hoe is dit mogelijk

D

dalton

hoi
ik zit voor een raadsel
ik heb 35dvds laten branden van het merk traxdata
werken allemaal als een speer
op 1 film na de kleine zeemeermin is voor de kids
die film opnieuw gebrand werkt weer niet
op 4 dvd spelers niet
maar wel bij een ander op 2 dvd spelers
ik heb een dvd speler regio vrij gemaakt nog niks
waarom lezen 4 dvd spelers hem niet en die anderen 34 schijfen wel van het zelfde merk
en waarom lezen die 2 anderen dvd spelers hem wel??????????
ik kom hier niet uit
wie weet wat
gr dalton

Hoort zich aan als toch een klein verschil in formaat.
Heb dat hier ook met een VCD... in 1 speler perfekt af te spelen, in een andere alleen zwart/wit en blokkerig en in 3 andere spelers totaal niet aan de praat te krijgen.
Nu zal je lachen, brandt hem eens opnieuw (dus niet copieeren van je huidige dvd) van dezelfde source als je de eerste gebrand hebt, goede kans dat ie weer dezelfde problemen geeft.

Een oplossing zou kunnen zij uit elkaar trekken en opnieuw encoden.

@bt
daar had ik ook aan gedacht ik denk dat er een stukje beveiliging
nog in de film zit en dan zou de ene dvd speler daar wel mee
over weg kunnen en de andere niet
ik heb trouwens de pioneer 106 besteld via internet
daar had ik al eens met je over gesproken
volgende week komt een kennis de nodige programs
hier installeren en wat uitleggen
dan kan ik aan de gang gaan ik hoop woensdag a.s
gr dalton

Originally posted by dalton
hoi
ik zit voor een raadsel
ik heb 35dvds laten branden van het merk traxdata
werken allemaal als een speer
op 1 film na de kleine zeemeermin is voor de kids
die film opnieuw gebrand werkt weer niet
op 4 dvd spelers niet
maar wel bij een ander op 2 dvd spelers
ik heb een dvd speler regio vrij gemaakt nog niks
waarom lezen 4 dvd spelers hem niet en die anderen 34 schijfen wel van het zelfde merk
en waarom lezen die 2 anderen dvd spelers hem wel??????????
ik kom hier niet uit
wie weet wat
gr dalton

Pff..da's een moeilijke vraag..

Ik ben nu aan m'n 6e dvd speler, en ik zal je even opnoemen waar het eventueel allemaal ( uit eigen ervaring) aan zou kunnen liggen..

Mijn..eerste DVD was een Sony (type weet ik niet meer)..die speelde dus alleen maar orginele cd'/dvd's af, dus geen kopie van een audio-cd, of een zelfgemaakte s/vcd ( dvd-branders waren er toen nog niet)..
M'n 2e was een Xwave LB900..Die speelde gewoon goed zelfgemaakte cd's/s/vcd en dvd's af...Alleen, moest ik wel een Constante Bitrate ( CBR) gebruiken als ik een DVD maakte, gebruikte ik een Variable Bitrate (VBR)..speelde hij hem dus niet af.
M'n 3e was een Mustek..Die speelde gewoon goed de s/vcds af ,ook met audio geen probleem...Maar met DVD's had ik wel wat moeite..Als je er een op een Dvd/rw brande werkte ze niet..Ook met bepaalde merken schijfjes kon die niet overweg..Brande ik b.v. een film op een Imation schijfje, had ik geen beeld,of een slecht beeld...brande ik ze op een Philips schijfje, werkte ze perfect..

M.n 4e was een Philips DVD733..Daar werkte zo eigenlijk alles op..

M'n 5e was een Samsung type 232, daar werkte ook alles op, alleen als ik ze op een Dvd/rw brande, dan had je wel eens het probleem dat je geluid 'out of sync' was..

M'n 6e..(m'n huidige)..Is een Kiss DP500..Hier werkt tot nu to alles op wat ik geprobeerd heb, die speelt zelf rechtstreeks van internet gedownloade films af ( avi/divx/xvid)...

Zo zie je...het ligt vaak aan de speler, of de bitrate..het verkeerde merk schijfje..of de dvd met plus of min gebrand is..
Zelfs een 'beetje' vuile laser kan er al voor zorgen dat nu net die film niet wil afspelen...
Ook zijn er spelers die b.v. een dvd gebrand met Nero niet af willen spelen, dan maken ze er eerst een Image van, en branden hem met een ander brand-programma met b.v. Alcohol 120%...(is een brandprogramma..niet dat je denkt dat je de dvd moet aanstoken met alcohol..lol))

het komt er in feite op neer net zoals in de electronica
alles is mogelijk
lol
hij speelt in een dvd speler van 50 euro van het kruidvat
en niet in een dvdr75 van phillips 550euro
bedankt voor de uitleg
gr dalton

Nou..m'n eerste Sony koste toendertijd 1300 Gld..speelde niks af, die heb ik binnen 7 dagen ook terug gebracht..
Ik kocht er toen een voor 500gld (wat toen spotgoedkoop was) en die speelde de s/vcd etc wel af..

Die ik nu heb,speelt zowat alles af..

Al zou je er bij wijze van spreken een schijf Boterhammen-worst instoppen, dan zou het me niets verbazen als je de slager van de hoek te zien krijgt..(lol)

Yep, je zal lachen, maar meestal spelen de aanbiedings- en kruitvat/aldi en soortgelijke goedkope dvd spelers meer en beter af dan de zogenaamde a-merken.
Misschien omdat de a-merken zich aan regels moeten houden om kwaliteit en stabiliteit en beveiliging te kunnen garanderen, en over het algemeen die low-budget merken (RedStar, Nikkei en anderen merken "nooitgedacht") veelal uit de asiatische hoek komen en gewoon op de markt gedumpt worden zonder dat er verder veel gekeken wordt naar beveiligingen die de filmmakers er zo graag op willen hebben?

Wat beveiliging? Te duur, gewoon dvdplayer in elkaar steken en dumpen op de markt die handel.

Zo gaat het vaak, maar er kunnen zoals ik al aangaf ook fouten zitten in het encoden van vcd's of svcd's of probleempjes ontstaan tijdens het rippen of schrijven.

Mijn eigen Pioneer DVD a106 begon de laatste paar weken vaker in Nero aan te geven dat de volgorde van de DVD niet goed was en of ik toch wilde doorbranden of niet?
Als ik ja zei was er geen probleem maar de melding kwam wel.
Nu effe een upgrade gedaan naar de nieuwste firmware versie 1.07 (ik had er nog 1.05 in) en probleem is over.
Nu krijg ik zelfs meer dan 4.3 gig op een dvd, maar dan komt Nero wel met de melding dat dit alleen kan als ik hem doe finalizen en of ik dat dan doen wil? Ja is dan het antwoord uiteraard.

Verder was er niets aan mijn Nero of schrijver verandert, wat dus aangeeft dat de verspreidingsformaten ook verschillen kunnen en klakkeloos overbranden in 99,9% van de gevallen goed gaat maar ook wel eens een probleempje kan opleveren.

@bt
ik ben nog aan het wachten op de pioneer dinsdag besteld
hoe zie je of de nieuwe filmware er in zit
ik weet niet of die winkel de 1.07 er al in heeft zitten
ik kan hem wel downloaden van zijn site zag ik
gr dalton

Dalton,

Ik heb een Kiss player gekocht die via het netwerk divx, mpeg en meerdere formaten afspeelt [DP500] en dat werkt lekker, ik hoef nix meer te branden.
Niet alle "merk" dvd players kunnen alle formaten lezen ivm rechten die op sommige codecs gedeponeerd zijn [divx 4 o.a.]
De grotere fabrikanten willen de strijd niet aan met de eigenaar van deze codecs en wachten dus met het plaatsen van de decoder in hun software.
Philips is tot nu toe de enige fabrikant die divx direct ondersteund.

Wat betreft de zeemeermin kan het zijn dat de rip is gemaakt met shrink 3.0 en die is niet in alle gevallen stabiel.
2.3 is dan beter.

Groeten van Maison

hoi
ik kijk wel moet even wachten op mijn pioneer 1.06
die is bijna uitverkocht ik wacht al vanaf dinsdag
zal wel dinsdag worden
dat zal wel kloppen met een rip kan er altijd iets mis gaan
blokker heeft een dvd speler staan voor 50euro slikt alles
ook jpeg kodak picture cd .multi angle ,regio vrij ik ga morgen dat ding halen voor de kinder kamer ik vertel dan hier wat hij slikt
het merk is provision .bedankt nog voor je tippen
gr dalton

@moza
hoi ,daar staan 3 modellen de prdvd 2166
de 2.0 en de 172
die nu bij blokker staat is de prdvd3100
ik ga hem van middag halen en ik kijk gelijk of hij de kleine zeemeermin slikt wat de jvc niet doet en de rest ook niet
ik hou jullie op de hoogte word rond 17uur
gr dalton

hoi
de dvd speler werkt goed ook de foto,s
hij speelt ook de zeemeermin
het is wel een dvd- speler de dvd+w pakt hij niet
dat doet de rest wel
hij is mooi en plat mp3 5.1 alles eigelijk
jvc gaat naar boven hij komt onder lol 50euro
gr en bedankt
dalton

hoi
het is klote ik heb een uur naar een film gekeken
die zelf gebrand was ging goed toen blokte in eens het beeld
en het bevroor
nu leest hij alleen nog maar gekochte dvd de orginele
de gebrande leest hij niet meer
gisteren was alles goed ik dacht eerst dat de laser kapot was
maar hij pakt wel de orginele
lol ik breng hem retour en mijn geld terug
maar ik zit toch met de vraag hoe kan dit?????
ik vertelde jullie eerder dat mijn jvc die zeemeermin niet las
een rip fout
nou deze blokker dvd speler las hem wel maar na een uur bij
het af spelen van die dvd begon het
kan die dvd die laser naar de klote hebben geholpen?????????
dat lijkt mij sterk om dat hij de orginele wel leest
maar hoe kan dit allemaal wie heeft een idee
gr dalton

Je kunt met een dvdfilm niet zomaar effe een dvdspeler om zeep helpen.
Dit "euvel" is ook wel eens met andere dingen het geval, bijv. Philips Xbox dvd spelers.

Het kan slijtage zijn, maar het kan ook (misschien door het openen en sluiten van de lade, of het krijgen van een tikje van een niet helemaal lekker uitgebalanceerde cd/dvd) gebeuren dat de lens van de laser ietsiepietsie verschuift.
Dan moet je niet in millimeters gaan denken, maar in tienden van millimeters.
Dit kan al genoeg zijn om het leesgedrag van de speler te beinvloeden.

Als je kijkt naar de Philips xbox tweak om daar de laser te fine-tunen zodat die weer meer media lezen kan, dan zie je ook dat ze daar met gemeten waardes werken.
Het kan dus ook zo zijn dat misschien een of ander futiel onderdeeltje wat niet zo heel erg nodig is, stuk is gegaan (slijtage, warmte) of iets anders op elektronisch gebied gebeurd is, zodat de potmeter die de laser regelt (of wat dan ook in jouw geval de laser stuurt) meer of minder spanning gekregen heeft waardoor de waarde gewijzigt is en de laser anders reageert.

Het kunnen dus diverse oorzaken zijn, zelfs een vuile lens kan het probleem al veroorzaakt hebben (teveel stof/vet op de cd/dvd?).
Voor zover ik weet, is het nog niet mogelijk om middels data op een dvd, deze te gaan vertellen dat ie opeens bepaalde media niet meer lezen mag, of het moet zijn dat ie zo de firmware even veranderen kan maar dat zou ik heel ver gezocht vinden.
Denkelijk ligt het in een van bovengenoemde oorzaken.

@bt
je had gelijk er zat een rip fout in de film
ik heb hem via dvd clone weg gebrand met de pioneer 106
geen probleem meer speelt op alles nu
ik heb een jvc dvd speler voor de pc 16 om48 speed
werkt allemaal goed ik werk met de traxdata 4speed ik heb
nog geen missers gehad
dus geen onderzetters er bij lol
ik betaal op internet bijna 15euro voor een cakerol van 10stuks
van het merk traxdata.
wat is het nadeel als je schijven hebt van 2speed
mijn neef werkt met de commodoor die kosten 12euro
je hoord wel eens dat de brander dan te snel is maar daar heeft
hij met een nec 1300a geen last mee
gr dalton

Buiten dat schijven van 2x dus langzamer beschrijfbaar zijn, is er bij mijn weten geen nadeel, als de fabrikant maar goed is.
Als ze goed werken zijn ze even goed als 4x schrijven, alleen moet je natuurlijk niet op 2x schijven met 4x gaan branden, de meeste brandproggies maken dat ook onmogelijk omdat ze detecteren waarvoor de schijfjes geschikt zijn.

Fijn te horen dat het je gelukt is trouwens!

@bt
hoi ik wou eerst wachten met het kopen van die pioneer
maar je had gelijk waarom wachten op iets wat mischien
wel of niet gaat veranderen tegen die tijd kopen wij wel iets anders
als het goed is zit je brander en de speler niet op een de zelfde kabel
naar het moeder bord. omdat dit buffer problemen kan geven.
maar lopen ze apart en zit er een harde schijf tussen zo zou het moeten zegt de winkel
dan is mijn computer trager geworden omdat de brander trager is dan mijn harde schijf .met opstarten van de pc en afsluiten
daarom zegt weer een andere winkel zetten wij de brander en de speler wel op 1 kabel naar het moederbord en de h.schijf
apart wat is nu wel waar?????
wie weet het
gr dalton

hoi,

Het probleem van de kleine zeemeermin kun je vermoedelijk oplossen door de DVD in zijn geheel op de computer te zetten en dan deze opnieuw door dvd2one te halen. Volgens mij gewoon een compatibility probleem van andere rip programma's. met dvd2one heb ik nog nooit geen problemen gehad.

Als je problemen hebt met de film dat deze na 1 uur spelen er mee kapt dan denk ik dat het aan de schijfjes ligt die je gebruikt. waarschijnlijk gebruik je dan schijfjes van PRINCO ( vooral datawrite ) heeft hier op bepaalde dvd-spelers veel problemen mee.

media code uitlezen zijn wel progjes voor.

Ikzelf gebruik altijd schijfjes die door RITEK gemaakt worden ( o.a. traxdata dvd-r, en Arita dvd-r)
Sommige online-shops geven ook aan dat die schijfjes van die fabrikant komen ( G04) staat er dan vaak bij.

Als je zoekt op i-net kun je o.a. bij www.opus.nl arita's vinden voor ik geloof 122 euro's per 100 alleen die zijn de laatste tijd wel heel erg traag met leveren.
Ander alternatief is www.ddvd.nl deze zijn iets duurder ik geloof 130 euro per 100 maar levert tot nu toe aardig sneller.

mischien zijn ze ergens anders nog wel goedkoper te krijgen maar ik weet dat niet zo.. als iemand weet waar ze goedkoper zijn laat dit dan even weten...

hopelijk heb je wat aan deze info.....

groetjes..

hoi
ikwerk ook met de traxdata,s 4speed
en die zijn hier niet duurder dan in belgie lol
blokker begint ook al daar mee de cdr van traxdata
gr dalton

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan