hoe een dvd van 7,7 gig in 2 splitsen dat ze op 4,5 gig te branden zijn?

S

satshow

Ik heb een dvd die ik met behoud van alles wat er opstaat op 2 schijfjes wil branden.
Ik heb een iso file, hoe krijg ik die in 2 gesplist zodat ik ze op 2 schijfjes kan branden.
het is een muziekdvd dus dat hij dan op het einde van een nummer stopt en op de volgende dvd met een nieuw nummer weer begint.

De Iso Uitpakken met het programma winiso naar je harde schijf.

Dan met DVD shrink de bestanden "shrinken" totdat het op 1 DV D past.

Moet lukken

Is wel erg veel shrinken dat geeft kwaliteitsverlies.
Het moet toch ook mogelijk zijn gewoon netjes 2 dvd's ervan te maken?

Kun je ze niet met TMPGenc uit elkaar trekken of met een ander dvd authoring programma?

verlies valt reuze mee hoor, als je 50% shrinkt dan heb je nog altijd een bere goeie kwaliteit die ruim boven VHS video band ligt.

Ik ga er mee experimenteren, ik heb ook een dual brander maar ik wil gewoon testen of zo'n grote iso file zonder kwaliteitsverlies op 2 dvd's gezet kan worden.
Ben namelijk al diverse winkels langsgeweest voor de 8,5 gig schijfjes maar tot dusver kan ik ze niet vinden.

Zoek maar eens naar de tool diko
Wordt besproken op kdvd.net/forum
hiermee maak ik al geruime tijd kdvd's 4 speelfilms op 1 dvd incl subs, ac3 etc

En beregoede kwaliteit........

Kijk maar eens, de kwaliteit zal je zeker niet tegenvallen.

Cheers

WH@ZzAa

met DVDshrink kun je hem ook splitsen.
Je geeft het begin en eindhoofdstuk op van beide delen en backuppen maar. Je kunt zelfs overlappen.

@Satshow: cdrwinkel.com heeft dual layer dvd's.
Zijn best prijzig, momenteel alleen +R van Verbatim (goed merk dus) 2.4 speed, ? 9,80 per stuk, incl. b.t.w. excl. verzendkosten.

thx,

Ben er nog niet aan toegekomen, ik heb trouwens wel een paar dual layer schijfjes besteld.
Ik had toch wat andere schijfjes nodig dus heb er 2 van bijbesteld.
Daar rijst gelijk een ander vraagje, ik gebruik dvddecrypter om mijn isofiles te branden, ondersteunt die ook dual layers?

Geen idee, ik gebruik dvddecrypter uitsluitend om eventueel originele dvd's te rippen (de beveiliging eruit te halen dus).

Branden doe ik uitsluitend met Record Now Max, Easy cd en dvd creator van Roxio, Alcohol 120% of Nero waarbij ik wil aantekenen dat ik Nero nauwelijks nog gebruik.
Als het echt video_ts en audio_ts folders betreft brand ik altijd met Recordnow Max.

Ik heb via nero een dual layer schijf proberen te branden maar dit is op de 1 of andere manier misslukt.
Ik had nero geopent daar het eerst opent venster weggeklikt en dan image kiezen gekozen, heb gekozen voor een dvd image maar deze wordt niet gelezen door de dvd speler.
Nu heb ik dvdschrink geopent en ingesteld op een dvd5 schijf en nu ben ik dit aan het encoden naar de harde schijf zodat ik hem met een 4,7 gig schijf kan branden, ik heb geen opties uitgevinkt.
Is dit een mogelijkheid om het op deze manier te doen ben aan het kijken geweest om die file te splitsen maar kan het niet vinden.

Om een beveiligde DVD te rippen heb je het progje ANYDVD nodig die nestelt zich op de voorgrond en omzeilt de code.

Je kunt dan met ieder programma rippen.

Nou... ik heb Anydvd niet perse nodig, het is een ander programma maar met DVDDecrypter lukt het me ook prima.

Wel handig natuurlijk als je met elk programma dan kan rippen, maar ik hou niet zo van programma's die zich in het geheugen nestelen en dan dingen gaan doen.
Dat is echter een persoonlijke smaak dus mensen die met iets anders willen rippen zijn in elk geval wel geholpen met je vermelding van Anydvd.

Met het programma "DVDFAB" kun je complete films op 2 dvd's zetten, en je kan er ook dual layer mee branden..

Ik heb de muziekvideo niet zelf op dvd maar heb alleen een isofile tot mijn beschikking, die herkent de software niet zie ik.
Is daar nog wat anders voor?

Met Isobuster kan je iso files uitpakken, endie daarna weer branden met nero of dvdfab etc..
Odie

Oftewel: die dual schijven zijn nog 20 maal de prijs van een enkel laags schijf! Experimenteren is leuk, maar om nu massaal over te stappen?????

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan