Het verschil? Tussen Torrents en nieuwsgroepen?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.174
Waarderingsscore
575
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Mijn conclussies

De torrents: Als je heel goed oplet naar de kwaliteit van de geplaatste download ( Screener, cam, of ts en dergelijke) dan kun je als je een goede cli?nt hebt relatief snel een film oid binnenhalen, maar 99 van de 100 keer heb je hem dus ook binnen, maar dan komt voor mij het mindere stukkie het uppen, waar je vaak weer dagen mee bezig bent om je ratio op peil te houden en een torrent in leven te houden...

Doch: doe je dit goed dan kost het niks...

Voor nu voor mij de newsgroepen: Ik heb dus betaald aan eweka, 30 dagen voor ?7,50, gewoon om dit ook eens te testen, en in zoverre werkt het erg mooi, je haalt met je volle snelheid de download binnen....

Maar nu komt voor mij het probleem, doordat er vaak foute pars tussen zitten moet je gaan repareren, maar dat blijkt dus ook niet altijd te werken, en dan moet je andere middelen gaan zoeken....

Kortom: Het downloaden via de torrents geeft mij als pluspunt dat je het verwachtte bestand ook hebt dan, maar nog moet blijven uppen ( dit is min dus)

Met de newsgroepen moet gaan repareren, en andere gekke dingen om de boel draaiende te krijgen....


voor nu is mijn conclusie: Torrentsites!!!
 
Dan is Eweka een shit server hehehehe

Heb hier dus newshosting met een retentie van 40 dagen,, is pas weer veranderd van 30 naar 40 dagen.

Van de 10 films die ik download heb ik er altijd 9 compleet die dus ook geen reparatie nodig hebben.

En ook al moet je reparen dan ben ik daar nog binnen 10 minuten mee klaar,, niet werkende pars heb ik haast nog nooit meegemaakt.

Van de torrents heb ik geen kaas gegeten,, maar wat mij zo wie zo al tegen staat is dat je verplicht bent om ook steeds te uploaden ook,, als ik dat tenminste goed begrepen hebt.

Bij bv. FTD is een bedankje genoeg,, zelfs dat is niet verplicht maar is wel zo aardig voor de posters om dat te doen.
 
Tja zoals gezegd, het ligt ook aan wat je provider je biedt.
Ik hoef niet te betalen voor een goede newsserver, zit bij het abo inbegrepen.
Wat ik download krijg ik ook. Ja oke, soms is er wel eens iets stuk, over het algemeen niet meer dan 3 blokjes, dat is snel gerepareerd met de par files.

Dus ik kan je ervaring niet delen.
Wel is het grote voordeel van nieuwsgroepen (als je dus ook een beetje server hebt) dat de downloads vele malen sneller gaan en je hoeft niet mee te uploaden zoals bij p2p programma's en torrents.

Eweka is overigens best een goede server, maar ze hebben laatst een crash gehad dus toen is het e.e.a. verloren gegaan, dat kan overal gebeuren. Als je dan net op dat moment aan het downloaden bent, ja dan kun je pech hebben.
Maar dat heb ik ook al met torrents meegemaakt, iedereen had vanalles behalve het einde.... en dat kwam toen wel eens voor als er iets nieuws was en je was niet binnen een week erbij, een of twee weken later kon je al pech hebben of kon het nogal lang duren.
Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is, maarja, zoals gezegd, er is hier een gratis zeer snelle newsserver aanwezig met zo'n 30 dagen retentie, wat wil ik nog meer?:)
 
Deze keer kan ik niet de conclusie delen van Freggel.

Normaal heb ik weinig te repareren aan de files die ik binnen haal, meestal zijn ze compkeet.
Veder Ja BT heeft gelijk dat er problemen waren met Eweka ik hoop dat ze binnen een paar dagen weer up-to-date zijn.
Maar daarom heb ik ook nog een tweede news server Astraweb.

Groetjes Bert
 
Hoelang heeft het geduurt voordat je daar achter kwam, freg?



;)


G
 
BiG_G zei:
Hoelang heeft het geduurt voordat je daar achter kwam, freg?
G

Tja of ik er al helemaal uit ben?

Ik weet het nog niet helemaal, maar ik heb weer wat tips opgevolgd van de kenners hier aanwezig, maar als je zoals men verteld goed oplet dan draaien de nieuwsgroepen als een speer, nu na die tips eindelijk weer een dvd binne zonder een enkel probleem, dus hoef nu niks te uppen...

Probeer dit alles maar eens bij de torrents uit, dan loop je al snel tegen een ratioprobleem aan. ;)

Uitslag volgt nog. :biggrin:


Zo hij is weer gebrand op naar de volgende......
 
Ik snap helemaal niet wat het probleem is met uploaden?
In nieuwsgroepen doen die gasten niet anders, maar owee als ze het zelf moeten doen;

Ik heb continu 8 tot 10films in de up/down zitten, en als het tijd wordt voor een nieuwe dan verwijder ik het torrentbestand, en ga de volgende downen.

Ondertussen doe ik even unrarren en brand de dvd / cd. Waarna de betreffende film deleted wordt.
Mijn system staat dag en nacht aan, dus of ik nu wat up of download.... tja.....

Who cares (en mijn ratio is minimaal 1.500

G
 
voor mij ook alleen de torrents
gaat bij mij ook wel snel als ik 1 file per keer afhaal(meestal +-280kb) maar waarschijnlijk niet zo snel als news groepen maar heb zelf nog nooit problemen gehad met verkeerde files
 
Het eigenlijke verschil tussen newsgroups en torrents is, dat je bij torrents mee moet sharen wil je een beetje fatsoenlijke snelheid halen, althans dat was mijn ervaring. Kun je aldus vergelijken met peer2peer programma's.

Natuurlijk word er bij newsgroepen ook door mensen geupload maar dat is niet verplicht, is ook niet te vergelijken met een p2p programma waarbij de upload uitschakelbaar is, want je deelt bij newsgroupen niet met een hoop mensen.
Een paar servers syncen onder elkaar en daar zit je met een hele bende mensen tegelijk op, geen onderling contact dus, hetgeen wel het geval is bij p2p en torrents.

Nadeel van p2p zonder uitschakelbare upload en torrents is over het algemeen de snelheid en verder het grotere risico wat je tegenwoordig loopt.
Nadeel van newsgroepen is dat je toch wel afhankelijk bent van een beetje fatsoenlijke newsserver en niet elke provider heeft die.

Voordeel van torrents is dat je met meer mensen bent dus minder of niet afhankelijk van een goede server zoals bij newsgroepen.
Voordeel van newsgroepen is de reparatiemogelijkheden en de vele malen snellere download als je een fatsoenlijke verbinding hebt.

Voor mensen met langzame verbindingen maakt het eigenlijk allemaal vrij weinig uit. Bij kabelverbindingen slibt de downstream dicht door de upload.

Feitelijk zijn dat de daadwerkelijke verschillen. De ervaringen bij gebruikers persoonlijk wisselen nogal omdat deze wel en de andere niet een snelle verbinding heeft of een goede newsserver of een snellere pc etc. etc.
Maar als je echt naar verschillen gaat kijken is het denkelijk hiermee wel gezegd, toch?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan