hulp voor dm 5620s geen raad in mogelijkheid

V

vwdsl1900

hoi ik ben gerry

ik ben een beginnend persoon en in het bezit van de dreambox 5620s (ik had geopteerd voor deze om naar de toekomst toe toch niet al te zwak te staan )

of het een echte is of een cloon heb ik geen idee van weet ik ook niet hoe je dat ziet maar alle serie nummers zijn wel aanwezig

nu ja mijn eigen fout :shocked::sorry::bloos: maar ik was bezig aan het leren om hem naar men zin te kunnen krijgen in de instellingen van de dreambox; dus bouqeuts en die zenderlijsten die je dan zo download , maar daar is de grote mispoes ontstaan bij het afstellen van schotel bleef mijn SNR meestal op 45% soms wel is sprongetjes naar 48% de rest reageerde normaler ber en nog iets

het laagste in ber was 512 dat ik ooit tegenkwam daardoor vermoede ik dat deze lage waarde er aan ligde dat ik downloads van het net had genomen via de dreambox en deze niet stabiel waren de coax cable is getest op het tv toestel om posten via de kabel te ontvangen (lengte is 20 meters) dus daarvan uitgaand is er niets mis met de kabel de conectoren zijn nadien gesoldeerd en uitgemeten;het zijn soldeer conectors uit de elektronicazaak

nu echter had ik daardoor (onwetend wat het was ) de cccam veranderd nu stonden daar echter nog andere namen en vanaf ik één geprobeerd had (ik weet enkel nog dat het met een 3 was , zo dunkt het me toch voor zover ik herinner , was veel te rap gegaan) en natuurlijk had ik die bevestigd resultaat

is 5600 boot .. 5600 boot 5600 boot maar niets meer of minder

dus mijn dreamie is voorlopig dood :huilen:

nu ik heb een nulmodemkabel (een usb naar seriele com met daarop het nullmodemblokje , is geadviseerd bij de pc winkel dus dat gaat wel in orde zijn ) en een cross cable heb ik niet enkel de gewone utp kabel

die ik dan via een netwerkbrug op de pc configureer (heb twee utp aansluitingen)

nu ben ik al twee dagen bezig met alle forum's af te schuimen naar een geschikte oplossing

echter krijg ik geen verbindingen , ik geraak er niet in ( met de bedoeling er terug de originele software op te krijgen de img ... in de hoop dat dit men bakkie weer doet leven)

bij de test met de dreambox5620 versie zet ik de comunicatiepoort op com 1

local ip is aangepast en remote ip is bij mij 192.168.50.1 was zo het laatst ook op de dreambox

ik denk echter niet zozeer dat er iets aan men dreambox hardwarematig is maar dat ik er een mengeling van software had opgezet en dat dit deze veroorzaakt heeft

echter een standaard oplossing vind ik niet en ik vrees dan ook dat ik zo een jtag of zoiets zal moeten benutten (zover ben ik al in men leesvaria)

maar dat is iets dat ze zelf knutselen op zich zou het wel lukken dit te maken was het niet dat ik niet weet welke draad naar waar moet en wat er achter dat mooie blokje 10 pins hangt ;ik vermoed een oude printerkabel maar ben niet zeker

dan merkte ik ook op dat er bij zijn met een printje er tussen enz veel variatie maar wat heb je nu standaard nodig om leven in men bakkie te pompen ?

ok ik ben er niet zo goed in me uit te drukken vandaar deze uitgebreide uitleg ik hoop dat dit makkelijker is voor jullie

ik weet dat ik niet al te best 100% keurig schrijf in de nederlandse taal maar nobody is perfect ik heb mijn best gedaan het zo goed mogelijk te formuleren

alles wat jullie aanzien als een vraag is ook een vraag

ik ga slaapies doen nu ik hoop op een responsje van jullie

m.v.g

gerry

Hoi Gerry en welkom op Satellite Fun.

Ik weet niet wanneer je die 5620 gekocht hebt, maar hopelijk is dat wel al wat langer geleden. Er bestaan geen clones van de 5620 dus daar hoef je jezelf geen zorgen over te maken. Het heeft namelijk geen nut om daar clones van te maken omdat het geen HD ontvanger is en tevens omdat deze ontvangers niet meer gemaakt worden sinds een paar jaar.

Even terug naar je probleem kan ik je sowiezo al zeggen dat je die netwerk aansluiting in het geheel niet nodig hebt.

Als een Dreambox echt problemen geeft, probeer hem dan puur via de seriele nullmodemkabel te benaderen.

een usb naar seriele com met daarop het nullmodemblokje , is geadviseerd bij de pc winkel
Als je nog een seriele poort op je pc hebt zitten dan is dat geen goed advies geweest. Lang niet alle usb naar seriele kabels blijken ook goed te werken. Ik hoop dat het met zo'n blokje wat er dan een nullmodemkabel van zou moeten maken goed werkt.

Maar voor hetzelfde geld is het geen nullmodemblokje maar bij. een "gender changer" wat er op zit en gaat de verbinding nooit lukken.

Dus mocht je een seriele poort (RS232) hebben op je pc, koop dan gewoon een seriele nullmodemkabel, een echte dus.

Mocht je geen seriele poort hebben moet je in elk geval verbindign kunnen krijgen met je Dreambox middels Dreamup en alleen die seriele nullmodemkabel (danwel usb naar seriele nullmodem).

Lukt dat niet met die usb kabel kan het toch zijn dat de kabel niet geschikt is.

Maak je v.w.b. je Nederlandse schrift geen zorgen, daar letten wij niet zo vreselijk op als je dat erbij schrijft. Hier en daar een hoofdletter en het is zelfs prima te noemen.

Wij zien hier ook wel Nederlanders die nog slechter Nederlands schrijven dan sommige buitenlanders dus geen zorg.;)

deze box heb ik een maand geleden gekocht

een nieuwe lnb en triax schotel is ook al voorzien

ik had ook al geprobeerd om hem enkel met de seriele nullmodemkabel te benaderen dit met verschillende dreamup versie's en telkens zonder de utp kabel aangesloten , maar ik kom met elke dreamup versie niet verder dan conection prepaired now switch on the dreambox maar dat deed ik al ;direkt na op connect te hebben geklikt

ik probeerde tegelijk

en ik probeerde

1 seconde na conect te hebben geklikt , en keer 2 sec erna ( omdat ik dat ook las in andere posten )

ja ik weet echt niet of ik bedrogen ben geweest in de pc winkel zou wel is kunnen (niet op gebied van aanbieding van kabel en blokje, omdat ik geen seriele com poort heb ; maar met het blokje zelf ) ik hoop dat de link werkt van voorbeeld van blokje

http://www.acroname.com/robotics/parts/R137-NULL-MDM-ADPT.html

het blokje is male to male en dat bestaat dus ook dus vermoed ik wel dat dat al in orde is en vrees ik echt dat ik er gewoonweg niet in geraak het blokje is aan beide zijde genummerd van 1-9 en er staat aan de ene kant een u en aan de andere kant een b bij die nummering aan de zijkant dan nummering is boven gaatje

een jtag zal ook niet te maken zijn van een usb aleen denk ik (is serieel)

dus ik heb klaarduidelijk twee opties

een usb to parralel kabel kopen en hopen dat jtag hier in belgie vindbaar is ik hoop bij vael elektronics sint-niklaas

of

ik moet iemand vragen met een jtag voor de dreambox 5620s waar ik naartoe mag en die ik dan vergoed maar dat kan ik pas vanaf 14 mei de afstand is niet zo een probleem ik heb een volkswagen golf en gps maar ik heb liefst zo kortbij sint niklaas dan (50 km enkele richting = max)

maar ik denk eerst te opteren voor die jtag als dat niet te duur is ik wil geen 30 euro geven aan een jtag onwetend of het gaat lukken ( de prijs is mischien overdreven maar wil een kant en klare of dat de elektronicaverkoper hem maakt ; ik heb enkel een soldderbout met een plat breed oppervlak dus niet geschikt en ik ben niet zo handig erin )

verder wou i knog een kleine mededeling doen

ik bedoelde met die taal dat ik met leesteken waneer een comma en waneer ; gebruikt word en waneer hoofdletter enz.

ik ben belg en ja mischien ook buitenlander voor iemand die nederlander is , ik kan fout zijn maar ik vermoed dat u dacht dat ik een allochtoon ( ja zeg je weet wel wat ik bedoel , maar ik moet het wel deftig omschrijven ) was

dit is GEEN verweit of zo maar gewoon eerlijkheid en openhartigheid in de conversatie en bedoeld als vriendschappelijke mededeling ( ik hoop nu maar dat het goed overkomt ik bedoel het echt wel goed )

de problemen bij mij in taal zijn dat ik soms letters omdraai zoals in deur ( duer) en ik slecht ben in het uiten van tekstelijke weergave als ik iets specifieks bedoel

maar daar ga ik niet over zeveren ik weet nu dat jullie me begrijpen en het best ok is

mag ik u alvast een dikke merci geven voor de tot hiertoe aangeboden hulp ;):)

m.v.g gerry

Ik denk dat je nulmodum kabel niet goed is.

Deze kun je beter bij een satellite winkel kopen.

Kosten € 5,00.

Ik weet niet waar je precies woont in Belgie maar ik ken wel iemand die daar misschien wel hulp bij zou kunnen bieden.

Aangezien we geen commerciele reklame mogen maken zal ik je wel even via een prive bericht de link doorgeven.

V.w.b. de aanschaf van de 5620 vind ik het vreemd dat die een maand geleden nog verkocht is geworden. Of heb je hem tweedehands gekocht? Want zoals gezegd zijn die al veel langer niet meer in productie.

De plug van serieel naar nullmodem is vermoedelijk wel goed, maar zoals gezegd werken niet alle usb naar serieel kabels.

Een satelliet handelaar kan je daarbij misschien wel aan een werkende kabel helpen.

Een Jtag zou ik ook niet kopen, er zijn vast wel mensen te vinden die zo'n ding hebben en je kunnen helpen.

Waarom denk je dat de plug wel goed zal zijn ?

Als "vwdsl1900" het ding van zijn eigen link heeft, dan is dat onmogelijk.

Dat ding heeft namelijk 2 male connectoren, en een echte nullmodem kabel heeft 2 x female.

Er staat bij het plaatje ook vermeld dat dit ding bedoeld is om 2 randapparaten met elkaar te verbinden, en wij willen 2 pc's verbinden.

Om met dat ding de verbinding te maken, moet hij ook 2 female naar female kabels gebruiken.

Om het interessant te houden, is de kans dat wanneer hij van die female kabels heeft, die ook nullmodem kabels zijn, groot.

Dan gaat ie dus van cross naar cross (=straight), naar cross.

Dat is uiteindelijk wel wat je wil, maar het word zo wel een zooitje.

Cross en nullmodem zijn twee verschillende benamingen voor feitelijk hetzelfde, alleen worden die benamingen doorgaans bij verschillende soorten van kabels gebruikt.

De tekening met de kleurtjes is toch niet zo heel handig, maar het lijkt er wel op dat het doet wat er bij omschreven is.

Dus je kan met die adapter 2 modems op elkaar aansluiten (vraag me niet waarom je dat zou willen).

Laatst bewerkt:
Waarom denk je dat de plug wel goed zal zijn ?
Reden daarvoor is dat er op staat dat het om seriele nullmodemadapter gaat. Dat het voor randapparatuur of pc is maakt in feite niets uit. De pinbezetting is immers gelijk, toch?

Het enige verschil is dat het inderdaad male is terwijl het feitelijk female zou moeten zijn. Van de andere kant geeft vwdsl1900 wel aan e.e.a. aangesloten te hebben.

Dus inderdaad kan daar ook nog een kinkje in de kabel zitten, ben benieuwd hoe hij de male naar female heeft gekregen.

Als die kabel voor een andere functie bedoeld zou zijn, dan is het geen nullmodem kabel.

De door jou beschreven pinbezetting is het minimale wat je nodig hebt om 2 richting verkeer te kunnen doen en voldoet meestal prima.

De andere verbindingen die ook in een nullmodem kabel horen, verbinden signalen met elkaar door die dienen voor een ongestoorde communicatie (de handshaking signalen).

Omdat deze signalen meestal niet gebruik worden, maar bepaalde systemen (programma's en in principe de pc ook) deze signalen nodig hebben kan het geen kwaad als deze verbindingen erin zitten.

Deze verbindingen gaan niet door de kabel, maar worden allemaal aan dezelfde kant aangesloten:

1 + 4 + 6

7 + 8

Op pin 6 na zitten deze verbindingen ook in het plaatje dat vwdsl1900 opgaf, maar daar gaan ze ook naar de andere kant van de adapter.

Blijft nog steeds he feit dat dit ding 2 x female moet zijn.

Als die kabel voor een andere functie bedoeld zou zijn' date=' dan is het geen nullmodem kabel.[/quote']
Mijn eerste nul modum kabel heb ik gekocht in een computer winkel en was een nulmodum kabel (stond heel duidelijk op de verp.)maar had een andere pin bezetting.

Maar er zijn nog al wat verschillende nulmodemkabels met en zonder handshaking zie de site van Lammertbies,

http://www.lammertbies.nl/comm/info/nl_RS-232_null_modem.html

Mijn eerste kabel is een kabel geweest van de Duitse fabrikant Ednet heeft 5.95 gekost in een computer winkel en is volbezet heeft nog steeds op alle satontvangers en progjes om zenderlijsten er in te zetten gewerkt.:)

Ik denk dat we wel weten wat een seriele nullmodemkabel is, en je kunt leuk naar kabels of pinbezettingen linken, maar misschien overzien jullie dan dat er al aangegeven is dat betreffende geen seriele poort op zij pc heeft.

In dat geval heb je niets aan een seriele nullmodemkabel of pinbezettingen, er zal een USB naar seriele kabel gekocht moeten worden.

Althans dat lijkt mij toch de beste oplossing.

Dat is niet waar.

Zo'n USB naar serieel adapter emuleert een comport van een PC (en heeft dus een male connector eraan).

Dat betekent dat je even goed een nullmodemkabel nodig hebt.

Het kabeltje dat janblues als eerste beschreef, met slechts 3 verbindingen moet volstaan voor dit doel, maar de andere genoemde varianten ook.

Correct, ik zie het al, ik heb me vergist met de kant en klare usb naar serieel kabels.

geachte

de kabel die ik heb is van een usb poot naar een pennetjes compoort en dan zo die adaptor erop gaatjes to gaatjes die dan connecteert van gaatjes , einde van de nullmodemadaptor naar pennetjes aansluiting db ( dus ik hoop dat ik de boel niet verdraaid had of heb met de woorden male and female )

linken van een voorbeeld van wat ik gebruik hiervoor

http://www.coralphones.co.uk/F2SImages/WSS-USB-06_prod_NEW.jpg

http://images2.tolmol.com/images/modified/2009/7/6/17//tolmol.us_124959332433526_31L8EyQZY2L._SL500_.jpg

ik heb contact opgenomen met vael electronics een elektronicawinkel en die kan me helpen aan en nullmodemkabel zo ben ik zeker dat het goed is hij opteerde me oojk dat de kabel van pc to pc kijkt ik verwacht dat omdat de dreambox ook in principe als een pc'tje aanschouwd word (toch ergens gelezen) , die compoorten lijken best al een stuk antiek overal waar je er iets over vraagt hier in belgie zeggen ze (pc winkeliers) zoiets oud verkopen wij niet meer meneer , nu hoop ik ook dat deze electronicawinkel me ook aan een jtag kabel of constructie kan behelpen (alhoewel hij dat niet kende bij telefonisch contact ) want ik vermoed wel dat ik dat zal nodig hebben , maar ik was intussen al op zoek naar een bootloader voor deze 5620s maar enkele vragen in opsomming

1. welke software moet die jtag besturen

2. werkt die software net zoals een ftp verbinding ?

3.waar vind ik de bootloader voor de 5620s

dan nog enkele vragen buiten propertie van dit probleem

1. ik heb horen zeggen dat op astra 400 posten zitten ik vermoed dat dit zowel nederlandstalige als duitse zijn mischien ook engelse ??

2. is er een site die zeer duidelijk weergeeft wat je vind op welke sateliet (en dan bedoel ik ineens waar alle satelieten opstaan alsook de inc zenders ) ??

3. er zitten ook satelieten in het westen kun je die ontvangen en zo nee waarom niet ?

ok ik weet het veel vragen tegelijk maar ik heb wel wat microobjes te pakken en tja alle beging is moeilijk he

ik houd jullie zeker op de hoogte (moet er morgen zijn om 9.00 uur )

Hoi.

De verbinding tussen de pc en de dm is inderdaad gelijk aan het verbinden van twee pc's.

Op die manier kun je de werking van een nullmodem kabel ook prima testen.

Er zijn veel meer kanalen die te ontvangen zijn via de Astra satelliet, maar een groot gedeelte daarvan is gecodeerd.

Op sites als Lyngsat (klik!) kun je overzichtelijk zien welke satellieten er zoal hangen, en wat die dan uitzenden.

Daar kun je dus alle benodigde informatie vandaan halen.

Houd er wel rekening mee dat daar ook satellieten bijzitten die hun signalen naar een andere richting uitstralen als naar ons (bijvoorbeeld naar Afrika), en dat je voor andere satellieten weer hele grote schotels nodig hebt om ze goed te kunnen ontvangen.

Jouw installatie is geschikt voor ontvangst van Ku-band signalen.

Wanneer er bij programma's vermeld is dat het om C band signalen, kun je die niet zonder meer ontvangen.

http://www.flysat.com is ook wellicht een goed alternatief, persoonlijk vind ik hem wat duidelijker dan lyngsat

Gr.

Wing

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan