horizontale strepen in beeld

C

CSJAH

Ik heb een digitall world sci4100 ontvanger en heb constant horizontale strepen in beeld. Ik heb hem met een scart aangesloten op de RGB ingang van de tv en de instellingen staan ook op RGB. De tv is een sony breedbeeld (type weet ik zo niet uit mijn hoofd) Hebben meer hier last van? en hoe kan ik dat oplossen. Misschien de software van de ontvanger?

 
Dit soort effecten worden vaak veroorzaakt door zogenaamde aardlussen.

De vraag die hieruit voorkomt is: heb je nog meer apparatuur aangesloten op de satelliet ontvanger en / of tv ?

Als dat zo is, heb je die strepen dan nog wanneer je uitsluitend de satelliet ontvanger op de tv aansluit ?

Heb je misschien een aparte aarddraad aan een deel van de verbinding tussen satellietontvanger en schotel gemaakt, en gaan je strepen weg als je die verbinding weghaalt ?

Algemeen geldt voor een aarding dat die slechts op 1 punt dient te geschieden.

Wanneer er een aarding gemaakt word op 2 punten, dan heb je dus een aardlus en kan er een stroompje gaan lopen van het ene naar het andere punt.

Dat geeft dan allerlei vervelende effecten.

Wanneer je inderdaad meerdere zaken aan je tv hebt angesloten en het blijkt dat 1 daarvan de oorzaak is, dan wil dat niet zeggen dat je dit apparaat niet meer kunt gebruiken.

Maar je zal wel een voorziening moeten treffen zodat deze aardlus onderbroken word, of leren leven met een gestreepte wereld.

(oh ja, je hebt toch niet altijd je GSM of draadloze telefoon vlak bij de tv op de oplader he ?)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan