hoe best linux server maken met unbuntu 8.10

Hallo iedereen
met de hulp eendenteam, is het gelukt. wat is het toch simpel. (thanks)

nu de volgende vraag:
nu heb ik poort 23 tcp open gezet, (telnet) op de ip van de sever
kan ik nu met telnet extern inloggen, op de server met (o xxx.xxx.xx.xx:16000)

Smargo+ reader met hub:
moet je nog software installeren om de reader goed te laten werken.
zo ja hoe

bert
 
Wat zit je toch te geilen op die poort 16000
log gewoon in op je server zoals altijd
desnoods geef je jezelf als user root-rechten door in te tikken:

su -

en als je poort 16000 of 16001 wilt gebruiken tik het adres van je server dan in je browser in samen met je poort. Zoiets als: http://192.168.1.17:16000
 
hallo

het gaat mij erom, hoe ik kan zien op afstand wie er online is
normaal gaat dat op 1 manier:

IE: http://192.168.1.17:16001

nu als ik op werk zit, hoe kan ik zien hoeveel er ingelogd zijn op mijn server.
hoe kan ik dat zien via putty of via telnet


heeft niks te maken met het geilen op poort 16001/16000.
dat doe ik liever op mooie vrouw
 
Maar heb je het nou over SSH lopen?

Telnet is namelijk niet secure.
Je kunt echter telnet via een secure SSH channel laten lopen.
Telnet is normaal iets voor over een locaal netwerk te gebruiken.

Grtz.
 
vago;196926 zei:
hallo

het gaat mij erom, hoe ik kan zien op afstand wie er online is
normaal gaat dat op 1 manier:

IE: http://192.168.1.17:16001

nu als ik op werk zit, hoe kan ik zien hoeveel er ingelogd zijn op mijn server.
hoe kan ik dat zien via putty of via telnet
Doe je remote hetzelfde, dus via je browser. Alleen in je modem/router even poort 16001 forwarden naar 192.168.1.17
 
Van het weekeinde of volgende week zullen we je wel iets veel beters geven, zodat je vanaf remote keurig allerlei dingen kunt zien, je config editten, entitlements bekijken enz enz.Tot die tijd ff klungelen met de info die je via poort 16001 krijgt
 
Ik zou mijn server op afstand willen beheren,wat moet ik in de modem/router veranderen.
Zodat ik hem kan bv rebooten en de cfg aan kan passen met een ftp programma.
 
server op afstand beheren kun je het beste doen door webmin te installeren
 
Zodat ik hem kan bv rebooten en de cfg aan kan passen met een ftp programma.
Als je via console kunt werken (wat ik wel zou leren als je het niet kunt) kun je poort 22 forwarden en dan via SSH werken.

Met webmin kun je heel mooi leren de server in zijn geheel te beheren, bijv. ook webserver beheren, mailserver, gebruikers (niet van CCcam maar van de linux server), ern zit een file manager in etc. etc.
Standaard werkt deze op poort 10000 maar je kunt ook een andere poort kiezen.

Kies dan wel een beetje een lastig wachtwoord voor root als je als root gebruiker ermee gaat werken want dit zijn bekende poorten waar men nogal eens op wil proberen te bruteforcen.
 
We hebben vago even geholpen en ook gezorgd dat hij nu eindelijk van afstand kan kijken wat cccam bij hem op zijn eigen PC doet. Door hier te klikken kun je zien wat vago nu ook kan zien.

{ link verwijderd door eendenteam, 't is mooi geweest ;) }
 
LoL.:biggrin:
blacktiger.limburg.net hahahaha. Hoe heb je dat eigenlijk gedaan? Want er staan gegevens bij zoals 2:54 verbonden enzo.

Is dit wel een echte? Want ik heb het idee dan Vago nu een nieuwere versie heeft van iets wat ik ook heb.
Ik heb bijv. de NL taal er niet bij en ook niet de "wijzig config".
 
Hahaha wijzig config en lokale kaarten hebben we zelf toegevoegd
De NL-taal is inderdaad nieuw en hebben we zelf gemaakt (er is wel een engelse en duitse module standaard bij maar geen nederlandse). Wij gebruiken v08.6. Zie hier
 
Oh zelf toegevoegd... wel mooi gedaan. Ook die online tijd zelf toegevoegd bij blacktiger.limburg.net in het server overzicht?

Dat is ook net echt namelijk.:)

Bedankt voor de 0.8.6. heb hem gelijk even gedownload!
 
Heb hem ook gedownload maar kwam een wachtwoord tegen ?
Heb zelf ook een server cccam lijkt me mooie tool.
Vooral om om je cfg bestand aan te passen.
Moet je deze op de server installeren of kun je deze vanuit bv windows xp installeren.
 
We dwalen af van het topic.
 
nou de server werkt en is mooi aangekleed door de eendenteam, dat maakt het helemaal af.

ik hou problemen met de update van de seca kaart. er komen geen emm's binnen

bert
 
Black Tiger;197256 zei:
Klinkt bekend.
je bedoelt zeker de seca kaart;) Hier update CCcam als onze seca C+ NL kaarten keurig
 
Black Tiger;196966 zei:
Als je via console kunt werken (wat ik wel zou leren als je het niet kunt) kun je poort 22 forwarden en dan via SSH werken.

Met webmin kun je heel mooi leren de server in zijn geheel te beheren, bijv. ook webserver beheren, mailserver, gebruikers (niet van CCcam maar van de linux server), ern zit een file manager in etc. etc.
Standaard werkt deze op poort 10000 maar je kunt ook een andere poort kiezen.

Kies dan wel een beetje een lastig wachtwoord voor root als je als root gebruiker ermee gaat werken want dit zijn bekende poorten waar men nogal eens op wil proberen te bruteforcen.

Deze poort moet ik forwarden n mijn speedtouch,hoe moet ik dan doen ?
Krijg het niet voormekaar
 
Heb je webmin geinstalleerd en draait die?
Kijk eens in het bestand miniserv.conf dat waarschijnlijk in /etc/webmin staat.

Staat daar in:
port=10000
listen=10000

zo ja dan open je webmin via poort 10000. Wil je een ander verander dan de getallen(poorten) in dat bestand en start webmin opnieuw op met:

/etc/init.d/webmin restart

Om te zien of webmin draait tik je op je server (met root rechten) via de terminal (telnet of ssh) in:

ps -aux|grep webmin

Je moet dan iets zien zoals:

7165 ? Ss 0:00 /usr/bin/perl /etc/webmin/miniserv.pl /etc/webmin/miniserv.conf

als je dan [...]miniserv.conf aan het einde van een regel ziet, dan draait webmin.

Vervolgens de betreffende poort in je modem/router (in dit geval 10000) forwarden naar het LAN IP van je server en dan zou het moeten gaan.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan