Hoe vang je een rat

Zon ding heb ik ook , staat in random geluids duur maar daar trok de rat en muizen zich niks van aan. Trouwens de maatregelen met gespannen gaas rondom achtertuin ben ik nu drie weken rat vrij. Zie hem wel eens in de gemeente groenstrook maar niet meer in mijn tuin.

Wat de muizen betreft, die zijn nog aanwezig , vermoedelijk 2. Maar zijn te licht om een friendly muizenval te activeren. Dus die hebben mazzel.

Het is in ons geval een utupie om de tuin muisvrij te krijgen. Ze komen via gaatjes van 1x 1 cm onder schuttingen van naaste buren en gemeente groen op zoek naar snacks het is hier eenn soort drive in.
 
Als je een rat hebt gevangen moet je de val helemaal schoonmaken met ongeparfumeerde zeep en dan met een borstel alles poetsen.
De ratten ruiken namelijk dat er een rat is overleden in de val dus lopen ze er voorbij!
Succes.
 
Ik heb geen moord vallen maar een rat vriendelijke waar de rat in leven blijft en op ca 6km afstand weer vrij gelaten wordt.

Ook daarna de ratvriendelijke val met groene zeep schoonmaken en met kokend water afspoelen.

Maar als de rat kans ziet om uit de kooi te ontsnappen , dan negeert ie iedere lookalike val.

Tot nu toe al ruim 3 weken niet meer gezien. Omheining doet wonderen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan