Hoe een irdeto2 kaart werkend te krijgen in humax 5400

satshow

Sr. Member
Special Friend
Waarderingsscore
28
Punten
28
Leeftijd
56
Mijn zus heeft tot gisterenavond via hun irdeto2 kaart naar canal + kunnen kijken.

Sinds vandaag werkt dat niet meer, ze heeft de kaart laten activeren maar dat werkt niet, de kaart zit gewoon in de kaartlezer.

Ik heb daar mijn seca 2 kaart in een astonmodule ingezet en kreeg gelijk beeld.

Nu is mijn vraag wat ik er aan kan doen zodat die irdeto 2 kaart gewoon weer werkt.

Ze hebben een orginele ontvanger wat ze zo ook willen houden.

Oei, ik heb mijn twijfels er over of dat origineel wel kan, zeker weten doe ik het niet.

Een kennis van me heeft ook een Humax 5400 en pas sinds kort haar kaart gekregen, duurde 20 minuten, toen kwam de update binnen en klaar was kees. Het zou best ook wel eens met de pids te maken kunnen hebben dus misschien is een nieuwe frequentielijst met goede pids ook al voldoende?

Kan ook zijn dat ik me hier vergis met CA-ID's overigens.

Misschien dat andere Humax bezitters er iets meer over kunnen zeggen.

Maar wat is het probleem van even andere software erin zetten? Het kan toch altijd terug naar origineel als het niet bevalt?

tja dat gaat niet meer.

Kreeg vandaag te horen dat hij is doorgebrand, ding is een jaar of 5 oud.

Heb nu een ontvanger van mij daar neergezet, kunnen ze toch kijken.

Ze hebben daar geen kabeltv.

Niet te snel zeggen. Doorgebrand? Dat kan het bekende voedingsprobleem zijn, dat kan door iemand die wat verstand van solderen heeft voor dacht ik een eurotje of 40 weer gemaakt worden.

Kennis van me die een winkel heeft, doet dat voor de klanten voor 60 euri incl. werkloon en b.t.w.

Dus niet weggooien dat ding.

Niet te snel zeggen. Doorgebrand? Dat kan het bekende voedingsprobleem zijn, dat kan door iemand die wat verstand van solderen heeft voor dacht ik een eurotje of 40 weer gemaakt worden.Kennis van me die een winkel heeft, doet dat voor de klanten voor 60 euri incl. werkloon en b.t.w.

Dus niet weggooien dat ding.

40 eurotjes is incl arbeidsloon zeker. Voor €8,50 heb ik aan elco's gehaald en klaar was de voeding. Maar dan moet je het wel zelf doen of iemand die geen arbeidsloon rekend. maar daar zijn vrienden toch voor.??

Zal het tegen mijn zus zeggen dat ze die niet weg moeten gooien, eens kijken of ik iemand kan vinden die dat ding kan nakijken of er wat aan te doen is.

40 eurotjes is incl arbeidsloon zeker
Neen, 60 euro zoals ik al zei. Oke misschien dat de onderdelen inderdaad 8,50 ofzo kosten, ik weet het niet, want ik weet alleen maar dat je dan ook echt alle Elco's moet vervangen en niet alleen de kapotte.

Hij heeft er hoe dan ook wel een uurtje werk aan. Een uurloon is 45 euro incl. b.t.w. dus dan is 60 euro echt niet teveel voor iemand die zakelijk bezig is, daarnaast bestaat er dan nog zoiets als wettelijke reparatiegarantie en dat moet je ook meetellen.

Als vriendendienst is het natuurlijk een andere zaak, maar ik gaf dit alleen als voorbeeld van een vriend van mij, die dit zakelijk voor anderen (vreemden voor hem) gedaan heeft.

De gok die ik deed betreffende de 40 euro was echt een gok omdat ik geen idee heb van hoeveel de onderdelen kosten. Ik dacht eerst een euro of 30 maar achteraf gezien is dat inderdaad een rare gok want dat soort electronica kost bijna niks.

Dat even ter duidelijkheid.:)

@Satshow: prima doe dat maar, er is vast wel iemand te vinden die een beetje goed solderen kan en dat als vriendendienst wel wil doen of kleine vergoeding (onkosten hardware bijv.).

Laatst bewerkt door een moderator:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan