Hoe converteer je snel mpg naar svcd

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.408
Punten
113
Leeftijd
61
Ik snap er geen bal meer van.
Een .mpg file is normaliter (s)vcd. Nu heb ik een paar van die dingen gedownload via news die aangegeven stonden als svcd files.
De uitgepakte .rar files geven een .mpg file.

Deze knalde ik vroeger in Nero, die keek hem na en ging branden.

Nu zet ik hem ook in nero, en het maakt niet uit of ik tegen Nero zeg dat ik een vcd of svcd wil maken, in beide gevallen is ie van mening dat er geconverteert moet worden.
Dit doe ik dan ook, zit vervolgens meer dan een uur te wachten en dan gooit Nero de cd-lade open met het commentaar dat ie niet op de cd past (is dus groter geworden).

Nu zit ik dus met 2 Barbie films voor de Kids en nog een tekenfilm van Grote Reus met allen hetzelfde probleem.

Hoe converteer ik deze .mpg's nu snel naar svcd of vcd zonder dat ze groter worden?
Verder vraag ik me af waarom een poster schrijft dat het svcd's zijn terwijl ze als zodanig niet eens herkend worden.

maak hem dan vcd ipc (s)vcd, vcd is namelijk kleiner van bestand

Ja maar dat duurt gewoon zeer lang met Nero en svcd is betere kwaliteit dan vcd.
Daarnaast vind ik het toch wel raar dat mensen films als SVCD betitelen en dat er dan een MPG uitkomt die vervolgens geen echte mpg is, want ik heb er eentje gehad die was dat wel, die duwde ik dan ook gewoon in Nero en die ging hem vervolgens gewoon branden na controle, zonder te komen met de melding dat ie niet goed was.

Nu heb ik van 3 verschillende posters zo'n svcd en alle drie deugen ze gewoonweg niet. Vind ik toch wel een beetje minder.
Raar genoeg als ik kijk met dvdpatcher lijkt het op dvd.:)
Size: 352x576
Aspectratio: 4:3
Framerate: 25.000 frames/sec.
Bitrate: 2647200

SVCD hoort echter 480 te zijn (vcd volgens mij ook) en niet 352 dus volgens mij heeft zich iemand vergist.
Alle 3 deze films zijn van exact dezelfde bovengenoemde waarden.

Strange, eerst deed ie het niet nu wel.
Gewoon negeren klikken bij Nero en hem dan laten branden dan gaat ie goed.
Dus is al opgelost, toch bedankt voor het meedenken!

probeer ook eens met dvd2svcd en tmpeg.
Krijg je zeer goede films niet te onderscheiden van dvd.
zelfs avi files e.d. kun je mee omzetten naar svcd,vcd. noem maar op. etc etc.
die zet ze ook als je wil in bin files om te branden..

Hier kun je het prg vinden : http://www.dvd2dvd.org/
en hier staat ook nog wat leuks op: http://www.doom9.nl/

Spirit

Thanks! Die sites kende ik overigens al.
Maar ik wilde geen dvd naar svcd omzetten doch gewoon een svcd die in mpg formaat stond gebrand krijgen.:)

Avi naar SVCD heb ik al eens geprobeerd via die tutorials maar het is een pokkewerk en het resultaat was hier knap waardeloos. Geluid niet in sync bijv.
Dus ik download geen Avi's meer, die conversie duurt me veel te lang, er is zat te krijgen in (S)VCD en DVD formaat dat werkt beter.:)

Met tmpgenc had ik overigens ook al geprobeerd en toen die klaar was, was Nero wederom van mening dat het geen geldige svcd zou zijn, dus ik gelijk pissed want dat had me de nodige tijd gekost inmiddels.:)

Maar toch bedankt voor de goede zorgen en de links, geheid dat anderen die dit meelezen (of later zullen lezen) hier baat bij hebben!

op Bsoft.ru staan daar voldoende proggies voor.
Wat zeg ik ruim voldoende proggies voor........

Thanks CM, zal eens gaan kijken.
Alleen ben ik bang dat het net is als met de meeste proggies, het duurt gewoon nogal even en er bestaat dus schijnbaar niets wat dit "even" in een kwartiertje doet ofzo.:)

vcd gear misschien? Ohja ik meen me te herhinneren dat een vscd film bestand een .bat bestand is.

Nee hoor, een .bat bestand is een batchbestand die kun je zelf gemakkelijk schrijven, komt nog van uit de dos tijd.

VCD en SVCD zijn beiden .mpg bestanden, het verschil ligt hem dan in de kwaliteit daarvan waaronder gebruikte resolutie.

Ik zal in elk geval nog eens naar vcdgear kijken, bedankt voor de tip!

hee tiger

Ik heb easy cd and dvd creator 6. het duurt ff (tijdens het coderen gewoon wat anders doen, als ik terug kom van mijn werk is ie klaar...:tong:) om een cdtje te bakken, maar dan heb je wel wat

Thanks. Ja die heb ik ook, maar het ging net om 't "het duurt effe".

Ik dacht dat er utils zijn die dit binnen een half uurtje kunnen klaren maar dat schijnt dus niet te bestaan. Wachten is niet mijn sterkste kant in die gevallen (in andere gevallen weer wel), dus download ik gewoon geen divx en avi meer, scheelt tijd en moeite.:)

Maar toch nog bedankt voor het meedenken!

ik ben nu al 9(!) uur bezig om een divx film (2 delen van 745 mb) om te zetten naar een dvd. geduld is een schone zaak maar dit slaat alles!

LoLz. :biggrin:
Ja dat kan kloppen, mijn pc gaf ook iets van 3.50 (dus bijna 4 uur) aan voor het omzetten van 1 divx op cd formaat.
Maar dat loopt altijd nog wel iets uit. Dus als jij zegt 9 uur voor 2 stuks is dat niet zo heel vreemd. Geduld is dan inderdaad een schone zaak, edoch dat heb ik specifiek voor zoiets niet in voorraad liggen dus downloaden we maar de svcd versie ofzo, dat werkt dan sneller.:)

@BT

Hoi ik had dat ook altijd,tot ik een tijdje terug een proggie vond met de naam DivxToDVD by VSO-Software.
Ik dacht het zal weer maar heb het toch geprobeerd.
Het resultaat mocht er zeker wezen en alles met 2 drukken op de knop.
Ik had in 2 uur tijd van een zeflopgenomen avi van koot en bie, een dvd in 2 uur kant en klaar.
Speelde perfect af in de stand-alone.

Ook ik heb allerlei tutorials en workshops nagelezen,alleen voordat je aan het branden toekwam was je al een week verder.
Met dit proggie heb je die ellende niet meer en het is zeker een aanvaardbaar beeld waar ik nu naar kijk.

Ik zou zeggen probeer het toch eens en laat eens weten wat je bevindingen zijn.

Bedankt voor de tip, iets wat even lang duurt (of iets langer) voor het converteren dan de film zelf heb ik inmiddels ook wel, maar het probleem is gewoon dat ik niet zo lang wachten wil en daarom al besloten had geen divx meer te downloaden.

Maar je tip komt toch wel gelegen, want af en soms download ik nog wel eens een tietenfilm en die zijn meestal in divx, die kan dan wel 2 uurtjes converteren ondertussen dat ik een film zit te kijken of wat op de xbox ben aan 't gamen, da's nog te doen.

Maar aan de naam te zien zet ie het om van divx naar dvd. Doet ie ook van divx naar svcd dan?

Nee,hij maakt alleen van divx een dvd zover ik weet.
Als ie klaar is met converteren en je kijkt even in de map waar je dat hebt laten doen zul je zien dat er een complete dvd structuur staat.
Deze kun je vervolgens met nero oid direct fikken.
Ik zei het al ik had van een 580 mb avi in 2 uur een dvd klaar om te kijken.
Suc6 ermee.

de duur heeft ook te maken met je geheugen, videokaart en natuurlijk je processor...

Als ik een film om wil zetten ben ik met een film van 1,5 uur niet langer bezig dan een 2-tal uurtjes, in WAT VOOR FORMAAT dan ook........

er zijn ook progjes zoals filmmachine die dit kunnen.... wel met de procoder in plaats van de cinema encoder.....

in WAT VOOR FORMAAT dan ook........
Oh? Ik denk dat dit dan niet alleen met geheugen en processor te maken heeft maar ook met de gebruikte software.
Op mijn pc'tje zijn er namelijk nogal wat verschillen.
Er zijn programma's waarmee hier ook in ongeveer 2 uurtjes een divx naar vcd geconverteert kunnen worden.
Heb er ook al gezien daarbij duurde het 4 uur! Meerdere zelfs.
Met svcd2dvd geloof ik ook 3 uur en 50 minuten (avi naar svcd conversie).

De factor geluid speelt ook een rol neem ik aan en bij films heb je erbij met meer en minder geluid, dus (weet 't niet zeker maar lijkt me toch) dat het re-encoden van 't geluid ook meer of minder tijd in beslag neemt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan