HTC sense

Technodad

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
21 sep 2002
Berichten
522
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
62
Ha allemaal,

Ik heb een HTC desire HD en me aangemeld voor HTCsense.

Deze site werkt niet goed, en heb een mail gestuurd naar HTC en krijg het volgende terug:

Betreft: HTCSense.com

Het is bekend dat verschillende mensen problemen ondervinden met het gebruik van HTCSense.com. Er wordt druk gewerkt aan een oplossing.

In dit geval kunnen wij een melding plaatsen dat u een probleem/ problemen ondervindt en dan zal ons escalatieteam het probleem bekijken en opzoek gaan naar een oplossing voor het probleem.

Om deze melding te plaatsen hebben wij de volgende gegevens nodig:

- Naam
- Telefoonnummer
- Emailadres

- Naam van het toestel
- Imeinummer van het toestel
- Serienummer van het toestel
- Buildversie (deze kunt u vinden in de instellingen -> over de telefoon -> Softwareinformatie)

- Emailadres waarmee u op HTCSense.com heeft geregistreerd
- Gebruikersnaam op HTCSense.com
- Wachtwoord op HTCSense.com

- Wanneer heeft u voor het eerst geregistreerd op HTCSense.com ?
- Welke functies kunt u gebruiken en welke kunt u niet gebruiken op HTCSense.com ?

Wij kunnen de melding plaatsen zodra wij deze gegevens ontvangen hebben.

Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben ge?nformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u.



Ze vragen nogal wat, zelfs wachtwoorden! Hoe denken jullie hierover?

Ik heb nog niets beantwoord
 
Mij hebben ze geleerd nooit wachtwoorden prijs te geven dat is vragen om moeilijkheden tenzij het alleen maar om administratieve doeleinden gaat.

Bv het password van Duckfiles mag het duckteam gerust van me krijgen , als ze dat al niet weten ;-)

.
 
Ziet er uit als een klassiek voorbeeld van een phishing mailtje.
Ik zou hier het IMEI nummer, en ook de login gegevens niet prijsgeven.

Heb je toevallig op een mail-link geklikt op zo'n beetje de enige wel werkende pagina van HTC's sense site ?
In dat geval kan het zomaar zijn dat je helemaal niet bent gekomen waar je dacht te zijn.
Dat zou kunnen komen doordat windows' hosts bestand is aangetast.
Dat bestand werkt als het ware als een vervanger voor DNS (die dus word overgeslagen wanneer de URL in de lijst staat).
Wanneer dat is aangetast, word je bij de juiste URL verwezen naar een vals IP adres.

Er zijn wel nog meer mogelijkheden om iets vergelijkbaars voor mekaar te krijgen.

Wanneer het op een andere machine wel goed gaat, ligt het dus aan je machine.
Het zou ook mogelijk kunnen zijn dat je router gecorrumpeerd is, en dat werkt het nergens bij jou thuis goed.
 
Dacht ik al, ik geef niks prijs aan wachtwoorden en imei nummers!

Heb HTC sense alweer van mijn Desire verwijderd, dan maar niet backuppen en weten waar je telefoon is :)

Dank voor de antwoorden
 
Overigens al 2 dagen de melding op htcsense.com dat er werkzaamheden zijn, je kan niet inloggen !
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan