het gaat goed met de economie

sat-ed

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
4 mei 2010
Berichten
1.405
Waarderingsscore
310
Punten
83
Locatie
grunn
we hebben rond delfzijl een personeel overschot tegenwoordig.


187 mensen op straat de volgende stap is dicht
dat zou dan de 3e x zijn zover ik me kan herinneren.
 
Tsjak. Er zullen er nog wel veel meer volgen, grote en kleine bedrijven met deze energieprijzen. :cry2:
 
Ik schat in dat er herverkiezingen komen. Zo gaat dit land totaal naar de kloten. .

Niet alleen door inflatie maar door torenhoge energieprijzen. Het ene na het andere bedrijf kan het niet bekostigen . Schrijnende gevallen.

Snackbars worden masaal gesloten.
Een restaurant vroeg al om per persoon 2€50 te doneren voor energielosten. Weliswaar op vrijwillige basis.




Dit valt niet te rijmen en vooral niet te compenseren.

Ik vrees dat veel ouderen met een klein pensioentje totaal in armoede terecht komen.
 
Ik schat in dat er herverkiezingen komen.
is de regering te bang voor dus gaat niet 1 2 3 gebeuren.

Ik vrees dat veel ouderen met een klein pensioentje totaal in armoede terecht komen.
snap de zorgen en je hebt een punt.
waar ik me nog meer zorgen om maak is de groep die telkens overal buiten valt.
hard werken en dan alles moeten betalen en dus per saldo onder de streep zoveel overhouden dat men zich af gaat vragen of werken wel loont.
als die groep er de brui aan geeft heb je helemaal een probleem in dit land
 
Overheden zoeken overal geld in.
Zo kregen wij vandaag ook een brief van de Gemeente in de bus. Dat ze nu de hele wijk gaan voorzien van combi parkeren.
Geen idee waarom want dat is nergens voor nodig. Kosten 3,98 per maand. Dus een kleine 50 euro per jaar. Maar dat in deze tijd dat toch al alles zo duur is en in een wijk waar met name mensen met lage inkomens en wonen?
Het is onbegrijpelijk.
 
Dit gebeurd in Tilburg ook @Black Tiger . De wijken achter het centraal station moeten nu ook parkeergeld betalen. Reden hiervan is mensen die naar de winkelstraat gaan gratis konden parkeren daar. De bewoners in die buurt hebben jaarkaart moeten kopen en betalen nu dus ongeveer €100,- om voor de deur te kunnen parkeren. Heb je kinderen die ook een auto hebben, dan moet daar ook een bedrag voor betaald worden. Die straten daar wonen veel mensen die het minimum hebben. Op zondag is het gratis, de kunnen gelukkig nog een bakkie doen bij familie. (triest)
 
Het is hoe je zegt, diep triest, zeker in deze tijd. Rondom de winkelbuurt is er al langer combi parkeren en/of betaald parkeren. Maar om dat nu weer onnodig door een hele wijk te doen is triest.
En veelal wordt hier de overlast (voor zover aanwezig) ook door de buitenlandse studenten veroorzaakt, maar ook NL studenten die met de auto komen i.p.v. met hun OV Jaarkaart. Maar juist studenten krijgen per studentenwoning 1 gratis parkeervergunning. Dan vraag ik je toch.
Waarom niet de bewoners ook 1 gratis vergunning? Wordt hoe langer hoe gekker hier in dit land.
 
Die gratis vergunning vindt ik een goede optie. Je kunt toch de mensen die een huis huren niet verplichten om ook nog een jaarlijks bedrag te betalen om hun auto in de straat te laten parkeren waar ze voor moeten betalen?

Ik weet wel wat 1 van de problemen zijn, 40 jaar geleden werden er woonwijken uit de grond gestampt, maar daar werd toen rekening gehouden met 1¼ parkeerplaats of iets meer per huishouden om te parkeren.
Deze straten bestaan nu steeds nog, maar de kroost blijft steeds langer thuis wonen omdat instappen steeds duurder wordt! Zeker nu!

Dus nu 2 thuiswonende kinderen die beide een auto hebben? Ik denk niet dat ik nog meer hoef uit te leggen.
 
ook nog een jaarlijks bedrag te betalen om hun auto in de straat te laten parkeren waar ze voor moeten betalen?
Maar dat is dus wel wat er gebeurd. Gratis vergunning is er dus niet, behalve juist voor de overlast veroorzakers. De omgekeerde wereld.

Nee meer uitleggen hoeft niet, ik ben blij dat die twee van mij het huis uit zijn, volgens mij zouden we niet eens alle 3 een vergunning kunnen krijgen. En dan?
 
....de auto als melkkoe.
Het grote probleem is dat je als belastingbetalende burger gewoon geen keuze hebt.
...behalve dan dat men de keuze krijgt om vrijheid in te perken, iets waar deze regering toch al een patent op heeft.
 
Laatst bewerkt:
Dat ze nu de hele wijk gaan voorzien van combi parkeren.
wat is "combi" parkeren nu weer?
stapelen? of 1 plek voor zowel fiets als auto?
Ik rop hem voor of achter het huis...
maar daar werd toen rekening gehouden met 1¼ parkeerplaats of iets meer per huishouden om te parkeren.
ik denk dat ie idd daar mank loopt
in deze regio is het zelfs andersom trouwens.
betaald parkeren bij de winkels opgeheven omdat een plaats verder wel gratis parkeren was en men daar de boodschappen ging doen.

@Dr.Z
den haag denkt dus dat we wel een keuze hebben, ov bv en dan kan ook als je net als de minister hooguit een tas met laptop en wat papieren bij je hebt maar ik zie me (als je in deze regio er al kan komen met het ov) nog geen zakken gips een kruiwagen en panlatten en bv een rol ymvk mee de bus in sjouwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
wat is "combi" parkeren nu weer?
Dat is de manier van maximaal geld te verdienen aan parkeren.
Combi parkeren is parkeren voor zowel vergunninghouders alsook voor betaald parkeren. Je betaald dus als bewoner voor een parkeervergunning. Die is dan niet duur, maar daarvoor heb je dan ook geen rechten. Als iemand voor je deur parkeert of de straat staat vol met betalende klanten, dan moet je de auto verderop zetten.
Nu zal dat nooit voor komen, maar mocht je dus buiten de regio van je parkeervergunning komen, zou het dus theoretisch zo kunnen zijn dat je een parkeervergunning hebt maar toch moet betalen voor het parkeren. Dus hopelijk is die vergunning in de hele wijk geldig en niet alleen een drietal straten anders kan dat vrij snel gaan gebeuren.

Daarnaast is de vergunning uiteraard op kenteken. Bezoekers kunnen met korting parkeren.
1e parkeerkaart 3,98 p/m de tweede kost 5,97 p/m en over een derde is niet eens sprake.
Gewoon parkeren kost 1,50 per uur of 6,60 per dag. Voor bezoekers via de bezoekersregeling dus 0,75 cent p/u of 3,30 per dag.

Qua kosten valt het in theorie nog mee, het zijn geen Amsterdamse prijzen. Maar feit is dat het gewoonweg niet nodig is en je dus een buurt met lage inkomen weer opzadelt met extra belasting.
Nog even los van het feit dat dit dus weer een melkkoe is, want deze tarieven kunnen gemakkelijk weer verhoogd worden als het de Gemeente uit komt.
Dat was te merken in een andere wijk, waar tot nu toe parkeren bij de Lidl 10 cent per half uur of 20 cent voor een uur kostte. En elders ook alleen betaald parkeren of voor vergunninghouders was.
Dat is dus inmiddels ook 1,50 voor een uur.
 
Maar wij betalen toch al wegenbelasting? Waarom dan ook nog parkeerbelasting? ...of is een parkeerplaats dan geen onderdeel van de openbare weg waar al belasting voor betaald wordt??
 
Den Haag denkt dus dat we wel een keuze hebben, ov bv en dan kan ook als je net als de minister hooguit een tas met laptop en wat papieren bij je hebt maar ik zie me (als je in deze regio er al kan komen met het ov) nog geen zakken gips een kruiwagen en panlatten en bv een rol ymvk mee de bus in sjouwen.

Wat dacht je van het vliegtuig nix OV!
 
Maar wij betalen toch al wegenbelasting?
Dat zal mede reden zijn dat dit niet meer wegenbelasting heet maar motorrijtuigenbelasting. Dan kun je de weg weer apart belasten. ;)
 
  • Cry
Waarderingen: Dr.Z
links om of rechts om je centen krijgen ze
en als je daar dan wat van vind is het ineens een bedreiging.

ik ben blij dat we hier een stukkie grond van ons eigen hebben waar je "gratis" kunt parkeren
 
Half jaartje terug bericht : door droogte geen gevaar voor drinkwater.
En nu drinkwater voorraad in toekomst in gevaar. .Dit is alvast een opwarmertje dat de waterprijs binnenkort omhoog gaat.

Next.
 
ik heb het ook gelezen idd
in die zelfde krant stond ook dat er een gebrek was aan co2 of te wel de prijs van een koolzuur houdend drankje gaat omhoog.

ik ga naar terapel me aanmelden.
dan krijg ik in ieder geval bed, bad, brood
 
sat-ed zei:ik ga naar terapel me aanmelden.
dan krijg ik in ieder geval bed, bad, brood

Ik zou dan d=naar Zoutkamp gaan dan ben je er zeker van dat je het krijgt en niet buiten hoeft te slapen.
 
eerst op de lijst komen @janblues en dat moet in ter apel
hierna wordt vervoer geregeld om ergens anders heen te gaan
scheelt me dat ook weer brandstof kosten.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan