hoe een dreambox installeren

Bij Menu->information->about staat over het algemeen welke firmware je er in hebt zitten.

Als je de Dream helemaal uit hebt en je start hem op en je ziet een blauw scherm met de letters GP er in dan gaat het om Gemini firmware.

Bij het opstarten wordt vrijwel altijd de naam van de firmware ook weergegeven.

ik ben weer een stapje verder, er staat gemini op,maar het beeld blijft zwart.

Dan gaan we verder je hebt CCcam werkend neem ik aan dan moet je eens met de blauwe knop naar softcaminstellingen gaan en bij cc cam met de gele knop kaartinfo ophalen dan krijg je zoiets als,

Seca card en wat nummers

Management: 2010-02-22

CanalDigitaal: 2010-02-22

Dat is de info van mijn kaart en dan moet je eens kijken of je kaart niet een verlopen datum heeft zo ja kaart er in laten zitten eerst kaartnummer opschrijven en online activeren bij CDS,

http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/smartcard/smartcard-heractiveren.aspx

Dan zet je hem op een Nederlandse zender zoals NL1 of SBS en laat de kaart er een uurtje inzitten dan zou hij beeld moeten geven.

yesss,dank u allen het werkt,

had waarschijnlijk de poort nie goed en de ccam stond niet aan.

volgende item ,hoe kan ik nu ook beeld krijgen op mn phillips in de hobbykamer?;

Daar zouden we eigenlijk een nieuw topic voor moeten starten want Philips is weer een totaal ander merk en type ontvanger.

Maar in elk geval gaat de tweede kabel die van de schotel af komt naar de Philips toe, daar zul je ook een smartcard voor nodig hebben.

Ik heb zelf het vermoeden dat degene waar je de apparatuur van hebt met de Philips via de smartcard gekeken heeft en met de Dreambox via cardsharing. Of hij heeft steeds de smartcard mee naar de slaapkamer genomen als hij op de Philips ging kijken, dat kan ook.

dan zou ik het graag willen doen via cardsharing indien mogelijk anders moet ik steeds het kaartje meeslepen.

iemand een idee?

Dan moet je denken aan nog een dream of een ander soort box die minimaal als client kan functioneren.

Maar zoals BT al aangeeft dat is een totaal ander verhaal (topic)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan