hier weer wat vragen voor dreambox

B

bromar

hoe kan ik keys updaten via netwerk
het uploaden van settings en image wil wel
ik kan geen verbinding maken met keyupdate
wizzard geeft wel wat aan maar daar mee gaat niet alles open
wie o wie kan me zeggen hoe ik alles moet instellen hier voor en moet de kabel er altijd tusssen zitten of niet

en hoe kan ik die losse files er in krijgen welk ftp programma heb ik hier voor nodig

Niet alles zal open gaan. Er zijn verschillende coderingen. Seca 2 is momenteel een hot item om mee te puzzelen. Maar voor Canal+ rood en blauw is niets. (Daar is een abonnement voor bedoeld.)

Wat betreft de Nederlandse kanalen is het anders. Daarvoor is een gratis abonnement, wat alleen in Nederland verkrijgbaar is. Dat is ivm de rechten die voor films betaald moeten worden bij uitzenden. Als ze (vrijwel) alleen voor inwoners van Nederlan te zien zijn, hoeft alleen voor zoveel kijkers aan rechten betaald te worden. Voor dat gratis abonnement moet je alleen een kaart kopen. En daarvoor is een emu leuk. Die emulator doet (in dit geval) die koop-kaart (voor gratis kanalen) na.

En de keyupdate? Werkt de DNS (computers opzoeken op naam (www.domein.nl) in plaats van ip-adres (194.109.6.66))? Dan zal het updaten ook vast wel werken. Anders: toch het netwerk en de instellingen op de Dreambox nakijken en fouten herstellen.

Kleine Dreamknop > settings > advanced > network. Daar bij DNS invullen: ipadres van router of DNS provider. In welke range zit je Dreambox? 10.x.x.x? 192.x.x.x? Ik hoor het wel.

Mooi, zet je subnetmask dan maar op 255.255.255.0 (Class C)

000-126 = Class A Mask=255.0.0.0
128-191 = Class B Mask=255.255.0.0
192-223 = Class C Mask=255.255.255.0

(Zie voor details: Netwerkcursus; onderdeel "Protocollen (2)" )

je bedoelt toch de instellingen waar je ook image mee upload enzo want dat werkt allemaal wel aleen de keyupdate nog niet

Mogelijk probeer je dan een key-update te doen van een emu die dat niet heeft. Dus: snel weer naar de koelkast en een nieuwe fles bier halen! :biggrin:

ik heb ronald er in en hij geeft een error ook softupdate via internet wil niet

dus als ik je begrijp moet ik dan een nieuwe image er in zetten
weet jij zo een die het wel kan met de update

Even een vraagje voor mijn beeldvorming: Heb je een of meer images ge?nstalleerd op de Dreambox?

Bij meerdere: welke staat (primair) op flash? (De eerste in de lijst)

ik heb bij mijn weten 1 image er inzitten ronald
daar kan ik dan kiezen met radegasr en zo
hier werkt die update niet bij een geen soft update
ik heb gewoon de image er op gezet flashen
bedoel ik daar mee

oei oei wat moet ik nog veel leeren

Prima. In een eerdere posting heb ik een stappenplannetje neergekalkt. Daarin staat de tip de laatste (originele) image van DreamMultimedia er op te zetten. En dan het multiboot programmatje van Sjerom. Vanaf dat moment kan je meerdere images op de Harddisk zetten. En booten van de image die je wilt proberen. :cool:

Bij zo'n configuratie kan je ook altijd de originele image proberen als je rare problemen mocht hebben. Dan kan je al snel zien of het iets is van de alternatieve image, of iets anders.

(Andere images op hd is ook een stuk beter voor de levensduur van je flashgeheugen (lees: Dreambox). En de harddisk is er ruim genoeg voor.)

Het is een leuk klusje. Prima te doen hoor, maar als je kleine kinderen hebt, wacht dan even tot die naar bed zijn! ;)

ik ga hier zeker mee door met deze dreambox
vind het nu al leuk en dan weet ik nog iet eens alles
ik ga op zeker even proberen
thx alvast en je hoor nog van me of het gelukt is
eerst maar veel lezen

Hoi,

je kunt wel vanaf je PC naar je dreambox om een image te uploaden ?
Maar je dream kan geen keyupdate vinden ?

Vanaf je PC naar je dream connect je gewoon naar het IP van je Dream toch ?

Probeer op je PC eens een telnet sessie te openen naar je dream.
en doe dan eens een ping van af je dream naar 194.109.6.92 .
als dit werkt ff ctrl +c om te stoppen.
Probeer nu eens een ping naar www.xs4all.nl .

Als dit niet werkt kijk dan eens naar de gebruikte nameserver op je Dream.

Als beide niet werken kijk dan eens in je firewall settings of je het ip van je dream niet blocked.

Suc6

Hartelijk dank. Maar zover waren we al. Bromar is zich lekker op z'n gemak aan het voorbereiden op het optuigen van een multiboot ontvanger. Dus tzt horen we wel meer.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan