hoe kan ik mijn dreambox netwerken

S

Seerwan

Hallo, mensen

IK heb een vraagje, dat is: IK kan mijn dreambox niet netwerken met directe verbinding tuusen mijn dreambox en pc, dus geen router tussen en ik gebruik cross- over kabel.
Wat doe ik Fout!!!

Groeten Seerwan

[SIZE=-3]Net werken? Handschoentjes aan, alles er omheen keurig opruimen, mondkapje voor.[/SIZE]
Originally posted by Seerwan
dus geen router tussen en ik gebruik cross- over kabel.
Wat doe ik Fout!!!
Dit iig niet. Ziet er keurig uit. Maar kijk eens wat voor ipadressen je hebt ingevuld. Voorbeeld: Computer heeft 10.11.12.13 als adres, kies dan op de Dreambox 10.11.12.14 (Laatste getal 1tje hoger.) BT heeft overigens een heel handige minicursus netwerken hier op Duck gezet.

Kijk eens hier onder op de pagina bij:
Forum Jump:
NETWERK
-- Cursus

Dan zie je ook dat je waarschijnlijk hub of switch bedoelt ipv router. ;)

Nee,denk dat ie een directe verbinding heeft gemaakt tussen de pc en de Dream,maar das dus niet de manier.Cross-over-cable is wel ok in jouw geval,maar je zult toch altijd je pc aan moet hebben om je dream met het net verbonden te hebben.
En zoals Kerstkonijn het al aangeeft,gebruik dus een router of hub met switch om alles aan elkaar te koppelen.Routers koop je tegenwoordig voor een 50EURO(en dan heb je een goede dus) of je kunt kiezen voor een draadloze,maar die zijn veel duurder,en is nog zo 1 2 3 niet aan te sluiten op je dream dan.
Geef daarna een willekeurig ip aan je Dream als de eerste 3 combinaties maar hetzelfde zijn als van je router,pc en evt. een laptop ofzo.
Je zult zien dat je nu echt wel verbinding hebt en dat je via FTP of je internetbrowser de mappen van je dream ziet staan.
Verder zijn er dan ook nog meer leukere mogelijkheden als je verbonden bent met internet maar volgens mij mag daar niet over gepraat worden hier.
Die mening heeft iedereen hier "gedeeld" met elkaar namelijk.In het Engels is het dan..........hehehehehehehe.

Gr,

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan