hoe zet je een cccam in je dreambox

A

aliasali

goeden dag..

weet misschien hoe ik een cccam, wat ik van dit site download in mijn db 800 krijg.

vriendelijke groet aliasali
 
welke image gebruik je? Er is al het nodige geschreven over CCcam, heb je de zoekfunctie (Search knopje) al gebruikt hier?
 
We lezen in een ander bericht van je dat het om OoZooN en Gemini gaat.
Wat OoZooN betreft moet je dit maar eens lezen om het ipk bestand te downloaden en dit om het in OoZooN te installeren.

Indien je dat hebt gedaan dan moet je CCcam nog starten. Hoe dat gaat in OoZooN kun je hier lezen.
Suk6.
 
Beste mensen, ik ben nieuw en blij bij terecht te zijn heb veel van jullie geleerd. Maar heb nu een nieuwe dm 500hd en had eerst een dm 500S met enigma en cc cam 2.1.4 met cs. Vraag hoe kan ik deze op de nieuwe over zetten?
 
Zoals vaker geschreven: zoek eerst een goede image. De 500HD draait op ENIGMA2 (!), terwijl de 500 (geen HD dus) op enigma1 draait. Er is een groot verschil tussen enigma1 en 2.

Je kunt OoZooN image gebruiken. Download de versie voor de 500HD hier en zet deze OoZooN image voor de 500HD in de flash van je dm 500hd (flashen dus). Daarna download je van hier op dit forum CCcam 2.1.4 ipk en die upload je met FTP naar /tmp op je box.

Dan ga je middels telnet naar je dm500hd en tikt in:

opkg install /tmp/*.ipk

daarna (als het gelukt is) tik je in telnet venster in:

killall -9 enigma2

dan wordt de gui opnieuw gestart.
daarna va de blauwe knop en user scripts: cccam 2.1.4. op auto enable zetten (zodat die na een herstart autom. wordt gestart) en daarna via diezelfde blauwe knop en user scripts zorg je dat cccam start.
 
beste mensen, wel een beetje laat maar toch heeeeeel erg bedankt voor uw, jullie hulp, heb veel baat bij gehad thanks, ducks, kwak kwak, leuk bedoeld.
 
Beter laat dan nooit. Bedankt en fijn dat het is gelukt.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan