Houd Het Ziekenfonds Gezond!

D

d-box2

hoi kijk even hier en teken even als je nog wat over wil houden met dit zooitje in den haag ;-)

http://www.fnv.nl/actie/ziekenfonds

Ziekenfondsverzekerden gaan meer betalen voor minder zorg. Het kabinet gaat 1 miljard bezuinigen door het ziekenfondspakket te verkleinen. Zo gaan bepaalde medicijnen maar ook fysiotherpie en tandartscontrole grotendeels uit het pakket. Die moet u zelf gaan betalen. Of u moet zich bijverzekeren. Dat kost zeker 115 euro per persoon.
Het kabinet wil nog eens 1 miljard bezuinigen door een verplicht eigen risico van 200 euro per volwassene in te voeren. Wie regelmatig naar de dokter moet, is die 200 euro gewoon kwijt.
Per 1 januari aanstaande gaat de nominale ziekenfondspremie weer flink omhoog. Reken maar opnieuw op 100 euro per persoon.
U hoeft niet eens veel pech te hebben om er de komende jaren 700 euro op achteruit te gaan door de ingrepen in de Ziekenfondsverzekering. Daarbij krijgen mensen met een zwakke gezondheid en de lage inkomens de hardste klappen.

De FNV vindt dat het ziekenfondspakket alle noodzakelijke zorg moet dekken. Bovendien moeten de lasten naar draagkracht, en niet naar gezondheid, worden verdeeld. Met de plannen van de regering wordt de solidariteit tussen gezond en ziek en tussen hogere en lagere inkomens aangetast. Goede gezondheidszorg is straks niet meer voor iedereen betaalbaar!

Groeten ben bye bye ;)

En terecht.

Is natuurlijk belachelijk dat alles maar gratis is als je maar weinig genoeg verdient....

Ja als je genoeg ??? verdient maakt het niet uit dan zie je het allemaal niet hihihi ;)
Maar ik geef het liever uit aan een witte kaart die euro,s
Groeten Ben bye bye ;) sterkte

En als je nooit wat mankeert krijg zekers elk jaar een dikke beloning van die gasten in den-haag. LOL

GRZ Phantom

Met het punt van de zorgverzekering ben ik het eens maar er gebeuren ook goeie dingen gaan ze eindelijk een keer de verkeerde WAO ers aanpakken.
Want t.o.v europa zijn wij het land van de kreupelen of watjes.
Buiten de serieuze gevallen moeten we er statistich gezien nog 700.000 kwijt raken en we hebben er ruim 1 miljoen dat zijn getallen opgeteld met 400.000 werklozen die de genen die nog wel werken nooit en te never op kunnen hoesten.
Ik als modale lul zal wel weer alles moeten dokken staks zodat ik uiteindelijk beter een WW uitkering met een krantewijk kan nemem.
Voor de vergissing,ik ben geen vooestander van dit cabinet,maar alle cabinettehebben hun voor en nadelen.

IK als 52 jaar heb altijd betaald aan de VUT, WAO, ZIEKENFONDS, en alle belastingen etc.
Nu in het jaar 2003 ga je alles op een rijtje zetten en nadenken op de toekomst die onze generatie mede hebben opgebouwt.
Het aantal buitenlandse mensen is ongeveer met gemiddeld 40.000 toegenomen per jaar, zeker de afgelopen 10 jaar.
Het wachten op een verblijfsvergunning is ongeveer 6 jaar, in die tijd mogen de mensen ook niet werken. ( tel uit je winst )
De VUT is al bij vele naar 61 of 62 jaar verplaatst, wij hebben gespaart om met je 57,5 jaar of een 40 jarig dienstverband te stoppen en nog te genieten van de rest. jaren. ( hopelijk )
De omwisseling van de Euro heeft zoveel gekost dat mensen met spaargeld de helft van hun waarde nog bezitten, zoveel geldontwaarding heeft plaatsgevonden in de afgelopen jaren.
Goed, de ontroerende goederen zijn drastish in hun waarde gestegen, dat houd in als je je werk op onze leeftijd verliest kan je na een paar jaar je bezit verkopen tot je blut ben.

De nu werkende mensen kunnen de lasten niet meer opbrengen voor de totale bevolking, je ziet het ook aan de bedrijven die als vogels weg vliegen naar andere landen.
Als bedrijf ben je ook 24 uur aansprakelijk voor je werknemer, 365 dagen per jaar.
Deze opstelling nemen ze niet meer en gaan verkassen.

Er zal nog veel verandert moeten worden voordat Europa een is, zeker hier in het westen zal de rekening zeer duur worden betaald.

Meer betalen is altijd beroerd, maar het verschil tussen ziekefonds en particulier wordt zo wel kleiner.
Het betekent dat je zelf meer verantwoordelijk bent voor hoe je je verzekert, in plaats van dat de Staat dat voor je doet.

Wat dat betreft zijn ze goed bezig. Nu de belastingen nog verder omlaag en dan is alle weggeverij die door Joop Den Uyl is ingesteld weer ongedaan gemaakt.

Je kunt best een vangnet hebben, de overheid kan dat uitvoeren maar het was allemaal wat doorgeslagen. In goede tijden kan dat (Nederland ging zo goed vanwege de reserves uit verkoop van aardgas) maar als het minder gaat kun je een dergelijk sociaal systeem niet meer handhaven.

Als je het daar niet mee eens bent, kijk dan eens voor de grap op allerlei produkten die je zo aanschaft. "Made in China". En daar werken ze voor een paar centen. Z?nder voorzieningen.

Stond daar "Made in Holland" dan kosten die 3 keer zoveel. Mag je nog blij zijn dat hier nog steeds geld verdiend wordt.

Weet je wat ik balen vind dat ik verplicht in het ziekenfonds zit omdat ik net onder de grens wat betreft salaris.Ik ben liever particulier verzekerd maar dat mag niet,wat mij betreft moet de keuze vrij zijn om in het ziekenfonds of particulier verzekerd te zijn.

<Weet je wat ik balen vind dat ik verplicht in het ziekenfonds zit omdat ik net onder de grens wat betreft salaris.Ik ben liever particulier verzekerd maar dat mag niet,wat mij betreft moet de keuze vrij zijn om in het ziekenfonds of particulier verzekerd te zijn.>

laat je dan eerst eens beter voorlichten !!!! part is niet zo lekker als jij denkt. alleen als je flink over de grens zit en alleenstaand bent heb je er voordeel by.
Anders lever je flink in. Zelfs zoveel dat je wel eens onder je huidige netto inkomen kan komen .
gr

Dat verhaaltje gaat dus niet op als je een eigen bedrijf hebt. Ik was eerst particulier verzekerd en toen moest ik verplicht het ziekenfonds in waardoor ik duurder uit was en rekenen kan ik zelf ook.

@Sandokan

Soms alleen staand??????

Ik met vrouwtje en 2 kids ben zelfs meer dan 2x zoveel kwijt als toen ik gewoon in het ziekenfonds zat!!! Dus jouw verhaal is echt wel een sprookje.

Je kunt blij zijn als de lonen volgend jaar bevroren worden.... zo niet, dan kom je er zelf wel achter!!!

Weet je wat het is tegenwoordig slikken we alles hier in nederland omdat ze niet meer durven te staken.
dit komt omdat iedereen tegenwoordig in de schulden zit door de eigen huizen en ps leningen.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan