hulp gevraagt met dreambox

B

bromar

hallo ik heb een dreambox gekocht en vraag nu om hulp ik lees veel maar kom er niet echt goed uit
wie kan mij helpen deze klaar tekrijgen zo dat hij goed werkt

ik weet niet uit welke regio je komt, zal vast wel 1 in de buurdt die wil uitnodigen en die 1 of ander wil uit leggen

bert

OK, laten we even vanaf het begin beginnen...

Staat er al ergens een schotel? En staat die ergens op gericht? Is er al eerder een andere ontvanger geweest? Zo ja, dan ben je bijna klaar om wat te gaan zien: Haal de andere ontvanger van de coax (nee, niet met de ge?soleerde tang! :biggrin:) en zet daar de Dreambox voor in de plaats. Doe de stekker in het stopcontact en wacht tot ie opgestart is. Druk op de Dream knop op de ab. Die grote waarbij het lampje leuk rood oplicht. Druk vervolgens op de andere Dream knop, ergens bij de pijltjestoetsen. Ga met die zelfde pijltjes naar settings, en doe een transponder scan.

Klaar? Kijken maar! :)

...en nu tijdens het kijken naar BVN met de pc bij Sjerom gaan neuzen. En daarna hier nog veel meer vragen stellen! ;)

ik heb hier een extreem draaien
en wil straks veder met de dreambox
maar weet niet waar ik moet beginnen
door alles wat ik lees raak ik de weg een beetje (veel) kwijt
dus hoop ik dat er iemand is die me helpen kan wat uitleg te geven over deze doos

Ik maak er (hopelijk juist) uit op dat de Dreambox er nog niet is. Wanneer die er wel is, zal je zien dat de start in bovenstaand stukje voldoende is om te beginnen. Daarna is er nog heel veel mogelijk.
  • Heb je zin in een ontvanger in een computernetwerk?
    Heb je een vaste internet aansluiting?
    Wil je een stabiel OS in de ontvanger?
Ook dan: eenvoudig beginnen!

Zelf ben ik begonnen door eerst een paar weken ermee te spelen, zonder een schotel erop aangesloten. Maar de meeste mensen kopen een satontvanger toch om zo snel mogelijk sats mee te ontvangen. Als je maar niet alles in 1x wilt kunnen/begrijpen, blijft het leuk.

Btw, heb je ook een positioner op de schotel?

ik heb hem alstaan en kan geen beeld krijgen
en wel op me extreem
en in welke kaartlezer moet me kaart in de bovenste of onderste
en moet de chip naar boven of naar beneden

Chip naar beneden (of geen kaart maar een emu). Maar begin eens met BVN op de Astra. Heb je iets draaibaars?

zoals ik begrijp chip naar beneden ik zal het proberen
hoop dat ik dan weer wat veder kom en wat is een goede emu en hoe kom ik er aan

Heb je dan al ergens beeld? Begin eerst met de fta's Zoals BVN. En geef dan daar de resultaten van door. Vervolgens op de site kijken die ik in een voorgaande posting heb doorgegeven. En dan horen we wel verder. En graag ook wat antwoorden en reacties op aangegeven tips.

(Anders verander ik m'n signoff in "Mijn Dreambox is nog leuker dan tv kijken!" :biggrin:)

Als je naar een restaurant gaat, vraag je toch ook niet de ober het gerecht voor je op te eten??? ;)

ik heb beeld op wat duitse zenders
dus opzich werkt hij maar me fun uit mijn extreme werkt niet
dus hoe krijg ik het ned paket weer aan

Mooi, zo gaat ie goed. Een goed moment ook om dit even te lezen: Sjerom > FAQ > De eerste stappen om via je dreambox TV te kunnen kijken. Daar staat hoe en wat voor het kijken met een origineel kaartje.

Wat betreft een andere image en emu, wil ik je aanraden daar een van de geschikte schijven voor de Dreambox voor te gebruiken (als er niet al eentje in zit). Zet de laatste image van Dream in de Dreambox zelf, en andere images op hd (Sjerom > FAQ > Hoe gebruik ik DreamFlash?)

Druk bij zo'n andere image op de blauwe knop en kies als emu radegast ofzo. Doe een keyupdate en kijken maar.

ik zal alles eens rustig lezen ben alwat bezig geweest vamiddag
met emu en zo maar de verbinding tussen mijn pc en dreambox wil niet echt goed lukken maar bedankt voor de info ik ben weer wat veder gekomen

Die funkaart moet je vergeten.

Zet er maar es een SF image op bijv. dan heb je gelijk beeld.....

ik heb alwat geprobeert maar krijg geen beeld aleen op de fta zenders en ik ben nieuw op dit gebied en de verbinding tussen mijn pc en dreambox wil niet echt lukken heb een utp kabel in mijn router en een nulmodem kabel op com poort

Het is inderdaad heel slim eerst het netwerk in orde te maken. Kijk daarvoor bij de cursus netwerken voor hulp. Ook een search kan antwoorden geven.

Heb je een harddisk in je Dreambox?

ja ik heb een hd van 80gb er in zitten
en wat is dit moeilijk om dit klaar te krijgen
ik denk dat het beter is dat ik probeer iemand hier te krijgen die het weet en me uitleg kan geven want zo kom ik er niet uit
maar je doet je best voor me en daar veel dank voor
heb hem nu eerst maar aan de kant gezet en moet maar ff zien hoe en wat

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan