Originally posted by dalton
hoi
ik zit voor een raadsel
ik heb 35dvds laten branden van het merk traxdata
werken allemaal als een speer
op 1 film na de kleine zeemeermin is voor de kids
die film opnieuw gebrand werkt weer niet
op 4 dvd spelers niet
maar wel bij een ander op 2 dvd spelers
ik heb een dvd speler regio vrij gemaakt nog niks
waarom lezen 4 dvd spelers hem niet en die anderen 34 schijfen wel van het zelfde merk
en waarom lezen die 2 anderen dvd spelers hem wel??????????
ik kom hier niet uit
wie weet wat
gr dalton
Pff..da's een moeilijke vraag..
Ik ben nu aan m'n 6e dvd speler, en ik zal je even opnoemen waar het eventueel allemaal ( uit eigen ervaring) aan zou kunnen liggen..
Mijn..eerste DVD was een Sony (type weet ik niet meer)..die speelde dus alleen maar orginele cd'/dvd's af, dus geen kopie van een audio-cd, of een zelfgemaakte s/vcd ( dvd-branders waren er toen nog niet)..
M'n 2e was een Xwave LB900..Die speelde gewoon goed zelfgemaakte cd's/s/vcd en dvd's af...Alleen, moest ik wel een Constante Bitrate ( CBR) gebruiken als ik een DVD maakte, gebruikte ik een Variable Bitrate (VBR)..speelde hij hem dus niet af.
M'n 3e was een Mustek..Die speelde gewoon goed de s/vcds af ,ook met audio geen probleem...Maar met DVD's had ik wel wat moeite..Als je er een op een Dvd/rw brande werkte ze niet..Ook met bepaalde merken schijfjes kon die niet overweg..Brande ik b.v. een film op een Imation schijfje, had ik geen beeld,of een slecht beeld...brande ik ze op een Philips schijfje, werkte ze perfect..
M.n 4e was een Philips DVD733..Daar werkte zo eigenlijk alles op..
M'n 5e was een Samsung type 232, daar werkte ook alles op, alleen als ik ze op een Dvd/rw brande, dan had je wel eens het probleem dat je geluid 'out of sync' was..
M'n 6e..(m'n huidige)..Is een Kiss DP500..Hier werkt tot nu to alles op wat ik geprobeerd heb, die speelt zelf rechtstreeks van internet gedownloade films af ( avi/divx/xvid)...
Zo zie je...het ligt vaak aan de speler, of de bitrate..het verkeerde merk schijfje..of de dvd met plus of min gebrand is..
Zelfs een 'beetje' vuile laser kan er al voor zorgen dat nu net die film niet wil afspelen...
Ook zijn er spelers die b.v. een dvd gebrand met Nero niet af willen spelen, dan maken ze er eerst een Image van, en branden hem met een ander brand-programma met b.v. Alcohol 120%...(is een brandprogramma..niet dat je denkt dat je de dvd moet aanstoken met alcohol..lol))