Het prijsplafond.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.178
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Nog even dan gaat dit ook weer weg.

Ik ben benieuwd hoe het over een paar dagen gaat.

Ik gebruik hier de gebruiksmanager app van Essent, en heb volgens mijn contract wat loopt van 21-5 tot 21-5 een tegoed gehad om beneden dat plafond te blijven tot 31 decembe, en ik denk dat dit vrij aardig gelukt is.

Gas te goed: 520m³------ over 350m³
Stroom te goed 1679kWh------over 375kWh.
 
Laatst bewerkt:
Op dit moment maakt het niet uit dat het prijsplafond verdwijnt.
Er zijn zat contracten te krijgen met prijzen onder het plafond.

Alleen.... door de verhogingen van de overheid zelf, kun je er net weer boven komen bij sommige providers.
Daarnaast verhogen de netbeheerders de tarieven echt enorm, dat ligt rond de 10 euro per maand of hoger, ongehoord veel.

Essent... tja.. dat je daar nog steeds niet weg bent ondanks de berichten van hoe die mensen werken is mij een raadsel maar dat moet je zelf weten.
Denk er aan dat het niet op die manier werkt zoals je zegt. De plafonds werkten van maand tot maand. Dus het kan best zijn dat je nog gas en/of stroom te goed hebt, maar dat je bepaalde maanden toch boven het plafond zat.

Nja, bij jou misschien niet vanwege je zonnepanelen, maar bij mensen zonder panelen kan dat het geval zijn.

Ik ben overigens al weer overgestapt. De prijzen die United Consumers per 1 januari zou gaan tellen waren echt duur en ik betaalde al meer dan elders. Dus nu naar een goedkoper abo van Budget Energie en daarmee zit ik dan zelfs met de verhogingen van 2024 nog onder de gestelde nieuwe prijzen van United.
Los daarvan krijg ik (omdat ik via gaslicht.com ben overgestapt) ook nog eens een mooie bonus van 240 euro volgend jaar!
Bij United had ik dat ook maar dat was over 3 jaar dus elk jaar 80 euro korting. Overstappen kan dus best (soms behoorlijk) lonen.

Kijk daarbij wel goed naar de tarieven inclusief alles en incl. b.t.w. per kWh en per kuub gas en tel kortingen niet mee.

Mensen met een relatief laag inkomen (max. 200% van minimum) kunnen overigens wellicht wel weer in aanmerking komen voor het noodfonds.
 
het enigste middel om fatsoenlijk je huis nog te verwarmen is om je huis in de fik te steken
 
Nja, dan heb je het maar 1x warm en daarna niet meer. Je kunt evt. nog bij stoken met een gaskacheltje en/of petroleumkachel.
 
Of je neemt een vrouw met veel hout voor de deur. 😍
 
En ook de stadsverwarming geeft een overzicht van hun nieuwe tarieven.

Vastrecht btw etc gaat ca +80€ omhoog.
En verbruik van 85€36 naar 45,53€ voordeel 40,84€ maar dan boven het prijsplafond. Zit je daaronder dan betaalde je nu 47,39€ dus de schoften gaan een pietsie onder prijsplafond zitten. Net als bij de electra boeven.

Wij verbruiken ca 30GJ dus voordeel is 30x 1€86= 32€58 maar dasr hebben ze in het ovetzicht niet over.
Tarief geldt 1 jaar , dus ca 4€ per maand erbij.
Je zou zeggen valt mee. Maar dat is t.o.v 2023

Het blijven schrapers.
 
Wij stoken het huis warm met pellets.
15 kg der dag is € 7,50.
Eerder tussen de 3 en 4 euro.
 
Nee the matrix.
Eerder verdiende de pellets terug met zonnepanelen. Maar dat haal ik nu niet.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan