Het gemis van The Hydra?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Kijk dat The Hydra nu niet meer de ondersteuning krijgt is jammer dat hebben we ondertussen al ondervonden.

Maar ik kom er deze week achter dat door het gemak van wat je had met een image als The Hydra, dat je veel en veel te weinig bezig bent met de hobby!!!

We zijn veel te veel verwend, met die mooie image, althans dat vindt ik nu.

Want ik heb er deze week Gemini 2.6 opgezet, en meteen weer ging er en wereld voor me open, alles werkt anders, de addons de keys enz. enz.

Als er deze week geen teamspeak of helpdesks bestaan hadden had ik nooit of te nimmer, tenminste niet zo snel als nu Gemini aan het draaien gekregen.

Nu blijkt voor mij pas hoe makkelijk je een radegast of een newcamd of een mgcamd in kon stellen bij The Hydra, tegenover hoe het bij bijvoorbeeld Gemini moet, maar als je het eenmaal door hebt hoe je een ".CFG" edit, dan is ook dit weer vrij gemakkelijk. ;)

Eigenlijk ben ik een beetje nieuwsgierig naar een ander zijn bevindingen met het installeren van een andere image dan de ouwe vertrouwde Hydra, en wat men allemaal heeft meegemaakt...

Want om maar een voorbeeld te noemen, het updaten van keys wil onder Gemeni blijkbaar nog al voor de nodige problemen zorgen.

Al met al voor mij, dankzij hulp van anderen in de teamspeak en dergelijke, deze week de laatste paar dagen weer heel erg veel opgestoken van wat men met een paar simpele tekstbestandjes allemaal voor elkaar kunt krijgen, als je weet hoe het moet.

Thank's Guy's :thumpsup:

Ik heb Hydra nog gewoon draaien.

Het gebrek aan tijd is de hoofdoorzaak. Ik heb net de pc van m'n tante afgeleverd, en ik heb al weer twee andere projecten klaarstaan:
1 Multimedia systeem instaleren, en een CS instaleren (die is uiteraard voor mezelf)
Tegen de tijd dat ik hydra eraf gooi met rekening houdende dat ik wel ff een uurtje extra nodig heb om e.e.a in te stellen... nou, ik kom volgende maand wel weer terug.

G

De hydra was inderdaad een mooie image , heb nu sinds 2/3 weken de gemini draaien 2.5 en de pli diamond op multiboot dan.

Wat betreft de updates keys enz dit ben ik altijd handmatig blijven doen (is toch een hobby he) en de meeste configs kun je gewoon over zetten naar deze images, het enigste waar je aan moet denken is dat je een backup maakt alvorens je de hydra verwijderd.

Al met Al is et jammer dat deze hydra gestopt is !!!

saat

saat zei:
De hydra was inderdaad een mooie image , heb nu sinds 2/3 weken de gemini draaien 2.5 en de pli diamond op multiboot dan.

Lees ik dit nu goed @Saat?

Kan Gemini en Pli in een multiboot?

Als dat zo is dan ga ik er eens mee spelen, want Gemini draait hier nu lekker, maar die Pli wil ik toch ook wel eens testen. ;)

Moet gewoon gaan Freggel,
Ik heb Pli Diamond in de flash en Gemini 2.6 op de USB.
Werkt goed,maar Hydra was makkelijker/duidelijker/logischer dan deze 2.
Zeker voor mensen die de Dream alleen als kijkdoos gebruiken.

Jammer dat ze gestopt zijn..........

Appie

Want om maar een voorbeeld te noemen, het updaten van keys wil onder Gemeni blijkbaar nog al voor de nodige problemen zorgen.
Het is nog niet duidelijk of dat aan een fout van derden lag of aan het Gemini image. Ik twijfel er namelijk nogal behoorlijk aan of dat "probleem" wel aan Gemini lig.

Zoals je weet draai ik ook Gemini en heb totaal geen enkel probleem met key updates.
Heb ook geen probleem gehad met installatie van emu's en andere zaken. Ze zitten er gewoon, maar dan onder een ander knopje.

Zelfs het editten (heb ik je lekker niet gezegd) van de configs, kan via de afstandsbediening, het geeft zich plugins daarvoor in Gemini.
Nu je eenmaal geleerd hebt om configs op de "normale" manier te editten kan ik het je wel vertellen. Ga maar eens op zoek naar een "config-edit" of "edit-config" addon, wedden dat je weer radegast.cfg kunt editten?
Misschien dat je er via iets andere toetsjes moet komen, maar het kan allemaal.:biggrin:

ik heb zelf de gemini2.60 in de flash en de pli diamond + hydra in de multiboot
ik gebruik een hdd alles draait goed
grtz roufa!

Ja beide in multiboot en draait oke hier, en bt je moet em niet teveel vertellen !!!!

saat

Black Tiger zei:
Ga maar eens op zoek naar een "config-edit" of "edit-config" addon, wedden dat je weer radegast.cfg kunt editten?
Misschien dat je er via iets andere toetsjes moet komen, maar het kan allemaal.:biggrin:

Die dingen had ik al zien staan Black Tiger, en ook al gedownload, maar waar te editten met de Afstandsbedieinig moet ik nog even opzoeken... ;)

Ja beide in multiboot en draait oke hier, en bt je moet em niet teveel vertellen !!!!
Nee doe ik ook niet, hij moet zelf ook nog wat te doen hebben he.:biggrin:

@freggel1: al geinstalleerd? Mooi, inderdaad even zoeken dan. Het is er allemaal, alleen op een iets andere plaats dan bij de Hydra.
Doe maar op je gemak, mocht je er echt niet uit komen zien we de vragen vanzelf toch wel komen.:)

Black Tiger zei:
Mooi, inderdaad even zoeken dan. Het is er allemaal, alleen op een iets andere plaats dan bij de Hydra.

Dit is weer eens het leuke aan een andere image erin doen het houdt je bezig, ik heb intussen de cfg al gevonden, had er achteraf al eentje ge?nstalleerd maar nog niet echt naar gezocht.

Het is eventjes wennen maar als je dan weet waar de boel zit is het niet zoveel anders als al die andere. ;)

@FREGGEL1
hoi je hebt gelijk. ik mis mijn humax ik was uren aan de gaan
settigs lijst

@FREGGEL 1
je hebt gelijk met het bezig zijn van de hobby.
ik mis mijn humax 5400 daar was ik ouderwets uren mee aan de gang
op de dag.
de posting hierboven is duidelijk alles mis mee gegaan ik weet niet wat???

Maakt me niet uit wat er fout gegaan is met die twee postings van jou, maar je hebt wel gelijk, een image als Hydra maakte ons het veel te makkelijk, alles was , met de ab te doen, en nou moeten we andere images gaan gebruiken ( waarom? ) maar daardoor wordt je toch weer eens wakker geschud, dat als er nu een kluppie stopt ( hydra) dat je naar een ander kluppie moet....

En ik moet zeggen naar die gasten toe "petje af" voor het maken van die images!

JA en dat ik dan merk dat ik dan de helft weer vergeten ben ha ha.
en zeker het petje af voor de makers van een image

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan