Het nut van een veiligheidsbril!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Pffftttt, dan ben je lekker bezig met het aanpassen van de badkamer, badkuip er uit, en cabine er in.

Ik ga net een beetje verder en de "gladde" vloer meteen eruit, en een nieuwe, en de wanden nieuwe tegels....

Ben ik dus afgelopen donderdag bezit met het uithakken van de wandtegels, met de hand en met een drilhamer.

Barst er ineens een tegel in ik weet niet hoeveel stukken, en 1 van die stukken vliegt recht in mijn linkeroog.

Deze slimmerik had geen veiligheidsbril op, met als gevolg dat dit oog afgeplakt is door de huisarts, en in de gaten gehouden moet worden omdat er een wond zichtbaar is, en nou maar hopen dat er geen splinter in mijn oog zit.

Het is mijn eigen stomme schuld, en heb mezelf echt voor mijn kop geslagen, want bij de werkgever staat veiligheid er hoog, en dan doe je het thuis zo???
 
Dus nu heb je een bult op je hoofd en een lapje voor je oog?
 
Daar ben je lekker mee, Corne. Heel veel sterkte!
 
Niet echt slim inderdaad. Maar ja we doen allemaal wel eens wat en verwachten dan niet dat zoiets gebeurt.
Nu wel een bril op doen he! Voordat het andere oog ook nog dicht geplakt wordt, want dan wordt het lastig hobbyen.

Beterschap en sterkte! (Y)
 
En natuurlijk gehoorbescherming. Beterschap gewenst
 
Dat oog komt wel goed, ondanks dat ik nu dubbel zie met mijn bril op, maar zo'n oogpleister is ook niks, ik kom er nu dus écht achter wat goed zicht doet met de balans die je nodig hebt. Ik wankel langs alle kanten. :stupid:

Maar waar het mij meer om gaat, is dat er steeds meer veiligheidsregels komen binnen de bedrijven, en zelf thuis vergeet je het.

Op de werkvloer spreek je er elkaar op aan, of als er 1 of ander extern bedrijf iets komt doen, en deze hebben de boel niet goed op orde, dan kunnen ze gewoon vertrekken!

Ik zag laatst bij ons ook nog een externe monteur die aan een printer bezig was, en bij ons mogen absoluut geen sieraden gedragen worden, ivm draaiende delen.

Pfffttt....

Maar ondanks dit bedankt voor de beterschap wensen. ;)

De bril en gehoorbescherming liggen klaar.
 
dat wankelen kan ook een andere oorzaak hebben :potbier::potbier: ;)
 
Iemand die flinke rugklachten heeft en denkt aan einde werken. En dan vervolgens aan zo'n klus begint.???
Ik begrijp daar geen snars van , of hij over drijft zijn kwaal of is rijp voor een bezoek aan een psychisch gesprek.
Ik hou het op het laatste.

Aan de andere kant , meneertje is net zo eigenwijs als ik.

Moet nu denken aan Bert Visscher altijd bij klussen een helm op.
 
De dat was ook even wat ik dacht maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Ik hoop dat je geen hoofd pijn krijgt van je oog.
Beterschap zeerover freggel.
 
👁 was ik vergeten.
 
@Matrix, ik weet dat ik dit beter niet kan doen, en nee ik overdrijf mijn klachten niet!

Onder normale omstandigheden klaarde ik een klus als deze in een week, maar nu doe ik er maximaal 2 uur per dag iets aan, en dan ook nog met tussenpozen regelmatig rust!
 
💪🏻👍🏻
Da weet ik ook wel dat je stevige klachten hebt. Maar waar ik zeer verbaasd over was dat je het aandurft om zo''n klus aan te gaan.
Het is met name tegelzetten op muur en vloer alsmaar met kromme rug en dan krijgen de onderste wervels flink op hun lazerus.
Dus op passen maat anders 🧑🏽‍🦽

Van de week bladeren van garage onder zonnepanelen verwijderd vreemde houding , 8 x ladder op en af en 4 dagen horizontaal .
Ff de grote jongen uithangen.
 
Laatst bewerkt:
Ho @Matrix, ik werk echt niet met een kromme rug!
Ik vindt het fijn dat jij je zorgen maakt om mij, maar ik probeer echt wel op te passen, dus vanaf half deze week gaat de veiligheidsbril ook op, handschoenen deed ik al aan...

Ik heb materiaal zat om de boel op hoogte te zetten, en hulp zat die voor mij de tegels naar boven sjouwen of op maat maken.
Ik doe dit echt niet in mijn eentje vriend!

Wat er als sloopmateriaal overblijft, oude tegels en gipsblokken wordt in kleine partijen gratis opgehaald en gestort in een container door een zeer goede vriend. ;)

En ook nog 1 van de redenen dat ik een klus als deze aandurf, toen ik te veel last kreeg van mijn polsen heb ik wanneer ik het nodig had al het handmateriaal vervangen door goed materiaal wat je in het stopcontact steekt. :biggrin:

Zijn Brabanders nou echt zo eigenwijs???
 
Zeer verstandig , maar ik ook als (Ex ) Brabander ben ervan overtuigd dat brabanders het eerst goed op een rijtje zetten wat de mogelijkenheden zijn , vooral, kosten baten plaatje. En dan wint altijd dat het zelf doen met of zonder hulp de juiste beslissing zijn.

Toen ik tig jaren geleden mijn huis kocht heb ik ook zowat alles zelf gedaan.
Ruwe plafonds bepleisterd en gesausd
Ruwe muren gepleisterd en behangklaar gemaakt
Alle muren in huis behangen.
Badkamer ingericht en betegeld
Wc ingericht en betegeld.
Keuken blok zelf in losse delen gekocht en geplaatst en betegeld.
Zolder afgetimmerd en twee slaspkamers erbij gemaakt.
Woonkamer en slaapkamers voorzien van massief parket.
Kosten besparing 3000 gulden. En die zijn opgegaan aan de extra slaapkamers op zolder. 🙈

NOOIT WEER!!!!!!!!!!!!
vooral nu, op leeftijd geen zware klussen meer.
Op lijstje staat:
Keuken vernieuwen outdated zegt mijn vrouw, ??? Ik, hoezo de potten en.Pannen en borden zitten toch achter de deuren.
Prioriteit 1)
Badkamer vernieuwen naar een leeftijd geschikte.
Ligbad eruit en douchecabine vergroten en uiteraard alles opnieuw betegelen.

Dus als je je klus geklaard hebt 😂 mag je hier een maandje klussen.
Wat??? Geen tijd...... Hmm dan uitbesteden.

Ligbad een drama, ik gebruik dat ding zelden. Laatst met flink wat spierklachten een warm bad genomen.
1) breekt de slang van de kraan.
2) kraan warmwater draait wel maar gaat niet open.
dus eerst weer klussen om dat asn de praat te krijgen.
3) stopper nergens te vinden.
4) muziekje aan sopje erin en 20 minuten zeer ontspannen liggen weken.

5) ------10) denk je dat ik nog dat bad uit kon komen.??
Totaal geen grip. Op zich wel lachen dat gestuntel.
Bad leeg laten lopen handdoek onder kont gepropt en kon toen eindelijk zittend het bad uitkruipen.

NOOIT WEER!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Dat is je leeftijd the matrix.
Ik heb ook heel wat geklust voor de kinderen.
In alle huizen het installatie werk gedaan.
Mijn dochter is nu bezig een nieuw huis te kopen.
Ze zei we besteden alles uit in eigen beheer.
Ik hoor er deze keer niet bij en daar ben ik heel blij mee.
Ook mijn eigen huis alles gedaan want van de vrouw moet alles regelmatig worden veranderd.
Nu in de tuin bezig vorige week 6 cub stenen verwijderd een schuurtje en een tuin huisje afgebroken en afgevoerd.
Inmiddels alweer 5 cub aarde terug gelegd.
Als het morgen het weer het toelaat de achter tuin weer herstraten maar eerst 5 cub zand verplaatsen.
 
Ja Jan dat kan als je 25 bent!
 
24 freggel.🏋
 
Afgelopen donderdag toch weer even terug geweest naar de huisarts, het ging goed, maar de avond daarvoor noodgedwongen 1½ uur buiten kou zitten lijden, de groep om te overleggen [ivm bloemencorso] was te groot.

Gevolg 's nachts wakker geworden van de pijn in mijn oog, en meteen de andere morgen naar de huisarts gebeld.
Er zat nog steeds een wit puntje in de buurt van mijn pupil, en deze is weg gefreesd nadat ik een verdoving gehad had.

Het zicht is beter maar nog steeds gevoelig op de plek waar het witte puntje zit.
Is dit begin volgende week niet weg, dan wordt het een gang naar de oogars
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan