het vraagteken op de afstandsbediening

M

mmm

Er zijn satelliet ontvangers, zoals de Nokia en de VHSAT, die keurig programmainformatie kunnen laten zien.

Ik heb gezien dat de Humax dit ook kan. Op de Hispasat zijn er kanalen die programmainformatie meesturen die de Humax aankan. Een druk op het "?"-toetsje en je kunt rustig lezen wat er op dat moment gaande is.

Meestal geeft "?" andere informatie, zoals de frequentie, de kanaalnaam en providernaam en de satellietnaam.

Zoals gezegd, andere ontvangers geven dit wel op de Astra (Anal+ bijvoorbeeld), waarom de Humax niet? Ik heb het tenminste nog nooit gezien voor het Nederlandse pakket.

Groetjes,

 
@mmm,

Dat probleem wordt niet zozeer door je Humax STB veroorzaakt maar door de wijze waarop C+ NL de EPG uitstuurt...

 
Hoi Gizmo,

ik zou haast zeggen: ja en nee. Beide met aarzeling.

Ja, het moet aan de manier liggen waarop C+ de EPG meestuurt, want de EPG van VIASAT is dus wel te zien.:)

Maar ook weer "nee" omdat de andere ontvangers er geen problemen mee hebben :sad:

Weet er iemand of deze situatie zo blijft? Wordt er aan gewerkt?

Ik heb nog geen meeltje naar Humax technical service gestuurd, 'k weet ook niet of dat zin heeft.

Groetjes,

 
Met die 'andere' ontvangers bedoel je S*ca/M*diaguard-ontvangers? Dat klopt want die maken gebruik van een apart kanaal / systeem voor de EPG. De Humax maakt gebruik van de standaard DVB-normen. :)

 
Wanneer je op de humax eerst op de rode 'I' toets drukt en pas daarna op de '?' toets krijg je wel de info te zien. Dit altans bij de meeste zenders van anal+

Greetz

Ruff Rider

 
Ruff Rider,

bedankt voor die tip. Ik gebruik reeds geruime tijd de Humax maar dat wist ik eerlijk gezegd nog niet.

Trouwens, Humax zou nog iets kunnen leren van Echostar, want sinds versie 600 van de firmware erop zit geeft die heel wat programmainformatie (alhoewel dat het wel enige tijd duurt vooraleer de informatie geladen is).

 
@Ruff rider: thanx voor de tip:biggrin: Ik heb zelfs nog de NL handleiding erop nageslagen en dit staat er gewoon in.

Ik ga het vanavond uiteraard proberen.

Nu begin ik te twijfelen of ik destijds naar VIASAT heb zitten kijken met het informatie scherm aan....

@Wiz, nee dat waren geen SECAdozen, maar de NOKIA MM9500 en de VHSAT met Aston CI. Die MM9500 heeft embedded Irdeto, net zoals de Humax trouwens.

Groetjes,

:cool:

 
ook al geprobeerd om de epg eens op wekelijks ipv volgend te zetten, dan zie je op sommige zenders toch nog hoe de film heet en soms ook de volgende en op het premiere pakket kan je gewoon de programmering van de hele dag zien op de meeste kanalen .

 
Blijft toch behelpen, de EPG op de Hum. Het is helemaal niet waar, dat je alleen met seca-dozen de volledige EPG info naar boven kunt halen.

Kijk maar eens, wat je bijvoorbeeld met een Nokia 9600 aan EPG te voorschijn kan toveren...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan