Hoe Cre?er je die echo met een pc??? Een vraag aan de DJ's.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
Tja ik zit nou heel de avond weer eens lekker met mijn koptelefoon naar lekkere muziek te luisteren, en dan voor mij het liefst 12" uit the 80's.

een voorbeeld hoef ik jullie niet laten horen denk ik

Maar nu hoor ik regelmatig iets wat ik vroeger toen ik nog 16 was met mijn platenspelers deed.

Ja wat deed ik, 2 dezelfde singles starten met een matje onder de singles en een schakelaartje tussen de draaitafels, en dan met de pitch de ene de andere in laten halen, en het effect wat men dan krijgt dat weten jullie wel denk ik?

Maar is er nog een DJ programma of een ander progje waar dit mee gaat?

Wat heb ik er een spijt van dat ik die hobby nooit uitgebreid heb....

Ik ben toch wel een beetje schiewnierig. :biggrin:

Hangslot wellicht?

Weet je zeker dat je echo bedoeld en geen straaljager effekt?
Want dat straaljagereffekt deden wij ook op de manier zoals jij beschrijft, echo en nagalmen hadden we gewoon een knopje voor op het mengpaneel.:)

Maar sorry nee, ben er op de pc nooit mee bezig geweest dus geen idee welk programma dat dit kan.

Dat bedoel ik idd, maar soms leek het ook wat op een echo, als ze elkaar net iets verder voorbij liepen.

Er zijn mastering programma,s die dat kunnen, samples laten delayen en meer van dat ssort ongein. In vaktermen heet dat DSP [Digital Sound Processing] en wordt ook gebruikt voor het nabootsen van Ruimtes in veel 5.1. sets. Ik zal es ff scharrelen en kijken of ik nog zo'n programma heb.

Vlgns mij heb ik een prog van steinberg [naam ff kwijt]

En Ja Tiesto spelen is nog steeds mijn hobby....

Groeten van Roberto

Zoiets heb ik liggen hier, maar dat zijn vaak allemaal demo's, en daar zitten niet alle functies in.

Ik zal eens gaan snuffelen op de nieuwsgroepen.

Da's fading, en kan je gewoon in cool-edit pro, of Adobe Audition doen.
Klik op "effects", dan op "delay effects" en dan "flanger".
Daar kan je instellen hoe je het precies wilt hebben. :jow:

Dan komt de volgende vraag, want ik ben al een beetje aan het spelen geweest met een ander prgramma, bpm-studio-profi, maar daar kan ik niet 2 dezelfde nummers in 1 keer afspelen...

Ik ga het deze week eens proberen. ;)

freggel1;179063 zei:
Dan komt de volgende vraag

Ja, maar wat is de vraag dan? :stupid:
Als je een copietje wil, dat kan, incl serial, maar jouw kennende kan je die zelf wel vinden!

Je weet dat dit niet probleem is om iets te vinden, maar ik wil eerst even weten waar ik dit echt mee kan, alvorens ik ga zoeken. ;)

freggel1;179080 zei:
Je weet dat dit niet probleem is om iets te vinden, maar ik wil eerst even weten waar ik dit echt mee kan, alvorens ik ga zoeken. ;)

Dit kan onder andere met magix music cleaning lab 2004 die ik zelf gebruik. Het is in het Nederlands en je kunt vele effecten invoegen en ook 2 nummers tegelijkertijd laten spelen dus net als vroeger alsof je twee draaitafels hebt en ze onafhankelijk van elkaar opstarten.
Als je de setup wil kan dat alleen als ik een emailadres van je krijg waarna je hem van een site kunt downloaden. ( esnips ).

Mvg,
maggiks

met virtuel dj kun je dat allemaal 2 picups of als je cd download dan draaien er cd kun mee cratsen 2 cd door elkaar laten lopen geluiden en kreten toe voegen zitten er enkele standaard in maar je kunt ze ook zelf toevoegen je kunt er je eigen muziek mee mixen en ook opnemen ben er zelf ook mee aan de gang geweest werkt goed moet alleen even uit dokteren met de crack die bij gevoegd is die moet je er op een paar plaatsen inplakken en ook mp3 mee maken door je zelf gemixt en samen gevoegd
gr frans

Ik gebruik ook Virtual DJ samen met de externe DJ console MK2 dit is echt super.
Nieuw is de console best aan de prijs maar op marktplaats zie je ze staan tussen de 75 en 100 euro. Menig gezellig avondje mee gehad.

freggel1;179080 zei:

Heb je dat progie waarvan ik je de link heb gegeven reeds uitgetest , ik denk dat die dat kan het was zoals de "zotte mot":biggrin: hierboven vertelde mogelijk daarmee

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan