Hoe zet ik windows installatie over.

Het is een vreemd dingetje. Bij de eerste keer inpluggen verschijnt er een popup wat ik wil doen.
Dus kies voor wifi installatie. Er wordt een programma gestart wat gereutel en de stick werkt.

Vermoedelijk zit het installatie programma ingebakken in de stick en dit bijt de opstart.
Bij recensie overzicht op Axxxzon staan nog enkele kopers met zelfde euvel. Maar het merendeel scoort 5*

Realtek 8812cu ac usb
 
USB WLAN Stick Adapter USB WiFi Adapter Wireless LAN WiFi Dongle Stick Network Adapter USB 3.0 WiFi Adapter 5dBi 1200Mpbs/2.4GHz 866Mbps/5.8GHz 802.11ac via Windows XP/Vista/7/8/10 Linx MacOSX https://amzn.eu/d/ggIUcbH
 
Verbaast me niet dat die update niet hielp. Zoals gezegd, als het op meerdere devices mis gaat dan is de oorzaak iets anders. Of je zou exact dezelfde bios moeten hebben op laptop en pc, zou wel toeval zijn.

Ziet er naar uit dat die van netwerk wil gaan opstarten of dat het programma'tje in de stick, wat vraagt wat je wilt gaan doen, er voor zorgt dat de boel blijft hangen.
 
3Tb schijf slechts 2TB beschikbaar. Heb de schijf naar GPT gezet

Dit werkte perfect de afgelopen week.
Vandaag een paniekerig vrouwtje omdat het leek dat alle emails verdwenen waren. Thunderbird liet geen enkel email en accounts zien.

Dus aan de slag wat er mis was.

De emails worden bewaard op een partitie van de 3TB schijf dus ff kijken nasr de lokatie.

Bleek dat de 3TB niet aanwezig te zijn. Besloot dan maar een herstart uit te voeren en hoppa daar was de 2e schijf met alle partities.

Nu zit ik met de vraag waarom kwam die 2e GPT schijf niet in de lucht.

Voor BT de SSD 240GB is van het merk "kingston" deze schijf is niet omgezet naar GPT
 
Wat voor 3 TB schijf is dat? Klinkt verdacht naar een Chinese 3 TB.
 
Kan best dat deze 6 jaar geleden toen ik hem kocht in china geproduceerd is.😁
Het is een Seagate type ST3000DM001
Komt uit een externe drive die ik altijd heb gebruikt.
Voordat ik hem installeerde heb ik hem nog ff (1,5 dag) getest op bad sectors en is brandschoon.
 
Ahnee een Seagate is wel een normale in die context. Behalve dat de kans groot is dat er Maxtor onderdelen in zitten.
Hopelijk toont hij niet nog eens gekken kuren.
 
Waarom de 2E schijf niet opstartte hebben we gevonden. En kunnen reproduceren. Maar begrijpen doe ik niet.
We hadden in de uitstand het USB keyboard vervangen. Reden een aangepaste QWERZ keyboard werkt toch niet prettig. Een keyboard bij de action gehaald eentje met verliching Leds. Na de opstart werd de 2e schijf niet gevonden. Na een herstart kwam hij beschikbaar en de rest van de dagen geen probleem.

Maar dat keyboard beviel niet harde toetsklikken en verhoogde voorkant , dus die terug naar action.
Een qwerty besteld bij amazon. .

Maar eerst de aangepaste QWERZ terug gezet en verdomd na aanzetten 2e schijf gedonder weer. Herstart en probleem weer weg.

Vandaag de QWERTY binnen en je raadt het wel. Idem

Vermoedelijk bij opstarten vindt de PC plotseling een nieuw USB
DEVICE en gaat die na opstart installeren. Normaal plug je een usb device in een een opgestartte PC. .

Maar goed het functioneert nu met een goede keyboard. En wordt de PC goed opgestart.
 
Vermoedelijk bij opstarten vindt de PC plotseling een nieuw USB
DEVICE en gaat die na opstart installeren. Normaal plug je een usb device in een een opgestartte PC. .
En dat verbaast mij dan weer bijzonder. Want nee, een usb device hoef je niet in een opgestartte pc in te steken.
Sterker nog, zeker een normaal USB toetsenbord moet worden gedetecteerd door de bios zodat je het meteen kunt gebruiken om in de bios te komen. Installeren hoeft daarvoor niet alhoewel er wel nog iets van in Windows geinstalleerd wordt, dat klopt.

Je had ook al zo'n vaag verhaal met een USB stick. Dat die als opstartbaar gezien kan worden ondanks dat hij niet opstartbaar is, dat is op zich al wat vreemd, maar niet onmogelijk.
Echter als ie nu ook een toetsenbord als iets opstartbaars gaat zien is toch wel erg vaag te noemen.

Wat er misschien wel mee te maken kan hebben is de Windows Snelle opstart optie die standaard aan staat. Zoiets kunnen sommige biossen ook.
Dan worden usb devices niet gestart en worden pas gezien en gebruikt als Windows gestart is geweest.
Mogelijk heeft het met zoiets te maken maar het blijft vreemd dat een andere disk daar dan last van moet hebben.

In elk geval goed dat je ontdekt hebt waar feitelijk de oorzaak ligt.
Als er geen bios update beschikbaar komt in de nabije toekomst, dan gewoon daar rekening mee houden. :)
 
Het is idd erg vreemd te noemen. ,

Opstarten staat niet op snel. .
En wat die wifi stick betreft die had op 2 laptops en deze Pc hetzelfde probleem. Op ervaringen waen er meer met zelfde probleem.

Kan het zijn dat de 2e harde schijf anders is ingedeeld in GPT en de ssd in MBR???

op zich functioneert de PC naar tevredenheid.
Brouwtje merkt veel snelheids winst met foto bewerking en heeft nu buiten SSD ipv van 1 Tb nu 3Tb

Verder geen azndacht meer aan besteden. Tenzij de koffie over het toetsenboard vloeit.

Topic brechouw ik als beeindigt . Heb toch weer het een en ander opgepakt betreffende PC ipv iPad en iPhone.

Allen bedankt voor de input
 
...ook harde schijven hebben een firmware wat geupdate kan worden ;)
 
..ook harde schijven hebben een firmware wat geupdate kan worden
Dan zou ik er veel meer last van moeten hebben. Probleem deed zich voor bij verwisselen van het keyboard bij de eerste opstart daarna niet meer.

Misschirn een setup instellimg niet goed..(laatste bios geinstalleerd)
Veel te veel instellingen die mij niks zeggen.
 
De standaard instellingen voldoen meestal wel, daarna kun je alles nog wat finetunen.

Firmware voor harde schijven zijn meestal bedoeld om lees en schrijffouten te minimaliseren en om de energiebeheer aan te passen. (wamte e.d.)
Op de site van de fabrikant weet je welke tools je kunt gebruiken en kun je ook inzien of er nieuwe firmware is.
Ook is er een verhaal bij welke klachten de nieuwe firmware precies oplost.
Zit jouw klacht er niet bij, dan gewoon zo laten zoals het is.
 
Ik heb in systeem de opstart instellingen gewijzigd.

op default met een stuk of 7 opties bv usb schijf usb cd/ mijn opstart schijf en mijn 2e schijf ook nog netwerk opstart en interne cd/dvd.

Ik heb alles uitgezet wat niet nodig is. Alleen cd/dvd , hdd1.
HDD1 is mijn SSD opstart.
Meer niet en nu kan ik keyboards verwisselen. Systeem krijgt nu steeds de 2e schijf in de lucht bij opstarten.


Helaas blijft de usb Wi-Fi het probleem houden. Inprikken als pc aanstaat werkt ie. Na herstart ook maar na afsluiten blijft de PC hangen em syart niet op. Dit effect gebeurd ook op beide laptops. Conclusie. PC lijkt nu in orde .En Wi-Fi stick deugd niet.

Helaas verpakking weggegooid kan hem niet retourneren.
 
Dus in Windows staat snel opstarten niet aan? In de bios ook niet?
Nja ik weet het zo ook niet.
Die Wifi stick zal dan misschien inderdaad een vaagheid hebben, geen idee.
 
Bij amazon zag ik dat meerdere dit effect hebben met de Wi-Fi stick .
Ik heb net met amazon gechat en uitgelegd . En dat ik de originele verpakking niet meer had. Was totaal geen probleem . Stick terug sturen zonder originele verpakking werd geaccepteerd. Kteeg een barcode die bij POSTNL gescanned wordt voor een verzendlabel.
 
Snel opstarten staat niet aan , veel mogelijkheden in te stellen.

Snel
Volledig (default)
Geheugen wissen
Fullboot iedere dag 1-30 dagen instelbaar.

opstart.jpg



Nou ja die Wi-Fi stick is eigenlijk niet nodig ,, PC is bekabeld.
Ik had nog een 2.4 G stickje liggen en die zit er in en daarmee heb ik geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er verder goed uit.
Mooi van Amazon dat je hem ook zonder de originele verpakking kunt terugsturen dat scheelt alweer.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan