Hulp nodig voor eerste MOSC poging !

R

redneck eyeball

Ik heb hier een originele SECA kaart van prov 13

Ik heb ook een werkende MK01 en PPUA van prov 14

Nu zou ik graag die mk01 en ppua in de seca kaart plaatsen, gewoon de 13 vervangen door de 14, geen andere providers toevoegen.

Ik veronderstel dat dit met MKFind zal moeten gebeuren, maar ik heb nog nooit met dat spul gewerkt.

Wie kan mij in de richting wijzen van een MKFind for Dummies of hier een stap voor stap methode posten ?

Ik heb maar 1 kaartje en wil geen risico lopen...

Bedankt,

Red

 
Ga naar de site van MKfind.Daar vind je een uitgebreide toelichting .Ik weet uit ervaring dat in zo'n geval je eerst e.e.a. moet afweten van seca/mosc en vervolgens de instruktie van mkf goed lezen.Neem in ieder geval MK41.Er is ook een versie van mk42(beta).Tot nu heeft de versie 41 , bij mijn weten, geen enkel probleem veroorzaakt.Gebruik de search funktie van het board.Er is al genoeg over vertelt.

ILYA

 
De search functie al geprobeerd ... één en ander gevonden, maar niet echt wat ik zocht ... meeste informatie is voor mensen die al ervaring hebben met mkfind ...

CU

Red

 
Er iseen speciale beschrijving in het nederlands voor MKF 41 op een of andere s ite voor beginners t.w.

Satpages door Duwgati.

Ga is kijken bij het andere ned. Sat board!!

ILYA

 
Er zijn meerdere andere nederlandse satboards Ilya, en wij zijn niet zo kinderachtig (zoals 1 bepaalde andere) om links of namen van andere boards te verwijderen.

Je mag dus rustig de naam van het andere board noemen waar dit te vinden is.

 
Had het reeds gevonden, voor diegenen die het willen weten :

http://satpages.s**4**l.com/

en is een vertaalde versie van http://www.whatplace.co.uk/mkf4.html

Daar staat inderdaad wat uitleg, maar wederom niet echt wat ik zoek.

Nogmaals, ik wil de bestaande 013 compleet vervangen door een 014. Is dit wel mogelijk, want overal wordt gesproken over toevoegen ... en heb ik genoeg aan een mk01 en ppua ?

En wat is eigenlijk het voordeel dat ik hiermee zou kunnen halen ? Nu werkt mijn GW perfect, maar als ik mij niet vergis kunnen nooit alle nano's beantwoord worden en ontbreekt er een signature op een GW kaart.

Ik veronderstel dat als ik een echte SECA kaart gebruik en daar mijn mk01 en ppua op zet dat het zo goed als onmogelijk wordt om die zwart te zetten (zolang het originele abbo loopt natuurlijk).

Of zie ik dit verkeerd ???

CU

Red

 
red, dit zie je niet echt verkeerd, je kunt met mkf4.1 de provider13 zonder veel problemen wijzigen in 14, enkel het is natuurlijk dan zeker geen clone, immers het serienummer van een originele kaart is (nog) niet te wijzigen (tenzij je een 3.0 kaart hebt).

het is dus inderdaad mogelijk een redelijk betrouwbare au kaart te maken door de mosc te wijzigen. in mk4.1 moet je dan provider 13 gewoon verwijderen en prov 14 aanmaken, gebruik de mk01 en ppua en het moet werken.

s6

 
Mijn insteek is als volgt,Alvorens je iets doe met je Mosc kaartje moet je alleerst weten wat je doet.Dus de diverse commando's o.a. nano commando 's, kennen , de opbouw van de key index MK01/51 .De verschillende soorten records zoals Ax, Bx, Cx, ga zo maar door.Met scha en schande wijs geworden.No problem.

Ik spreek uit ervaring.Toen ik redelijkheid op

de hoogte was, kon ik probleemloos met Mkf 41 werken.Voor mij was door de remedie veeeeeeeeeeeeel lezen.

@Sorry Redneck, je wekte bij mij de indruk dat je nog weinig in en outs wist van Seca.Zo te merken aan je reactie waarschijnlijk niet.Fenzo heb je in ieder geval goed geholpen.

ILYA

 
Geen probleem Ilya ... ik weet inderdaad toch wel iets van Seca ;)

Maar een mens kan niet alles weten en MOSC is bij mij nog braakliggend terrein.

Ik heb een uitnodiging gekregen om deze avond eens langs te komen bij Prutserjo. Is maar een uurtje rijden ... en ik ben toch alleen thuis deze avond.

Hij gaat me één en ander demonstreren over MOSC kaarten en ik ga zijn Waalse decoder omprogrammeren naar een Vlaamse.

Het ene plezier is het andere waard.

CU

Red

 
Ben net terug van bij Prutserjo.

Bij deze nogmaals bedankt voor de hartelijke ontvangst !!!

Ik heb deze avond niet alleen veel geleerd, maar ook kennis mogen maken met een leuke vriendelijke man ... we houden zeker en vast contact.

Zo zie je maar dat vrienden kan maken via dit board ...

Bedankt voor een leuke avond, de tips, soft en de hardware !

Red

 
@Redneck eyeball, nog een tip.Ik heb voor het proggen van events etc(ik denk dat je dit nu weet dank zij P.) een korte handleiding geschreven.Zie de handleidingen onder de SM.

Succes, wie weet zien wij elkaar ook een keer.

ILYA

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan