Home assist op ipads ongauthentiseerd

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
927
Punten
113
Leeftijd
75
Ben al een week bezig om dit euvel op te lossen, op een of andere manier worden mijn ipad en zelfs die van mijn vrouw via de app home assist direct forbidden 403,

Door een back up van Home assist terug te zetten kan ik via http urls toch met naam en password home assist terugzetten en bewerken,

Het lijkt erop dat HA mijn ipad als een vijand ziet en weigert de app te installeren.

Nog erger is dat wanneer ik na de backup in mijn hoofd haal om de app tebinstalleren dan zijn alle urls forbidden.,

Dus voorzichtigheid geboden,

Nu enkele merkwaardigheden , ik kan op de iphone ipod van mij en mijn vrouw de app probleemloos installeren,, ook op een mini ipadvs 2 lukte het ook.

Ik heb dus wel een werkwijze maar alle boodschappen die naar de ipad gestuurd worden via automations 32
Stuks, worden niet getoond omdat een url geen pushberichten ondersteund.

Een zeer lastig onderwerp en zeer tijdrovend, iemand enig idee hoe dit op te lossen
Of een gouden tipm

Oef, ik ben er zelf pas mee begonnen, maar ik ben even op internet gaan zoeken en kwam de tip tegen om eens in de ip_bans.yaml te gaan kijken.
Schijnt dat als leeg maken daarvan niet lukt, dat je dan gewoon het hele bestand moet verwijderen.

De uitleg is dat als je lokaal alles gebruikt en dan plots via 4G gaat benaderen er onmiddellijk een ban gegeven wordt met een 403 als resultaat.

Gezien het op die andere ipods wel te installeren valt, kan het zomaar zijn dat er dus een lokaal ip van de ipad geblokkeerd is.

Na het leegmaken of verwijderen van die ip_bans.yaml file moet je wel HA herstarten.

Op een andere pagina vond ik de locatie van die ip_bans.yaml en dat zou hier moeten zijn:
/home/homeassistant/.homeassistant

Nogmaals, zoals je zelf weet ben ik een beginner, maar wie weet heb ik je hiermee een beetje terug geholpen voor alle hulp die ik van jou gekregen heb.
Ik hoop het althans.

Wat dit betreft ik ook , in de ip_ban.yaml is helemaal leeg , er valt daar niks te verwijderen , dat maakt het helemaal vreemd.

Met chatgpt de hele mikmak nagezocht maar kwamen niet verder dan via ip adres inloggen, bepaalde bestanden zijn in de app hidden en daar kun je niet bij.

Iig zijn de meldingen weer terug dank zij chatgpt, de meldingen lopen via telegram , was wel flink even op diverse plaatsen zoeken waar wat moest komen te staan , een test zorgde ervoor dat de gecreerde melding in telegram kwam en ook via een pushbericht op Ipad,

Chatgpt heeft alle voorkomende 32 meldingen in automatiseringen binnen 2 seconden aangepast en ik heb de oude met deze automatisering,yaml vervangen en de berichten rolden al binnen .

Chatgpt is zeer krachtig alleen ik moet steeds zoeken waar ik wat moet aanbrengen. Maar de oplossing komt , wel met horten en stoten vanwege beperkte tijd gratis versie.

Dus heb je iets leg het voor bij chatgpt.

Voorlopig kan ik weer gewoon verder.
.
Maar de foutmelding met de app blijft mij achtervolgen

Maar de foutmelding met de app blijft mij achtervolgen
Misschien toch eens op het HA forum voorleggen? Zitten toch wel wat knappe gasten daar.
Want hullup, die Chatgpt is inderdaad erg krachtig zeg. En als die het al niet kan vinden moet het toch wel iets aparts zijn.

Het blijft een mysterie, heb zojuist probleemloos de app op mijn ipOd en op een mini Ipad 2 geinstalleerd.

Waarom ik en mijn vrouw die nooit de home sssist gebruikt beide het probleem direct na install spp you are unauthorized.

Masr goed het werkt nu wel via http-- ip

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan