Hotbird ontvangst

H

hoost

Mijn installatie: Nokia 9600,dubbele schotel 90 Cm/LNB,DVB2000/1826.

Zowel Seca als Irdeto draait opperbest, maar ik mis de transponders 110 t/m132u op Hotbird; daar krijg ik de melding 'No Sign.'. De instellingen zoals die bij het inladen zijn verkregen en die ook kloppen met de gegevens in Hopper Guide zijn correct. Ik heb al zitten pielen aan de Overflow instellingen, maar kan de oorzaak niet vinden. Wie weet daar een oplossing voor?

Ben erg benieuwd naar je antwoord.

 
Misschien een andere vorm van modulatie?

Als ik op een spectrumanalizer kijk zie ik op sommige satellieten bepaalde signalen die mijn ontvanger niet herkent.

Ik krijg dan 'no signal'te zien op mijn beeldscherm.

Misschien dat in jouw geval de symbolrate of de fec niet klopt.

De hopperquide zit er ook wel eens naast of de transponders wisselen vaak van deze waardes.

Ik gok ook maar wat, ik kan het je niet vertellen omdat er heel veel factoren in het spel zijn.

Zijn het commerciele transponders ??

 
Hallo DRZ,

Heb dank voor je snelle reactie. Het ging niet om commerciele zenders, maar b.v. Deutsche Welle, ZDF, VOX, enz.

Na nog eens een aantal uurtjes proberen kwam ik er gisteravond toch uit. Via menu / 9 / 9 / 7 ; daar kan je de 22 kHz schakeling instellen; ik had dat al eens eerder geprobeerd maar toen zonder resultaat.Met de instelling op 'BAND' had ik de gemiste zenders dan toch op het scherm.

Vr.Gr.

hoost

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan