Het feest gaat beginnen

B

BiG_G

Explosie bij islamitische school in Eindhoven

Uitgegeven: 8 november 2004 06:58
Laatst gewijzigd: 8 november 2004 11:38
EINDHOVEN - Bij een islamitische school aan de Frankrijkstraat in Eindhoven is maandagmorgen rond 03:30 uur een ontploffing geweest. Daardoor is de ingang van de school ernstig beschadigd, aldus een woordvoerder van de politie. Ruiten van woningen in de omgeving zijn door de ontploffing gesneuveld.

De politie vermoedt dat de explosie moet worden gezien in het licht van de nasleep van de moord vorige week op filmer en schrijver Theo van Gogh. De woordvoerder zei dat de politie geen signalen had ontvangen over mogelijke acties tegen islamitische instellingen.

Oorzaak onduidelijk

Over de precieze oorzaak van de explosie kan de politie nog niets zeggen. Een technisch onderzoek is gaande. De onderkant van een betonnen staander is beschadigd en de deuren van de ingang hangen eruit, aldus de zegsman. Ook in de school is schade ontstaan door de explosie.

Volgens burgemeester Sakkers van Eindhoven is door de explosie niemand gewond geraakt. "Maar de buurt is hier wel vreselijk van geschrokken", verklaarde hij op Radio 1.

Molotovcocktail

Het is volgens de burgemeester niet de eerste keer dat de school doelwit is. "Eerder werd er al brand gesticht en er is een keer een molotovcocktail naar het gebouw gegooid."

Bewaken

Sakkers wil alle islamitische gebouwen in de stad 24 uur per dag gaan bewaken. Dat heeft hij maandag gezegd tijdens een persconferentie naar aanleiding van de explosie bij een islamitische basisschool in Eindhoven.

Om hoeveel gebouwen het gaat, is nog niet bekend. De gemeente gaat dat onderzoeken. De stad telt in elk geval vijf moskee?n.

De pest is.... Zij doen het al jaren, wij moeten het nog leren... Of is dit nu alleen bangmakerij? Vind het wel laf, een basisschool... waar hebben we het over.
Pak de meest gevreesde van de top 150....

Kweet wel dat het waarschijnlijk nog veel grimmiger gaat worden in NL.

Toch leuk vooruitzicht met 2de kleintje op komst.

G

Man gepakt na gooien molotovcocktails naar moskee

Uitgegeven: 8 november 2004 13:02
Laatst gewijzigd: 8 november 2004 13:14
IJSSELSTEIN - De politie heeft maandag in IJsselstein een 21-jarige man aangehouden die verdacht wordt van betrokkenheid bij het gooien van molotovcocktails naar een moskee in die plaats. De twee projectielen werden vrijdagavond tegen de moskee gegooid en veroorzaakten alleen brandjes op het parkeerterrein.

Moskeebezoekers blusten het vuur en konden voorkomen dat een auto vlam vatte. Volgens de politie was de schade niet noemenswaardig.

In dezelfde plaats verwijderde de politie zondagmorgen een spandoek met rechts-extremistische teksten van een brug. Een zegsman van de politie wil niet kwijt wat er precies op het doek stond, maar het gaat volgens hem om dermate kwetsende taal dat de politie de zaak hoog opneemt.

Bewoners van een naburige flat hebben inmiddels een brief ontvangen waarin hen wordt gevraagd bijzonderheden te melden. Ook hoopt de politie via een oproep in de plaatselijke media degenen die voor de teksten verantwoordelijk zijn op het spoor te komen.

Ook hier... Geloof is niet het probleem. Het is misschien een extra stok, maar niet de aanstichter.

(wat wel eigenlijk?)

G

En ook hier maken die gasten dus dezelfe fout die de moslim extremisten ook maken.
Uit wraak ga je maar onschuldigen bekogelen, bommen erop werpen, doden......
Op het moment dat je dat doet, ben je geen haar beter dan Bin Laden. Wil je echt iets doen wat geaccepteert kan worden, grijp dan de dader(s) van een aanslag op van Gogh, niet onschuldige mensen.

Overigens ben ik wel van mening dat Islamitische scholen in Nederland verboden moesten worden of liever gezegd alleen toegestaan mochten worden als aanvulling op het reguliere onderwijs, dus bijv. als avondschool.
Er zijn zelfs moslimgeleerden die dat met me eens zijn, dat soort scholen bevordert namelijk de integratie niet, integendeel.
Dat is dus ook een fout van de regering.

>Overigens ben ik wel van mening dat Islamitische scholen in Nederland verboden moesten worden of liever gezegd alleen toegestaan mochten worden als aanvulling op het reguliere onderwijs, dus bijv. als avondschool.<

Alleen islamitische scholen????
Ik vind dat alle geloven niet op een school thuishoren en idd alleen als aanvulling op het reguliere onderwijs, hetzij als avondschool en/of op de zondag cq zaterdag ipv het verplichte bezoek aan de kerk cq moskee.

Kijk eens wat een voordelen het heeft t.a.v. integratie van de verschillende groeperingen. En dat niet alleen alle scholen hetzelfde betekend minder schoolgebouwen.

Het is me een doorn in het oog dat er hier in mijn eigen kleine K*T dorpje ( 1000 inwoners ) 2 basisscholen zijn.

1 met 65 leerlingen en de 2de amper meer, moet je eens kijken wat dat kost.

Als je in me hart kijkt dan vind ik dat er ook geen christenlijke school moeten zijn maar alleen een basisschool (openbaar). Wil je iets met de bijbel of koran dan mag dat altijd maar in eigentijd.

Het gaat over onderwijs. Dat heeft niets met relegie te maken maar met rekenen, taal, etc. Wil je iets extra, prima dan kan dat, laat de kerk/moskee dat verzorgen.

Maar ja het is anders. Dus dan moet je het ook goed vinden dat er moslim scholen zijn. Deze vallen onder dezelfde categorie als christelijk en de rest (bijzonder onderwijs).

Originally posted by BiG_G
Pak de meest gevreesde van de top 150....

Vraag de AIVD even of ze de lijst openbaar maken... ;)

Eigenlijk ben ik het wel met Nummer10 eens, scholing is bedoelt voor maatschappelijke ontwikkeling, en daar heeft religie niets mee van doen.

Maar ons land staat nog steeds te boek als christelijk, bovendien spreek ik de laatste tijd steeds meer Nederlandse ouders die niet gelovig zijn maar hun kind liefst wel op een christelijke school hebben omdat daar (in tegenstelling tot openbare scholen) praktisch geen buitenlanders te vinden zijn...

Wat betreft de christelijke scholen, dat is een stuk van onze cultuur, het is altijd al zo geweest dat er openbare scholen waren en christelijke scholen, daar is niets mis mee.
Vroeger mocht je alleen op een christelijke/rk school als je ook toebehoorde tot dat geloof.
Dat is tegenwoordig gelukkig niet meer zo op de meeste plaatsen.

In principe maakt het derhalve ook niets uit of je nu op een christelijke of openbare school zit, op een christelijke school is immers geen aparte opleiding, de lessen zijn hetzelfde.

Maar wat mij betreft mogen alle scholen gewoon openbaar worden en alle christelijke, protestantse en rk benamingen er voor uit gehaald worden want dat is wel een beetje uit de tijd.

Originally posted by Black Tiger
Wat betreft de christelijke scholen, dat is een stuk van onze cultuur [...] In principe maakt het derhalve ook niets uit of je nu op een christelijke of openbare school zit
Inderdaad. In tegenstelling tot wat er al eerder gezegd werd op het forum, is de school hier er een duidelijk voorbeeld van. Het is een christelijke school. Maar er zitten veel meer kinderen op van islamitische afkomst. Op deze school wordt aandacht besteed aan de culturele achtergrond van Nederland, die veel christelijke invloeden heeft gehad. En de basis dat iedereen gelijk is, ongeacht ras, geloof of wat dan ook, wordt helder in de praktijk gebracht.

Ik ben voor de christelijke scholen naast de openbare. Mits de christelijke scholen hun werk goed doen, en niet christelijke ayatollahs gaan spelen.

Originally posted by BiG_G
Ach, ik ben van mening dat daar wel achter te komen is...

KIJK MAAR:

Geheim AIVD-stuk lekt uit naar groep rond Mohammed B.

Uitgegeven: 9 november 2004 18:14
Laatst gewijzigd: 9 november 2004 18:16
AMSTERDAM - Geheime informatie van de AIVD is terechtgekomen bij een groep moslimfundamentalisten waar Mohammed B. deel van uitmaakt, de verdachte van de moord op Theo van Gogh. Dat maakt het NRC Handelsblad dinsdag bekend. De krant beschikt over dit interne onderzoeksverslag.

Volgens NRC Handelsblad zou een vriend van Mohammed B. afgelopen zomer een ongeadresseerde envelop in zijn brievenbus hebben ontvangen, met daarin informatie over een extremistisch netwerk waarvan hijzelf volgens de veiligheidsdienst deel uitmaakt. De vriend kwam geregeld samen met een groepje dat over de koran en politiek sprak, waartoe ook Mohammed B. behoorde.

Onderzoeksverslag

Uit het interne onderzoeksverslag van de AIVD blijkt dat de geheime dienst een groep in de gaten houdt rondom Samir A. Deze A. werd in oktober 2003 opgepakt voor het beramen van een terroristische aanslag. De verdachte leden van deze 'Hofstadgroep', zoals de AIVD het omschrijft, werden na twee weken vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. Deze zomer werd hij opnieuw gearresteerd.

BRON: www.nu.nl

Brand bij Islamitische basisschool Uden

Uitgegeven: 9 november 2004 22:09
Laatst gewijzigd: 9 november 2004 22:19
UDEN - Bij de Bedir islamitische basisschool in Uden is dinsdagavond brand gesticht. Dat zei burgemeester Kersten van de gemeente tegen het NOS Journaal.

De burgemeester kon niet bevestigen dat het gaat om een aanslag. De school, waar 140 leerlingen op zitten, lijkt verloren. Op de muren waren teksten geklad die verwezen naar de moord op Theo van Gogh. Er zijn geen gewonden.

www.nu.nl

Wat een foute hetze. Het lijkt wel alsof mensen gewoon niet meer nadenken.

Scholen....

Triest

G

Hallo allemaal,

Ik ben zelf Turks afkomstig en MOSLIM maar ik zeg altijd een ding laat ieder persoon in zijn geloof of die moslim, christelijk, hindoe etc...

Het maakt niet uit wie je bent.

Het aanslagen die hier en daar gepleegd wordt vraag ik me af of het wel nodig. Of het door een moslim gepleegd is oftewel door een ander geloof en door een ander volk.

Ik zeg altijd een ding de onschuldige mensen (publiek) wordt zo juist de dupe van.

Ik wil zojuist hier niet meer verder ingaan kijk maar naar de oorlog die zojuist heeft plaats gevonden.Ik vind het wel jammer dat het zo moet aflopen.

Dit was zojuist mijn mening hierover.

Groetjes,
Deliyurek007

Hallo deliyurek007,

Idd, het geloof is nu een doelwit. Ik geloof niet volgens een kerk of geschreven boek (e.g. bijbel, koran) maar ben weldeglijk van mening dat er iets is na dat we dood gaan.

Mijn mening is dan ook absoluut: laat lekker iedereen fijn zijn geloof uitoefenen... en respecteer dat.

Echter, zoals in het andere topic het ook over het geloof gaat: Ik denk niet dat het geloof iets te makne heeft met de aanslagen in het algemeen (van alle kanten). Het geloof wordt als handvat gebruikt!

Er is geen god, allah of boven natuurlijk iets wat het heeft bedoeld dat we elkaar uitmoorden, of dat we BASISSCHOLEN in de brand steken....

Wat een laffe, onsmakelijke, domme, niet nagedachte, daad. Hieruit kan je nietanders uitmaken dan dat mensen zo met hunzelf bezig zijn. Niet nadenken wat er in de rest van de wereld gebeurt en tegelijkertijd zo bang zijn om oog in oog met een "terrorist / extremist" een gevecht aan te gaan....
Zij doen dat wel! Dus nu steken er mensen een Basisschool in de fik, 's avonds, zij doen dat gewoon overdag als het vol zit met kindertjes!

Zij (de extremist, de geiteneuker, de gek) hebben geen respect voor het leven.

De hetze is nu tegen de marokaanse gemeenschap / moslim gemeenschap gericht... maar als ik dit zo zie, ben ik bang dat het helemaal door slaat.

Ja... Ik mag wel zeggen dat ik de nabije toekomst niet zonnig inzie.

G

Of het door moet slaan is zojuist een GROOT vraag voor iedereen denk ik BIG_G.
Maar als het op deze manier door gaat betekent geen goed teken denk ik.

Maar het is niet anders het leven voor ieder gaat gewoon verder en als ieder ook denkt aan een gezond en vrijheid leven en ieder voor ieder wat geeft zal het wel een stuk en stuk makelijk gaan.

Maar niet ieder denkt zoals jij ik en ander ook goed maar een ding is wel zeker dat je die persoon wel met rust laat en niet de baas over speelt.

Groetjes,
deliyurek007

Ben het helemaal met jullie eens.
Volkomen gelijk deliyurek007, ook met je eerdere tekst.

En mijn opinie is en blijft ook dat iemand die zich op scholen en kinderen uitkuurt gewoon laf is en de hoogste straf dient te krijgen die het zich geeft.
Ronduit belachelijk wat er nu aan het gebeuren is.
Als dat zo doorgaat schaam ik me dadelijk nog om Nederlander te zijn.... bah!

Politie verijdelt brandstichting moskee Venray

Uitgegeven: 11 november 2004 13:57
Laatst gewijzigd: 11 november 2004 13:58
VENRAY - De politie heeft in de nacht van woensdag op donderdag een poging tot brandstichting verijdeld bij een moskee in Venray. Dat meldde de politie donderdag.

Agenten pakten vlakbij de moskee aan de Kiosk in Venray twee mannen van 20 en 23 jaar op, die in hun auto materiaal hadden liggen waarmee brand gesticht kon worden. De politie was vooraf getipt over een op handen zijnde aanslag en hield de gebedsruimte daarom onopvallend in de gaten.

Toen het duo rond 03.00 uur opdaagde, grepen de agenten hen meteen in de kraag. Ze zijn ingesloten. Het tweetal is al eerder met de politie in aanraking geweest wegens geweldsdelicten. De politie sluit niet meer aanhoudingen niet uit.

Die laatste zin: ...sluit NIET meer aanhoudingen NIET uit.

Erh... lijkt me geen hollandiaans....

Mensen zijn echt inbecielen hoor... Het spijt me zeer

weet je wat ik wel vreemd vind dat nu er ineens iets aan gedaan word waarom kon dat niet eerder of is dit ineens van even laten zien (justitie) dat ze er mee bezig zijn en gaan ze plotseling overal naar binnen het laat in ieder geval zien dat ze of te laks zijn geweest of dat ze gewoon niet kunnen en maken ze er nu gewoon een show van ik hoop dat het laksheid is en dat er nu iemand wakker is geworden

Alleen nu hebben ze iedereen die normaal gesproken langs de weg staan om foto's te maken voor te snel rijden, ingezet voor dus de andere dingen.... En dan hebben ze ineens mankracht over... Heeeeeeeeeeeeeeeeeeel vreemd!

(mag ik nu ff braken?)

G

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan