Hosts bestand

L

Linkforsoad

Heey hallo allemaal,

Hoe kan ik, in het hosts bestand, websites blokken?

bijvoorbeeld... ik wil satellitefun.org blokken.

Wat moet ik dan allemaal in zo'n regel invoeren en... wat krijg je te zien als je naar de site gaat?

Groet van Simon

Ik ga je lekker geen voorbeeld geven om Satellite Fun daar in te zetten, dat mag je zelf uitzoeken.:biggrin:

Maar wat je feitelijk doet is verwijzen naar localhost, op die manier blokkeer je.

Standaard staat er het volgende:

127.0.0.1 localhost

dat betekent dat het ip 127.0.0.1 naar localhost verwijst. Feitelijk verwijst ie dus naar zichzelf.

Stel dat je nu bijv. compaq.nl wilt blokkeren doe je dat als volgt. Eerst zoek je d.m.v. een command prompt met het nslookup commando het ip op van compaq.nl dus:

nslookup compaq.nl

Dan krijg je als ip: 193.243.161.115

en dan zet je in het hosts bestand het volgende onder die localhost regel:

193.243.161.115 localhost

en klaar is kees.:)

Ik ga je lekker geen voorbeeld geven om Satellite Fun daar in te zetten, dat mag je zelf uitzoeken.:biggrin:

en klaar is kees.:)
Klaar is Simon. :biggrin:

Een beetje satellitefun liggen blokken?

Klopt het nou of niej! Ik ga satellitefun niet blokken hoor BT! Vindt het prima hier xD

----- Added 1/10/2008 at 09:31:41 -----

Laten we zeggen...

Ik wil satellitefun.org blokken.

Dan zou ik dus in moeten vullen:

84.244.158.35 localhost ofzow :s

Ik ben aardig door de war xD

----- Added 1/10/2008 at 09:33:19 -----

Op windows vindt u het bestand "hosts" hier:

Windows XP\Vista = C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC

Windows 2K = C:\WINNT\SYSTEM32\DRIVERS\ETC

Win 98\ME = C:\WINDOWS

Open dit bestand in b.v. Notepad en voeg de volgende regels onderaan toe:

ipadres_nieuwe_server uwdomeinnaam.nl

ipadres_nieuwe_server www.uwdomeinnaam.nl

Is dit het?

Laatst bewerkt:
Dat is het inderdaad, je kunt dus ook i.p.v. uwdomeinnaam.nl gewoon localhost invullen.

Overigens zou ik het op prijs stellen als je iets langer zou nadenken en dan een goede post maken en dan (zoals in dit geval) niet op je eigen bericht replyen maar gewoon editten want dat kan binnen 5 minuten.:)

Ik begrijp wel dat je fun-euri wenst te genereren, maar dit is niet de juiste wijze.

Nee... dat is het nog niet eens zo BT. Het dubbelposten is meer een automatisme van een ander forum waar ik zat. Maar dat is sinds kort uit de lucht. Daar kon je niet editten. En dat is meer de reden dat ik zo ga posten.

Probeer er zoveel mogelijk aan te denken hoor! Bij CiD heb ik er ook niet zo last meer van ;)

Maarja... ben het zo gewend xD... leer het wel af. Ze zijn toch uit de lucht. Admin van Nucia zij het ook al BT.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan