Het dagelijkse werk?

@ parabolica,

"Soms zijn mijn darmen ook wat van streek en kan het ook misgaan.............. :)

Maar mijn toiletpot heb ik nog nooit opgeblazen."

Hahahaha :aanbid: :aanbid: :aanbid:

En ja zoals de meeste van jullie weten, ik druk ook, bedruk kleding en verder doe ik nog wat in digitaal drukwerk, maar de hoofdzaak is dus het bedrukken van kleding.

B.

 
Black Tiger zei:
Vind jij het erg als ik zwijg over mijn ondeugden toen ik klein was. :)
Hmmz... nu maak je me juist nieuwsgierig. :heh:

Maar nee, ik vind het niet erg als je er over wilt zwijgen. :biggrin:
Heerlijke tijd was dat om de kwajongen uit te hangen in het dorp. Zelfs in het donker kon men ons herkennen aan ons silhouet (de kleine en de lange) dus zo makkelijk kwamen wij er niet mee weg. :)

 
@boets,

Dat werk wat jij doet is leuk drukwerk. :)

Dat mijn darmen van streek waren kwam door een medicijn met bijwerkingen tegen diabetisch. Inmiddels ben ik er wel verplicht mee gestopt (gelukkig) en is alles bijna weer normaal.

Eigen heb ik zoveel verschillende beroepen gehad, leuke en succesvolle en minder leuke. En als ik dat hier allemaal ga vermelden dan kan je er WC papier van drukken. ;)

 
@parabolica,

wc papier bedrukken, geen probleem hoor, wil best een offerte voor je maken hoor  :grin: :biggrin2: :grin:

B.

 
@Freggel: Met interesse je verhaal gelezen, over de problemen, die jullie hadden met gebruik van drukken van 20- 30 Bar. Dat is hoog, en bij ondeskundig gebruik, kunnen er flinke ongelukken mee gebeuren. O.a. bij het niet functioneren van het overdruk ventiel.... Slordig...

Wist je, dat perslucht de duurste vorm van energie is, die bestaat?

@DirkDigicom: Ook bij jouw verhaal blijft mij een vraag: Wat versta je onder digitaal bestuurde trein, en kan je het besturings systeem kant en klaar in de winkel kopen, in zoverre, dat je het bij gebruik naar behoefte zelf kan instellen?

Aan boord van de schepen, waar ik op voer, hadden we electrische kranen. Deze werden computer gestuurd, maar de functies (draaien, rijden, toppen, hijsen) werden d.m.v. relais uitgevoerd.

Bij storingen konden wij machinisten zelf niets doen aan het computer gedeelte, omdat de fabrikant ons de programma´s niet gaf.

Maar aan de relais kasten wel, al hadden wij daar in het begin moeite mee, omdat we in feite te weinig scholing hadden, wat betreft electro.

Met vallen en opstaan werden wij vanzelf wijzer, en wisten bij bepaalde symptomen al direct, welk schroevedraaiertje of imbus sleutel we mee de kraan in moesten nemen.

Vooral één relais was te licht uitgevoerd, en verbrandde van binnen nogal snel.

Dat was simpel te vervangen, vier draadjes inkomend, en vier uitgaand.

Je moest wel reserve aan boord hebben, en dat ontbrak er nogal eens aan...

Dan had je een kist vol met relaitjes, waarbij je collega´s dan ook nog eens de "gebruikt, maar nog goed" tussen hadden gelaten...

De meest gebruikte/ benodigde waren dan niet meer voorradig, maar omdat zo´n kist vol zit, wordt er maar automatisch aangenomen, dat er nog wel voldoende voorraad is...

In principe hoefde je niet eens de stroom uit te zetten, (want dan had je ook geen licht, en moest je met zaklantaarn kloten), maar kon je het met punttang vervangen.

Die punttang had je toch nodig, omdat de relais kasten erg volgebouwd waren.

Als machinist waren deze storingen aan de kranen altijd frustrerend.

Je werd dan bij je normale werk weggehaald, en aan dek was het paniek, want het laden en lossen lag stil... Er werd dan onder druk van je verwacht, dat je binnen enkele minuten een diagnose had gesteld, en net zo snel de reparatie uitgevoerd had...

Dat geluk had je wel eens, maar zo werkt trouble shooting niet altijd....

Mijn vraag aan Dirk is nu: Werk jij met joy sticks, die printen aansturen?

Zitten er nog relais tussen, alhoewel ik denk, dat dat niet nodig is, omdat je maar met kleine stroomsterktes werkt, -neem ik aan...?

Ik ben benieuwd. Vr. gr. George

 
@Marie Werk zelf ook met digitaal bestuurde n-spoor treinen.

Deze hebben een DCC decoder ingebouwd die men kan programeren met optreksnelheid en stopsnelheid verlichting ed iedere trein heeft zijn eigen adres.

Dus kan men zonder problemen ,ligt aan baan,zo'n 10 en zelfs meer treinen tegelijk laten lopen in diverse richtingen zonder elkaar in de weg(rails) te lopen.

Het inbouwen van een decoder kan je zelf doen,is wat prigel werk maar kunst en vliegwerk lukt het wel.

En met verschillende decoders zijn ook verlichting van straat en huizen en wissels mooi te regelen.

Zou zeggen google eens op digitaal n-spoor.

 
Das ook een manier om het uit te leggen.

Was net bezig met een decoder in een ns loc in te bouwen.

in een 1600 serie.

Loopt mooi verlichting werkt alleen wat moeten aanpassen voor iets meer ruimte voor de decoder.

Maar aanhouder wint.

op naar de volgende..............trein

 
Ik lees regelmatig dat de hobbyisten stoeien met het inbouwen van een digitale decoder maar is het eenmaal gelukt dan geeft het een enorme voldoening.

Ik zat net nog advertenties te bekijken en dan zie je een complete HO treinbaan voorbij komen voor €1500,00 en dan gaat het ook bij mij weer kriebelen.

 
Het voordeel bij HO is dat je iets meer plaats voor decoders heb.

Had het vroeger ook alleen analoog ,dus alles zelf regelen.

Maar ben weer begonnen met n-spoor en das mooier ,hebt er weinig ruimte voor nodig,wel een bril,vooral op onze leeftijd  lol......

Maar het blijft een mooie hobby...vooral in de winter.

 
N-spoor heeft inderdaad het voordeel dat je op een kleinere ruimte meer kan doen. Wil je met HO een beetje een gevarieerd banenplan bouwen dan heb je zo een zolder of slaapkamer vol. Met N duurt het op dezelfde ruimte 2 keer zolang voordat je weer dezelfde trein ziet langskomen.

 
Ik verwacht als treinliefhebber op zijn minst wat foto's van je mooie spoorbaan Scuba! ;)

 
Hallo Para en Scuba, dank voor info en inleeswerk. Leuke reacties, maken de dag weer!

Al zal ik er zelf niet aan beginnen, heb ik bewondering voor mensen, die deze hobby hebben. Moet je toch veel concentratie voor hebben.

Buiten tijd, geld, en ruimte... Want Dirk stuurde een foto per email, en daar loopt wel een flink baantje over de zolder...

B.T. Wil foto van treinbaan...??? Ik dacht, dat jij meer liefhebber van ander type foto's was... Of moet het van baanvak naast nudisten kamp zijn...? Hartelijke groet, George

 
foto's volgen wel BT.

Eerst de rommel die ik gemaakt heb opruimen....lol...

en ff kijken hoe ik ze hier erop krijg.

 
Whahaha.... smiecht... dat telt niet he, gewoon maken zoals het is, niks te opruimen. Gewoon echt houden. :biggrin:

Hoe je ze hier er op krijgt? Er zit een menu'tje rechts boven aan het forum. Kwestie van ze daar er op pleuren en dan hier een linkje plaatsen.;)

 
Mooi is dat meteen "smiecht"genoemd worden  ;)

Maar ligt teveel onderdelen op rail dat het er niet uitziet.

Maar zal ze wel plaatsen.    :grin: :biggrin2: 

 
Oke onderdelen op de rails dat kan niet, dus enige lichte opruimwerkzaamheden zijn toegestaan, evt. geholpen door wagens met laadbak. :biggrin:

 
Ik kijk zo af en toe eens rond op diverse fora en één van de mooiste projecten die ik zag was

baan.
Weliswaar in spoor 0 maar de wijze waarop hij vrijwel het meeste aan scenery zelf heeft is gebouwd is iets wat ik enorm bewonder.

Er loopt ook een draadje van hem op dit forum.

 
ja buldozers had ik al klaar staan.  :heh: :heh:

Was aan het wachten op de vrachtauto's voor vervoer van rommel  :grin:

Dus ff geduld.  :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan