Hikkend beeld bij NGC en Discovery

P

petertje

Heeren,

plaats dit maar in het kletspraat forum omdat ik anders niet weet waar het te posten.

Het valt mij nogal op dat bij zowel National Geogr. (NGC) als ook bij Discovery het beeld nogal "hikt".

Nou zijn dit kennelijk niet de kanalen die enige vorm van prioriteit hebben bij de pluzzboys gezien de idioot lage bitrate.

bij mij komen deze stations niet hoger dan zo'n 4Mbit/s. terwijl de rest van het nl. pakket rond de 10Mbit/s zit.

De meeste duitsers ziten zelfs rond de 15Mbits/s. Nu zijn er echter wel meer stations die een lage bitrate hebben, deze kunnen echter doorgaans wel een scherp paatje op mijn tv. toveren.

Een van de duitsers (sat eins ??) zit ook rond de 4Mbits/s. maar deze geeft wel een scherp plaatje, zonder dit irritante gehik.

Ligt dit aan mij ? is er iemand anders die hier last van heeft, of ben ik de enige ??

En als er meerdere mensen last van hebben, waarom doen de pluzzboys er dan niets aan, die zullen er dan toch ook wel last van hebben. Als de hik weer eens toeslaat word je er na een kwartiertje kijken gewoon misselijk van.

zo nu en dan lijkt het wel zo'n goedkope amerikaanse semi-reality rampentampenzooi politieprogramma, met het verschil dat die dat hikken kennelijk wel grappig vinden en het opzettelijk aanbrengen.

Wie weet waar dit aan ligt, misschien mijn ontvanger die wat moeite heeft deze lage bitrate te decoderen ? het signaal is prima, daar kan het niet aan liggen. Ik heb ook nogal een lengte coax tussen mijn lnb en ontvanger (18 meter), misschien kan dit de oorzaak zijn ??

Peter.

 
Ook ik heb van dat gehik op Discovery last, dus je bent niet de enigste. Heb een Echostar D2500IP (klote ding) met seca modul (103) en een schotel van 120cm, Channel Master, en een abo bij C+.

 
ook mijn hummie met aston 1.04 hikt af en toe ik dacht dat dat aan mij lag...... niet dus

 
wees gerust de nokia doet het ook met aston 1.00

alleen heb ik het op de kabel nog niet gezien

mischien moet ik langer naar dat bud beeld kijken

om het te ontdekken

 
Ligt niet aan de apparatuur thuis...via de kabel hikken de kanalen ook. De encoders moeten een keer een reset krijgen, probleem waarschijnlijk (voor even) opgelost.

@petertje,

De bitrate die je uitleest is zeker niet de werkelijke bitrate ! De encoder stuurt wel 15 Mbit/sec uit maar de feitelijke ligt stukken lager. De juiste waarde (fixed of variabel) kun je uitlezen mbv de MM...die van Yorin bijvoorbeeld ligt op fixed 4 Mbit/sec en is van een perfecte kwaliteit.

 
@ TheGizmo: Je bent erg warm :)), maar de Bitrate van Yorin is variabel...

Als enige zender in het C+ NL pakket heeft Yorin een min bitrate van 3 Mbit/s, terwijl de andere zenders een min bitrate hebben van 1.5 Mbit/s. De max bitrate is voor alle zenders 10 Mbit/s.

Om het nog wat complexer te maken geldt dit (stat mux) alleen voor Tr 105 en 109. Tr 97 maakt nog gebruik van oude encoders (fixed bitrate)

RTL4: 6.925 Mbit/s.

RTL5: 6.926 Mbit/s.

NGC: 3.9 Mbit/s.

Discovery: 3.9 Mbit/s.

X-Zone: 3.9 Mbit/s.

Test/No Zap: 3.5 Mbit/s.

MrBeam

 
Heb hier met Humax 5400 en Aston 1.05 hetzelfde probleem. Heb inderdaad altijd gedacht dat het probleem hier zat...

En Discovery is dan nog wel mijn favoriet.

Wie belt naar C+ om het probleem officieel te melden ? Want zolang dat niet gebeurd zullen die hics in het beeld blijven.

CU

Red

 
Ik heb ook weleens hikkend beeld maar dat ligt aan de Bavaria ;) ;) ;)

 
Kan iemand mij dan eens uitleggen hoe je de bitrate dan goed uitleest ? als ik op mijn MM de bitrate's opvraag (menu 9 3) dan krijg ik op disc. en NGC altijd 3.900Mbits/s. (fixed??) Yorin is inderdaad variabel, soms 6.nogwatMb/s, echter meestal 10.000Mb/s. En kan iemand mij dan ook eens uitleggen hoe het kan zijn dat een encoder 15Mb/s uistuurt, maar de werkelijke waarde stukken lager kan liggen ? Dat je variabel data uit kan sturen begrijp ik (statistical multiplexing), maar hoe het kan dat ik kennelijk verkeerde waardes uitlees ? kweenie. Dat er bij discovery iets mis is, dat denk ik ook, misschien inderdaad encoder op tilt, of misschien encoder overloaded zodat 'ie soms heel eventjes weigert ?

Verder begrijp ik dat diverse kabelkijkers deze hikken ook hebben, dus waar het hikken aan ligt ??

al met al alleen maar meer vragen, tot nu toe geen antwoorden.

Peter.

 
Als ze het over gekraakte kanalen gaat dan wil ik eve weten hoe dat gedaan is thnx wil het zelf ook ik wil ook die bassispakket kanalen hebben van cannaal digitaal en vooral MTV

thnx

 
afgelopen weken hebben we ook de zwaarste zonnestormen gehad van de afgelopen 10jaar, waarbij de aarde recht in het pad lag van deze enerme ionenwolk. Kan dit niet voor de problemen gezorgd hebben?

Bij mij valt het signaal soms volledig weg voor een fractie van een sec.

 
@xxr221

Volgens mij ging de tread over hikkend beeld bij NGC en discovery, dit is heel wat anders dan compleet wegvallen van het beeld. Die zonnestormen zorgen (eventueel) voor problemen met een hele satelliet, dus niet met een of twee kanalen uit een mux.

@petertje

Eerst een uitleg hoe de bitrate GOED uit te lezen:

Met menu 9 3 zie je een bitrate die de encoder meestuurt als info. Dit hoeft niet altijd juist te zijn.

Een betere manier is menu 9 menu 4 ok. De ontvanger gaat nu het aantal bits tellen in 5 sec en deelt die dan door 5. Dit is bij fixed bitrate de vaste waarde en bij stat mux. een gem waarde.

Ik kan niet geloven dat jij met de optie menu 9 3 bij Yorin 6.nogwatMb/s krijgt. Met deze optie krijg je altijd 10 Mb/s (de max ingetelde bitrate).

@coolxx

Bedelpost

MrBeam

 
@MrBeam,

Thnks, zal er nog eens mee gaan spelen.

ben nog redelijk "groen" in deze materie, maar probeer er wat bij te leren. Of het lukt deze oude ezel z'n kennisniveau op peil te krijgen is en blijft de vraag, maar'k blijf vrolijk en niet gehinderd door enige vorm van kennis doorexperimenteren :))

Al die bitjes, zie door de bitjes de bytes niet meer.

gr.

Peter.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan