het zoveelste voedingsleed 5400

Als Humax lang aanstaat wordt tie nogal warm...vooral als hij ook nog eens in een kastje staat. Ik heb vanaf dag 1 de kap er afge haalt en als je je hand boven het voedings gedeelte houdt als hij een tijdje aanstaat zal je zien dat hij absoluut niet warm wordt. Het behoud van de hum dus....

greetings v/d Satrat

http://www.humax-zone.net/images/HumaxPS.jpg

De onderdelen:
C07 33uF 50v 105?C
C09 1000uF 16v 105?C
C10 1000uF 16v 105?C
C13 1000uF 25v 105?C
C14 1000uF 25v 105?C
C15 470uF 25v 105?C
C16 470uF 25v 105?C
C17 220uF 50v 105?C
C18 220uF 50v 105?C
C19 100uF 50v 105?C
C20 100uF 50v 105?C
C21 1uF 50v 105?C
R21 100 Ohm 0.3w
ZD3 30v Zener Diode 1.3w

Gr. Jacob.

Goede avond mensen.
Ik heb ook een vraagje of toevoeging.
tijdje terug voeding stuk en laten vernieuwen.
helemaal goed maar na drie maanden hummie weer dood. door laten meten en voeding goed ena lles heeft spanning.
Wat kan dit zijn er brand helemal niet geen puntje niets????

groeten humdig

Misschien ergens een zekeringetje op de print defect of een printbaantje??? (niet die op de voeding zelf)
probeer toch eens een andere voeding in je humax?of jouw voeding in een andere humax

gr Dustie

@ humdig controleer de 5 volt regulator (7805)
op de hoofdprint , met de hummy voor je staat deze
ongeveer links achter , op het rechter pootje moet dus 5volt staan !
Groet , silentburner

Jongens Bedankt tot zover ga het na.
jullie horen nog van mij.

Humdig

Jongens ik kwam er niet uit kon 5volt niet vinden.
imandand die verstand heeft van electronica gaat er even na kijken.als ik meer weet horen jullie van mij.
Humdig

Yobo bedankt voor de tip(link).
Weet nog niet zeker of het voeding is maar hoop het wel.
als het niet zo is wat kan het dan nog zijn????

staat erbij ? is de volledige voeding.

Zelf maken is natuurlijk altijd goedkoper.

Ik heb zelf ook een Humax en die draait nog steeds na 5 jaar prima, nooit problemen gehad.

Originally posted by YuBo
Ik heb zelf ook een Humax en die draait nog steeds na 5 jaar prima, nooit problemen gehad. [/B]

Dit is dus de goden verzoeken (welke goden dan ook)

Ik zou maar wat offeren, als ik jou was,

gr.
Alex5

De meeste Hummies komen op leeftijd dat de elcos het langzamerhand gaan begeven.
Het begint op een griepepidemie te lijken.
Ik heb mijn setje onderdelen al besteld.
Grt. Jacob.

Ach ja,

ik heb hem een jaar of 5 en loopt als een zonnetje.

als die over een tijdje de geest geeft en voor een paar tientjes een nieuwe voeding moet is dat geen probleem, gaat ie er weer tegenaan :)

als er te veel zenders en radiokanalen instaan wordt het geheugen klien genoeg en te warm en dan krijg je storingen

Wat een gigantische onzin. Mijn Humax zit al 5 jaar stampvol en nergens last van.
Je moet de kanalenlijst gewoon "handig" indelen....

ik heb bij mij alle vreemde radio kanalen verwijderd en de tv kanalen die ik nooit gebruikt hij zapt sneller,geen problemen met firmw.en keybin,laden gaat zonder problemen probeer maar dan zie je het zelf. laatste reactie.punt

Originally posted by speelman25
1 R21 ( Wiederstand) kontrolier sie meistens sind die angekohlt 100ohm / 0.3W wichtig
1 ZD3 Z-Diode 30V/500mA sehr wichtig Achte auf die richtung wichtig ist die breite streifen welche richtung es zeigt
( wenn der ( Wiederstand ) nicht angekohlt ist wechselle sie trotzdem weil die verkohlen immer )
Man bracht nicht alle kondensatoren zu wechseln, w?hre aber nicht schlecht ?.
C9 1000uF /25 V / 105?C sehr wichtig meist ist es immer dieser die kaput ist
C13 1000uF /25 V / 105?C wichtig
C15 680 uF / 25 V / 105?C wichtig( 680uF werden nicht mehr her gestellt daf?r kannst du die 1000uF ein l?ten )
C16 470 uF / 25 V / 105?C wichtig
C17 220 uF / 63 V / 105?C wichtig
C18 220 uF / 50 V / 105?C wichtig

( plus-minus ist wichtig bei kondensatoren die seite wo weis makiert ist minus )

c9 en c10 moeten 25 volt uitvoeringen zijn !!dit is de oorzaak dat de voedingen stuk gaan.de spanningen lopen te hoog op daardoor gaat de zener en de weerstand van 100 Ohm ook stuk

groeten steve

Ik schreef eerder:

"ik las dat de elco's in de humax voeding waarschijnlijk door uitdroging na zes a zeven jaar op deze manier stuk gaan, dat verklaart misschien het epidemische verschijnsel van al die defecte hummie voedingen van de laatste tijd."

Ik heb nu een techneut gesproken, die ik er van verdenk dat hij het snapt en die bevestigde dat elco's na een bepaalde tijd kunnen uitdrogen en daardoor geen warmte meer kunnen absorberen

Dus mijn tv+pc enz.gaan netzolang mee?? en al die andere die geen problemen hebben hebben zeker geen elco's in de voeding of snap ik het nu verkeerd???

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan