HIC 1.03.00 Humax nieuwste

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mike The Bike

Humax heeft weer eens een officiele software release gedaan de HIC 1.03.00-soft.

De veranderingen t.o.v. HIC 1.01.10 zijn:

- Added System ID indication at STB status menu.

- Fixed the problem of dolby digital output.

- Fixed the problem of receiving ZeeTV ( CAS Message )

- Fixed DiSEqC 1.2 problem(Searching OTA target satellite & NIT updates)

- Revised some German character.

- Fixed the freezing problem when channel was changed.

- Fixed the problem of loading channel data.

Al met al toch een positieve kant gezien het DD probleem wat men gefixed heeft.

Grtz Mike The Bike

 
en nu wachten op de patch ... moeten ze weeral herbeginnen ... vraag mij af hoelang het zal duren ...

CU

Red

 
Inderdaad werkt AC-3 nu ook op PW al klopt er van de lipsync geen donder...:sad:

En dat van de CAM klopt, de interne code is geheel veranderd en als ik het zo bekijk weer geheel terug bij af, die Koreanen zijn toch wel slim....:)

Naja 'the good old 4.6se' kan zijn diensten weer bewijzen.

Gr FranX

 
Laatst bewerkt:
Humfree heeft al geruime tijd een firmware waarbij DD werkt op PW echter zij hebben deze (nog) niet public gemaakt vanwege problemen met...lipsync. De kans is groter dat Planet Hemp hiermee verder gaat dan het herzien van de gehele HIC 1.03 code.

BTW: Hebben de Koreanen (voor deze 'fixes') hier nu werkelijk 4 maanden voor nodig ? Triest...

 
Ik denk niet dat verdergaan met de oude firmware veel zin heeft. Humax zal gewoon verder doen met het verder ontwikkelen van de firmware en het feit dat de 'bug' van het hangen er nu eindelijk zou uit zijn staat mij wel aan, want zelfs met de Aston 1.05 kwam dit toch nog eens voor na veelvuldig zappen.

En wie weet, wat zal er aan de volgende firmware versie toegevoegd worden ... het zou jammer zijn dat te moeten missen.

Ofwel start Planet Hemp opnieuw vanaf nul, ofwel gaan we terug over naar de oude 'twee bytes' patches zodat we toch nog PW kunnen kijken ... misschien dat Schumi_NL zich geroepen voelt...

CU

Red

 
Das nou net het probleem, de gehele code is veranderd, trek de HDF maar eens uitelkaar, en vergelijk de cam code van een oude HIC maar eens met de nieuwe, de verschillen zijn zo groot dat de '15 bytes' patch er niet op werkt.

Waarschijnlijk hebben ze in Korea die 4 maanden nodig gehad om de cam code geheel te herzien om dit soort patches tegen te gaan.

Je kan namelijk de mips code wel geheel disassembleren, maar (nog?) niet assembleren, dwz dat je eerst in de gedisassembleerde code moet zoeken wat je wil veranderen, en vervolgens met ruwe! hexcode de BIN patchen (en dat voor elke versie weer)

En als je kijkt wat PH in de afgelopen versies erbij heeft gepatched kan ik me levendig voorstellen dat ie geen zin heeft om de nieuwe HIC te ontleden.

Maar zoals in het topic H2.08 te lezen is weet Teebee alles van de Humax, het zal dus niet lang duren of hij heeft er wel een oplossing voor...:)

Gr FranX

 
Laatst bewerkt:
juist, zodat iedere jan de bijdehand weer lullige opmerkingen kan maken en iedereen weer de kans heeft maximaal over iemand anders zijn prestaties te gaan lopen vloeken zoals jullie dat voorheen al veelvuldig gedaan hebben. Ik ben gestopt met deze vreselijk ondankbare taak en het woord is nu weer aan jullie.

Kijk jij nou eerst maar even na hoe je van een MK3 een MK3 kastje maakt en dan praten we verder ok?;)

Cya!

TeeBee

 
Teebee, dat soort steken onder water van Franx worden ook door jouw uitgedeeld. Dus een beetje incasseringsvermogen zou wel op zijn plaats zijn en niet gelijk hoog van de toren gaan blazen.

Dicht dus.....

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan