Hoe Image plaatsen op 800Clone

dirkjan73

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
52
Hallo Dreambox (clone) vrienden,
na heel vaak stiekem mee te hebben gelezen,de stoute schoenen aangetrokken en aangemeld bij deze hele leuke en vriendelijke (dit omdat je hier over alles kunt praten) site,

En nu heb ik gelijk een vraag,ik heb een DM800HD het is een clone,er zit een image met bootloader 76 erop en heeft een 2.01 sim,nu heb ik een Wifi usb aangesloten,en zodra ik m in de usb aansluit dan herkent hij hem,maar verder gebeurt er niets,bij netwerk instellingen behoort na wat ik heb begrepen "enable WLAN" te staan en dat zie ik niet staan,ook niet na rebooten,

En nu heb ik het advies gekregen om de image te veranderen,heb ook een OPENPLI 2.0 BETA image gevonden die over de 40MB is,maar als ik m via mijn browser (nadat ik de dreambox op standby heb gedrukt en de ipadres heb gekregen) wil updaten,dan doet die niets,hij wacht even en daarna zie ik op de browser "kan pagina niet weergeven staan",btw heb alle browsers geprobeerd Explorer,Chrome en Firefox,njente nada...maar als ik een NFI file van een paar kb pak dan kom ik wel in de upload pagina en zie ik de dreambox netjes rebooten

AJB geef deze newbie raad!

grts

DJ

Oh sorry vergeten te melden,probeer hem te flashen vanaf mijn draadlose laptop,de DM is gewoon bedraad aangesloten!

Dag Drikjan, welkom op het board,

Ik zag je vraag en die komt heel veel overheen met mijn vraag

Misschien dat je daar even kan kijken?

Suc6

Bedankt @Nummer 10.
maar helpt niet,ik kan gewoon de image niet niet erop krijgen....btw (deel 2) de DMBOX krijgt het netwerk via de stopkant dus niet via een Cat Ethernetkabel....

Misschien dat dat helpt bij het brainstormen...

Heb je de box ook opnieuw laten opstarten?

@N10,
dit zijn mijn stappen:

1:-Allereerst stekker eruit...
2:-"StandBy" Knop ingedrukt stekker weer in plaatsen....
3:-De Dreambox start op...Krijgt DHCP.....Krijgt IP nummer en daarna verschijnt "stop" teken...
4:-ik laat de "StandBy" knop los.....
5:-Open op mijn laptop een webbrowser en voer hier de IP adres van de Box.....
6:-De Browser maakt (altijd) contact met de BOX en ik zie onder update firmware (of flash firmware)
7:-Ik klik daarop en voer de NFI file (ongeveer 43MB) en druk op "Flash"
8:-Na een paar seconden geeft de browser de melding "Pagina kan niet worden geopend"

Gekke is dat als ik een NFI file van een paar kbs neem dan springt hij wel naar de "Upload" en "Booting" pagina...

Wat doe ik verkeerd.... ooh ja alle Images die ik heb gdwnl zijn goed voor Sim 2.01 en Bootloader 76

Hallo @Aart,
bedankt voor je reply,dit is de situatie van mijn netwerk:

Draadloos router;
Laptop draadloos in verbinding en DM800 via de STOPCONTACT,

Nu mijn vraag aan jou(jullie)
Ik moet de Dreambox toch aangesloten hebben aan mijn router en niet aan mijn laptop?
Want aangezien hij bij het rebooten een IP adres gaat krijgen,moet hij toch in verbinding staan met de router?

Nogmaals de DM800 is NIET draadloos verbonden maar via de stopcontact ...

Sorry bro`s als ik lastig ben,net een newbie in deze complexe dreambox wereld

Ja dat draadloos via het stopcontact is toch een soort wifi maar zelf heb ik daar geen ervaring mee maar denk toch dat daar je probleem zit.

Heb je geen korte kabeltjes utp doe je laptop dan aan de router met een kabel en je dreambox koppel je even af en zet hem naast je laptop bekabelt en kijk dan wat hij doet.
Anders kun je het met Dreamup proberen als het via het netwerk niet lukt.

@Aart Youre a Genius M8!!
Heb het gedaan dmv de DM aan te sluiten via Ethernet en het werkt!!!!

Fantastiesch,bedankt en jij ook Nummer 10,

Muchos gracias,

heb OpenPli 2.0 Beta erop gezet en werkt echt lekker heel snel!!!!!

Moet nu CCCam erop proberen te zetten...eehhhh...durf het haast niet te vragen maar hoe kan ik dat het beste doen?

Bedankt bros!!!!!

CCcam erop gezet en gaat als een tiereliere bedankt broeders!!!!!!!!!!!

@aart1944

De Dreambox moet met utp kabel aangesloten zijn draadloos gaat niet, je zult toch wel een kort kabeltje hebben zet je hem naast de laptop,

klopt niet helemaal ! Ik flash mijn boxje ALTIJD draadloos.
Vanop de laptop draadloos naar de router en van de router met stopkontaktnetwerk naar de box.
Draadloos rechtstreeks tussen box en laptop is mij ook nog niet gelukt.
Tegenwoordig gebruik ik firefox, hier zie je de vooruitgang beter en na het flashen werkt de knop reboot tegenover met explorer niet.

grts, sat_viewer2

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan