Hoe kan ik met dreambox editer terug zetten

G

grazyna

Hoe kan ik met dreambox editer een settingslijst die in mijn dreambox staat opslaan op de hardeschijf.Dat in tijd van nood als er iets verkeerd gaat met een andere settings lijst die weer terug kan zetten.

Want als ik met dreamset er een settingslijst inzet gaat het niet altijd goed soms gooit hij de oude er niet helemaal uit.

peter

In onze handleidingen sectie staat beschreven hoe je met DreamboxEdit een zenderlijst in je Dreambox kunt plaatsen.

Op vrijwel identieke wijze kun je een op de Dreambox aanwezige zenderlijst zo ook op je harddisk van de pc bewaren. Alleen moet het dan even andersom, dus DreamboxEdit starten, dan op FTP klikken en daarna kiezen voor "Receive files from Dreambox".

Maar er is wel een aandachtspuntje bij iets wat je schreef:

gaat het niet altijd goed soms gooit hij de oude er niet helemaal uit.
Dat klopt. Het is ook de taak om de bestanden te overschrijven. Voor zover mij bekend worden ze niet gewist en zo kunnen bepaalde oude onderdelen blijven staan.

Wat voor Dreambox heb je? Want dit gedrag vertonen de DM70xx versies ook wel. Het beste is dan ook om na het plaatsen van een nieuwe zenderlijst, de Dreambox middels de afstandsbediening helemaal uit te schakelen.

Niet op standby maar echt uit, dus Menu -> shutdown -> shutdown now. Of in het Nederlands Menu -> uitschakelen -> nu uitschakelen.

Daarna herstarten, dan wordt niet alleen de zenderlijst opnieuw geladen maar is deze ook fatsoenlijk bewaard in de flash.

Ik heb een dreambox800pvr

Daar vraag ik het voorWant er was iemand bij mij van hebasat en die zij dat de settings er niet goed instaan.Want de helft was niet gewist .want dan staan er dubbele nummertjes voor en dat is niet goed en dat gebeurt het meest met settings editer zij hij.

Dat gebeurt inderdaad wel eens maar in principe hoeft dat geen probleem te zijn.

In de DM800 staan je settingslijsten in /etc/enigma2 en als je die leeg wilt hebben van tevoren zou je dat evt. middels FTP kunnen doen.

Het is sowiezo verstandig om de ontvanger te herstarten na het plaatsen van een zenderlijst. Dat gaat ongeveer hetzelfde als boven omschrijven.

Alleen heb je dan geen optie om uit te schakelen maar wel om te herstarten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan