Hoe op dreambox 7000s image installeren en werkt krijgen

david_meyer24

Jr. Member
Lid sinds
8 jul 2011
Berichten
50
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
37
Locatie
Krommenie/Zaandam
Ik heb een dreambox 7000s en daar wil ik nieuwe image in zetten maar hoe doe ik dat zonder dat er iets fout gaat er zit nu wel een image in van iemand anders.

 
Hoi David.

Daarvoor is zonder enige twijfel nog wel wat te vinden in deze sectie, maar je zal waarschijnlijk wel een stukkie terug moeten zoeken.

Hier (klik!) vind je bijvoorbeeld een beschrijving van BT die weliswaar over een DM 500 gat, maar de procedure is gelijk.

Ik neem aan dat je met "image van iemand anders" bedoelt dat er geen DMM firmware meer in zit.

In onze download sectie (klik!) vind je wel de nodige hulpmiddelen en andere zaken die je wellicht interesseren.

Met name dreamup (pagina 2) kan je nog van dienst zijn.

Het is wel handig als je een seriële nullmodem kabel hebt, en een UTP cross cable.

 
Er is juist wel een image in want als ik hem aansluit op de schotel heb ik beeld zo als Disney Channel germay en hij zei dat ik hem niet mag gebruiken.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 22:44 uur ----------

En ik heb nog nooit zo iets gedownload en geïnstalleerd.

 
Met een nieuw image zal die melding echter niet verdwijnen.

Die melding krijg je namelijk omdat je voor die zender een abonnement moet hebben bij Sky Duitsland.

En mocht je besluiten er een ander image (firmware) op te zetten, is het wel verstandig een backup te maken van je zenderlijst en als je meerdere satellieten kunt ontvangen, je lnb instellingen op te schrijven.

 
Ik ga er niet teveel op in, maar het beste is om jezelf eerst eens goed in te lezen, en dan zoals Mas3 al aangaf de juiste kabel aanschaffen, de zgn Nullmodem.

Maar probeer eerst eens wat programma's uit die je kunt gebruiken voor de Dreambox, zoals bijvoorbeeld DCC en maak eens connectie met de box.

 
Je kunt ook proberen middels Flashwizard (ook in de download verkrijgbaar) er nieuwe firmware op te zetten, daar is niet eens een nullmodemkabel voor nodig.

Verder is het voor de DM7000 hiermee ook nog mogelijk om eerste een backup van je huidige installatie te maken.

 
Black Tiger, bij mij zijn die backups wel eens verkeerd gegaan.

Maar zou er bij david een belangrijke cfg staan dat hij een backup moet maken?

Zoja dan kan hij beter dat even opslaan.

Zonee, dan gewoon even lekker laten spelen met die ouwe droomdoos. ;)

 
Ik kan niet weten wat bij een ander staat dus ik heb geen idee.:)

Een backup kan altijd wel eens fout gaan, ook met andere programma's. In het verleden had Flashwizard ook wel zijn bugs maar die zijn er inmiddels wel uit. En natuurlijk niet vergeten de juiste dingen aan te vinken.

Het belangrijkst is natuurlijk de vraag waarom je een firmware wilt vervangen. Als alles goed werkt en je hebt niets extra's nodig, is er geen reden voor.

Als voorbeeld kan ik de DM500s op de slaapkamer geven, daar draaide tot voor kort nog een antieke Gemini 4.3 op met een oude CCcam 2.0.3. Die is alleen geupdate omdat ik er een nieuwere CCcam op wilde zetten en ik niet meer met Gemini wens te werken. En omdat ik ook de streaming handleiding voor een gebruiker wilde testen heb ik het uiteindelijk ook echt gaan upgraden.

Zoals gezegd zal genoemde zender niet opengaan met nieuwere firmware.

De beslissing om wel of niet te upgraden is toch een overweging die David uiteindelijk zelf zal moeten maken evt. mede aan de hand van de antwoorden alhier.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan