Hornet heeft het gezien.

  • Topic starter The Green Hornet
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

The Green Hornet

Ik wil het Duckteam en alle gebruikers bedanken voor alle Informatie die ik afgelopen tijd heb mogen ontvangen op dit Satforum .

Ik kan mij niet verenigen met het strenge beleid momenteel.

Black Tiger bedankt voor al die lappen tekst erg informatief.
(Hou die Koninklijke Tiger vast he.)

Verder wil ik solidair zijn met Twilight en Lagos .

Aan ieder bedankt en misschien tot ziens op een ander board.

Groeten en het beste
The Green Hornet.
 
Even voor de duidellijkheid!, ik heb GEEN BAN!

Ik hou me gewoon stil, en velen meer, als een soort protest.

Jammer dat je weggaat, Grote vriend!,

Ik zal je strakke postings missen!

GR Fred.
 
Ook ik sluit mij bij de vorige sprekers aan.

Ik kan nog niet eens een solidariteits pm-tje sturen naar lagos.

Is er hier sinds de satdag niet sprake van een belangenverstrengeling met c/q tussen het belang van het board
en de belangen van de satwereld?

rgds

Ed
 
Het word zometeen nog wel rustig hier ..
Zonde dat ze zo iets moois slopen he met zo,n balkenende beleid ;)
Maar gaat je goet green hornet.
Iedergeval zie ik je wel op het andere board ....
Groeten Ben bye bye ;)
 
Zoals de green hornet zich opstelt, zo stellen helaas meerdere gebruikers zich op. Solidair zijn met....terwijl het niet eens waar is wat hij schrijft. Gelukkig heeft Twilight dat toegelicht.

Niet iedereen weet alles en helaas gaan velen alleen af op de info die hen via hier bereikt en die dus zeker niet volledig is. Degenen die echt de details kennen, weten beter.

Helaas kunnen en willen we hier niet op die details ingaan. Wat we wel willen mededelen, is dat we helaas regels hebben moeten stellen en niet omdat we dat zo leuk vinden. Als iedereen die regels respecteert, is er niets aan de hand en is er ruimte genoeg over.

Helaas is er een aantal gebruikers die het nodig vindt om de mazen van die regels (proberen) te ontdekken, misschien zijn er zelfs wel die er een sport van maken. Typisch nederlands om alles afgetimmerd te willen hebben. Als er dan iets niet is afgetimmerd en er wordt door ons een handeling gedaan, dan wordt via het zg. poldermodel overlegd/steun gezocht en wat dies meer zij.

@evos: kun je die belangen vanuit jouw visie eens toelichten?

Gelukkig zijn er nog gebruikers die wel de moeite nemen om de regels in acht te houden en er zijn gelukkig ook mensen die ons weten op een andere manier te bereiken en die krijgen dan wat nadere info, zij het helaas ook niet alles. Wel zie je dan bij hen begrip ontstaan.

Neem van ons aan dat we dit niet voor niets doen en er dus meer achterzit.

Degenen die zo zonder meer wegelopen kiezen voor de weg van de minste weerstand. Het is al vaker gezegd: als er nu iemand is die serverruimte heeft en voldoende capaciteit en snelheid dan verhuizen we dit board en kunnen de regels worden versoepeld. Probeer constructief mee te denken i.p.v. de weg van de minste weerstand te kiezen.
 
beste vriend green hornet we zullen jow echt missen maar
ja ik zie jow op andere boorden
en mensen laat! het! gaan! het is echt niet nodig
beetje gedult doet geen kwad we zijn nog in het begin van 2004!
grtz roufa!
 
Beste Eendenteam

Ik heb altijd de regels gerespecteerd (op een kleinigheidje na) en zal dat ook nu doen .
Ik heb respect voor wat jullie doen .
Maar ik heb gewoon geen zin om sterretjes te lezen .
Als ik niet weet waar het over gaat dan raak ik gefrustreerd ( Ik bedoel het heeft er gestaan(een posting) een bepaalde tijd en als ik het dan niet kan lezen word ik zeer ongelukkig )) en ga me ergeren, daarom heb ik in eerste instantie een reactie gegeven op een posting.
Verder is dit natuurlijk niet de weg van de minste weerstand maar een kleine uitleg van mijn kant is natuurlijk wel op zijn plaats, bij deze .

Nogmaals met veel respect .

Groeten

The Green Hornet ( Ik hou me wel op de vlakte)
 
@green hornet,

Ik wil je bij deze nogmaals bedanken voor de pm-en en voor de adviezen die ik van je heb mogen ontvangen.
Ik vind het erg jammer dat je (tijdelijk)verdwijnt, maar ik kan me daar wel wat bij voorstellen.
Dankzij dit forum heb ik veel bijgeleerd, maar ook ik ben van mening dat de lol er vanaf is...
Er mag simpelweg niks meer geplaatst worden terwijl sommige (zelfs moderators)wel van alles aanbieden en/of vragen.
.
.
.
 
Ook dit is mijn laatste post hier
Zie jullie wel op andere boards
 
Ik ben solidair en plaats voorlopig ook niets meer............
 
Solidair zijn met iemand die (naar ik gisteren vernam) pas een ban kreeg na meerdere pm's, een discussie per pm en nadat ondanks deze pm discussie zijn level op alleen-lezen status werd gezet deze omzeilde, lijkt me iets wat nooit een enkele board admin of moderator zou accepteren.

Dat jullie omdat het beleid strenger wordt, uit protest even niet wensen te posten, daar heb ik begrip voor.
Dat jullie je solidair met iemand die een terechte ban heeft gekregen en jullie onjuist geinformeerd heeft, daar heb ik geen begrip voor.

Laat nu eens het feit los, of hij nu al dan niet gelijk heeft dat die settingslijst posting moest kunnen.
Ga dan nadenken over het feit dat hij waarschuwingen per pm heeft gehad, een discussie per pm is geweest en uiteindelijk een alleen-lees level heeft gekregen als waarschuwing.
Het lijkt me dat het Eendenteam dan genoeg moeite heeft gedaan en waarschuwing heeft gegeven.

Als diegene dan risico's wil lopen door zijn tijdelijke schrijf-ban (niet lees-ban dus) te omzeilen door op alternatieve wijze in te loggen, is het logisch dat er een ban op volgt, dat is ook al eerder bij anderen gebeurt.
Als je je dan met zo iemand solidair wenst te verklaren, die willens en wetens admin beslissingen omzeilt, ondanks dat het besproken is en gewaarschuwt per pm, dan ben je verkeerd bezig.

Dat wil niet zeggen dat ik Lagos niet mag, of dat jullie hem niet zouden moeten mogen, maar als je solidair wilt zijn met iemand, moet het op basis van terechte argumenten zijn.
Dit slaat nergens op.
 
Green Hornet: Bedankt voor het compliment.
Als je vertrekt omdat het beleid jou te streng is geworden heb ik daar begrip voor.
Alleen jammer want in feite is het niet strenger dan een maand geleden, er word alleen strenger opgetreden nu tegen de mensen die bezig blijven (ondanks pm waarschuwingen o.a.).

Veel plezier verder met de hobby, we komen elkaar vast wel weer ergens tegen!
 
BT, je roert hier een zeer heikel punt aan; een heleboel van ons hebben helemaal geen zin om "gewoon even over het feit heen te stappen of die affaire met die settingslijst nu wel of niet terrecht was"!
Hij was het zo overduidelijk niet, dat dit item als voorbeeld wordt genomen om meerdere "onverteerbare en onjuiste" beslissingen aan te vechten.

En ik snap maar al te goed waarom Lagos zich niets van PM waarschuwingen en discussies aantrekt; het eendenteam wil dit allemaal graag per PM opgelost zien, en heeft een bloedhekel aan discussies over het succes cq falen van de moderators in het openbaar.
Maar, zodra de discussie met het eendenteam per PM loopt, en er dus geen anderen meer meelezen, wordt je als klager afgescheept met onzinnige argumenten en redenaties waar m'n debiele neefje van 11 nog lachend gaten in schiet en op het moment dat blijkt dat het eendenteam zwakjes staat en de discussie gaat verliezen wordt de discussie uiteraard afgekapt.

Oftewel, af en toe lijkt het wel alsof Toxiqc stiekem bij Katrien in bed is gestapt! :))

Ik zal hier dus ook gaan verdwijnen, tenzij het eendenteam tot inkeer komt en bv Lagos weer verwelkomt.
Misschien dat de anderen even per PM kunnen meedelen waar men zoal heen denkt te gaan, op de Fruts heet ik ook Nova, Bij Sat4all ligt dat anders, daar ga ik sinds ik ooit een soortgelijk probleem had onder een andere naam, anoniem en zonder sterretjes soor het leven.
Voor de rest ken ik eigenlijk alleen dat prima forum waar Jack me laatst op wees, waar Marco64 ook modereert.

Ik zal niet zo ver gaan als sommigen, die meteen hun nick hier opgeven, tenslotte, je weet het nooit, misschien besluit ik ooit in de toekomst nog 's om een fraaie lobotomie te ondergaan, zodat ik, terugkerend uit het ziekenhuis natuurlijk meteen bevangen wordt door een grote lust om spelletjes te gaan spelen on line, een Xbox aan te schaffen en wat dies meer zij.
Vermoedelijk snap ik dan ook gelijk waarom je veel beter in de chat over sattechniek kan praten en hoe heilig, nuttig en fantastisch PM is!
Maar tot die tijd heb ik even niet zo'n zin meer........
 
Zo heikel is het punt niet.
Als je het heel in de basis pakt niet.

Er word een beleidsbeslissing gemaakt.

Duck is van mening dat met de settingslijst posting iets duidelijk word, wat je evengoed gebruiken kunt voor emu/keys.
Duck wil geen handleidingen om emu's te implementeren.
De posting gaat er wel niet over, maar het is er wel voor te gebruiken, even zo gemakkelijk.

Duck besluit dat dit ook niet wenselijk is.
Gebruiker besluit het daar niet mee eens te zijn.
Tot zover is het oke.

Maar wie bepaald er hier nu de regels? De gebruiker of de admin? Bij mijn weten de admin en dat is overal zo.
Dus daar heb je je dan maar aan te conformeren.

Dat e.e.a. via pm gaat is op ELK ANDER board zo en heeft NIETS te maken met al dan niet goed funktioneren van moderators.

Hoe dan ook, er word uitleg over gegeven zoals ik dat nu ook doe dat het niet wenselijk is.
Gebruiker wenst het daar niet alleen niet mee eens te zijn, maar gaat het ook nog eens opnieuw posten terwijl hij van tevoren dus al wist dat het onwenselijk was.
Dan krijgt hij straf, logisch, een lees-only level.
Vervolgens komt hij terug schrijven onder een andere naam.
Elke andere admin van elk ander board had daar ook een volledige ban op gegeven, hier gebeurde dat dus ook.

Daar is totaal maar dan ook totaal NIETS onterechts aan. Het opheffen van de ban op dit moment, zou echter wel onterecht zijn en het zou zelfs leiden tot o.a. mijn aftreden als moderator. Niet omdat ik de ban gezet zou hebben, maar omdat ik er niet mee zou kunnen leven als een terechte aktie ongedaan zou moeten worden gemaakt onder dwang van gebruikers met een meningsverschil.

Er is volledig begrip voor het feit dat jullie het te streng vinden of vinden geworden, maar dat doet niets af aan het feit dat de gebruikers niet de regels bepalen en aan het feit dat je (eens of oneens) je aan die regels moet conformeren of anders je heil elders zoeken, zo werkt dat op elk ander board ook en ook op Duck. De gebruikers gaan niet het beleid bepalen, is nooit zo geweest en zal ook nooit zo worden.

Daar kun je het mee eens zijn of niet, als je elkaars meningen maar respecteert maar dat is niet wat hier gebeurd.
Hier wordt de mening van Duck en het beleid met voeten getreden.
Het eerste daar kan ie nog mee leven, maar als je het beleid met voeten gaat treden, dan kun je tegenacties verwachten.
Die tegenacties zijn dan ook gekomen en daar sta ik achter zowel als moderator alsook als prive persoon, ondanks het feit dat ik als prive persoon het ook wat te streng vind geworden.

Verschil met jullie is dat ik wat meer weet en daarom de beslissing tot meer strengheid respecteer en accepteer.
Ik kan ook wel tegen het beleid gaan stampen, maar dacht iemand nu werkelijk dat je met het stampen tegen beleid een beleidsverandering teweeg brengt?
Kijk dan naar sat4aal waar je het over hebt, hoevelen hebben daar al niet tegen gestampt? Is het daar anders geworden qua regels en beleid? Echt niet.
Satfun ook niet, Satnerds ook niet, dat gebeurd nergens.

Beleidswijzigingen krijg je door netjes overleg en in dit geval is vanwege de situatie van Duck als privepersoon geen beleidsverandering mogelijk.
Als gebruikers dat niet wensen te accepteren dan hebben die gebruikers een probleem, niet Duck.
 
Quote:Als gebruikers dat niet wensen te accepteren dan hebben die gebruikers een probleem, niet Duck.

BT; klopt als een bus, en daarom gaan we dus weg!

Overigens heeft de Duck dan wel degelijk een probleem, want of het eendenteam nou echt zo blij zal zijn met de overgeblevenen?
Op een gegeven moment gaat dat toch vervelen denk ik, die in rammelende stijl geschreven adhesie betuigingen???
(Die nu overigens ook al niet meer voor lijken te komen?)

Overigens, begrijp me goed; het gaat niet enkel en alleen sec om wat nu wel of niet mag, maar ook om de diverse kromredeneringen waar we in de afgelopen weken op getrakteerd zijn. Afgezien van de emu-posting van Lagos, heb ik ook al 's gezien dat er een beginner niet geleerd mocht worden hoe hij een eeprom in z'n Philips moest zetten om een kanalenlijst aan de gang te krijgen; welnu, als ik op een doodordinaire ongemodificeerde Flipsendoos een mooie MZ-lijst wil gebruiken dan zal ik toch echt moeten weten hoe ik dat doe, hoor!

En als je dan ziet wat er soms wel blijkt te kunnen?
Er van uitgaande dat het Duckforum geen Animalfarm is, en dat sommige eenden dus niet gelijker zijn dan andere dieren, mag je dan al snel konkluderen dat er fouten gemaakt worden.
Geeft niets, maar geef ze dan toe; en daar wringt dus oa de schoen, ik ben misschien kippig, maar nog nooit heb ik een eendenposting gezien waarin ze toegaven een keertje wat hard van stapel gelopen te zijn, of, erger nog, zelfs een piepklein foutje begaan te hebben! :))
Dat kan je natuurlijk afdoen met "ja maar het is ons board", maar dan blijken dus een hoop mensen (leden spreken we maar niet meer over) weg te lopen........
 
@Nova: je bent wel erg hypocriet. Jij geeft aan waar volgens jou de schoen wringt. 47 minuten v??rdat je dat bericht hebt geschreven hebben we je (per PM in twee berichten) medegedeeld dat we in het verleden gemaakte fouten hebben toegegeven. Ook wij zijn mensen en die maken fouten.

Ja we hebben in het recente verleden mensen een verkeerde status gegeven (hetzij alleen lezen of zelfs een ban). Vervolgens is er door een aantal gereageerd per PM of per email en nadat we overtuigd waren van onze fout hebben we de status weer hersteld. Dat hebben we je in abstractere vorm medegedeeld. Ga dan hier niet lopen verkondingen dat je dat nooit hebt gezien, want 47 minuten eerder hebben we je dat medegedeeld.

En natuurlijk gaan we niet zaken die we per PM opgelegd hebben en dus per PM medegedeeld ?n die later fout bleken te zijn hier publiekelijk mededelen. Zo'n herstelactie wordt ook per PM afgehandeld zoals het hoort.

Er zijn gelukkig nog wel gebruikers die het fatsoen hebben om een reactie (per PM) te geven als ze een PM bericht ontvangen. Dat is helaas niet bij iedereen het geval....

Het is jouw beslissing wat je doet, maar als je een beslissing neemt hou je je er dan aan en kom er niet binnen de korste keren op terug om vervolgens verwijten richting eendenteam/moderators te maken. En daarmee ons betichten van zaken terwijl je zelf twee keer het bewijs levert dat je hypocriet bent.
 
Ho ho ho eendjes!

Ik heb jullie al 's eerder per PM gevraagd op te passen met het woordje hypocriet!

Ten eerste werk ik vandaag, en kan dus niet alles tegelijk. Ik heb eerst BT geantwoord, en kan en mag in dat antwoord geen mededelingen doen over wat jullie me wel of niet per PM vertellen, dat staat toch echt luid en duidelijk boven jullie PM.



Vervolgens ben ik tussen het werk door een reply op jullie PM gaan maken, heb 'm net gepost en lees nu jullie reply hier. Zo staan de zaken. Het feit dat m'n reactie 3 kwartiertjes duurt heeft toch echt weinig met fatsoen te maken, ik had even tijd, antwoord BT, begin aan jullie en wordt vervolgens doorlopend gestoord, zodat het wat duurde........
Sorry hoor, werk gaat toch echt voor!

Verder schreef ik dat ik nog nooit een eendenposting had gezien waarin expliciet een gemaakte fout werd toegegeven, da's toch echt wat anders dan PM!

Wel, gezien het feit dat jullie zojuist geheel onterrecht het woord hypocriet in de mond nemen en ook nog 's aan m'n fatsoen twijfelen stel ik voor om bij deze 's te beginnen met publiekelijk fouten toe te geven? :))
 
@Nova: Admins/mods die publiekelijk fouten toegeven zijn op 1 hand te tellen, denkelijk heb je aan 3 of 4 vingers al genoeg.
Belangrijk is dat er een excuus of toegeven van fout naar de gebruiker gaat waar het om gaat op zo'n moment.
Het is -die- gebruiker die last heeft gehad van een fout, dus -die- gebruiker heeft dan ook recht op een excuus, niet de hele meute.
Afhankelijk van de situatie uiteraard, maar daar ga ik verder niet op in omdat dit op mij niet van toepassing is. Ik haal het alleen aan omdat er nogal door sommigen naar andere boards verwezen is en bij mijn weten is het enige andere board waar publiekelijk excuses gemaakt worden Satfun.
Het komt dus maar zelden voor. Voor zover mij zelf bekend is.

BT; klopt als een bus, en daarom gaan we dus weg!
Dat is ook jullie goed recht. De gebruikers gezamenlijk maken een board. Het is afhankelijk wat iets word als een admin van welk board dan ook een beslissing neemt.
Het is het goed recht van gebruikers om weg te gaan.
Het kan ook zo zijn, zoals jij aangeeft dat er dan op een gegeven moment een probleem ontstaat voor Duck.
Doch ik kan je verzekeren dat Duck voor het omgooien van het beleid en het strenger worden van de situatie goed genoeg hierover nagedacht heeft, en de risico's wist en aanvaard heeft.
Maar het kan evengoed een stuk beter en meer hobbygericht worden, dat zal afwachten zijn.

Mocht het misgaan met wat van gebruikers overblijft, dan is dat een risico waar hij bewust voor gekozen heeft.
Echter, draait hij de zaken terug, dan gaat het persoonlijk voor hem geheid mis. Daar zijn non-public redenen voor.
In dat geval kun je als Duck zijnde beter kiezen voor een risico, dan voor een zekerheid die je ook niet wenst.

Het enige wat duck van de gebruikers vraagt is begrip en medewerking, hij vraagt niet om het ermee eens te zijn.
Mocht een en ander niet aanwezig zijn of mocht er geen medewerking verleend worden, dan heeft de gebruiker zeker de keuze om over te stappen naar een ander board.

Het is in het verleden vaker zo gegaan, misschien is het weer eens aan de tijd dat er een nieuwe admin opstaat met een nieuw board die de zgn. ballen gaat tonen.
De "ballenscepter" moet toch om de zoveel jaar eens overgedragen worden, dat is een natuurlijk verloop.
Persoonlijk zou ik het ook best leuk vinden als er zo iemand zou opstaan. Feit is echter helaas, dat er heel veel mensen een hele grote mond hebben, maar geen ballen om het zelf dan eens te doen en te bewijzen.
Daarmee wil ik overigens niet naar jou wijzen maar hiermee misschien wat meer motivatie pushen naar anderen om het dan eens te proberen.
Helaas is dit al vaker gedaan maar je ziet nog niets verschijnen jammer genoeg. Men maakt het zich liever gemakkelijk om van bestaande mogelijkheden gebruik te maken.
Zo zijn er een aantal naar huts aan het verhuizen, ik hoop dat die het vol kan houden maar het zou mooier zijn geweest als iemand uit die groep zelf begonnen was, maarja, da's mijn persoonlijke mening dan.
 
:biggrin: @Nova, sorry we moesten even lachen

We moeten eerlijk toegeven dat we het een dappere verklaring vinden. We hebben geen feiten om de onbetrouwbaarheid noch de betrouwbaarheid van je stellingname in twijfel te trekken en doen we dat dus ook niet. In dit geval gaan we van jouw intregriteit uit en bieden voor het eerste door ons gebruikte woordje hypocriet onze verontschuldigingen aan.

We hebben echter vaker geschreven dat we je hypocriet vinden. Lees onze reactie nog maar eens door. Je schrijft dat je hier zult gaan verdwijnen ?n je sluit datzelfde bericht af met "Maar tot die tijd heb ik even niet zo'n zin meer........". Luttele minuten later kom je daar al op terug. Dus toch weer zin. Is dat dan niet hypocriet...?

En voor je begripsvorming: een eendenposting is een posting gedaan door eendenteam. Dat kan zowel publiekelijk als per PM zijn. Een eendenposting kan dus ook een PM-posting zijn en is het derhalve niet per definitie iets anders. Wie zit er nu fout in haar/zijn gedachten....

Overigens hoef je niet op dit bericht te reageren, het begint op een kat en muis spelletje te lijken en dan zakken we af naar een niveau wat bepaalde voormalige actieve gebruikers hier kennelijk presenteerden. Daar hebben we nu geen zin in, is niemand bij gebaat en bovendien kunnen we onze tijd nu wel beter gebruiken. Bovendien willen we je niet in verlegenheid brengen, immers dan zou je weer je eerdere stelllingname geweld aan doen.
 
Bedankt voor de welgemeende excuses, maar op zich vind ik m'n verklaring niet zo dapper hoor, er zijn toch echt wel meer gekken die op zaterdag werken? Niets om me voor te schamen, toch?
Is toch niet zo lachwekkend?

Op zich wel grappig natuurlijk dat jullie het enerzijds hypocriet vinden dat ik nadat ik verzucht heb "hier even niet zo'n zin meer te hebben" inderdaad niet veel later wel keuirig antwoord geef aan BT, en later ook aan jullie, terwijl jullie me ??n reply hoger nog gebrek aan fatsoen verwijten omdat jullie in de veronderstelling verkeren dat ik botweg uit onwil al 47 hele minuten niet op jullie PM gereageerd heb?

Duh, jullie reageren pas na uuuuren, ik wilde al bijna een reply aan BT sturen met bv als tekst:

:@Nova: Admins/mods die publiekelijk fouten toegeven zijn op 1 hand te tellen, denkelijk heb je aan 3 of 4 vingers al genoeg.

Wel BT, zo'n ooooorverdovende stilte hier in dit topic en qua PM, je had inderdaad gelijk.......( en nog veel meer woorden van gelijke humoristische strekking natuurlijk).

Maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen! :))

En wat betreft m'n begripsvorming; zwak, zwak, zwak, die poging om een reply hier en PM gelijk te willen schakelen, een beetje haarkloverij over het woordje eendenposting.

Immers, zo zou ik dus ook kunnen gaan verklaren dat ik "welliswaar even niet zo'n zin meer heb hier", "maar dat ik toch nog met gezonde tegenzin het fatsoen opbreng om nog even te antwoorden" etc, etc.

Maar, nu achteraf is dat verschil nauwelijks nog belangrijk, immers, het publieke excuusje is een feit.

Eenden, succes met het board, ik wens jullie veel wijsheid toe!
Groeten, Nova.

PS Graag nog wat uitleg per PM over m'n verbazing, u weet wel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan