Humax 5400 en S-video problemen

P

panos_nl

Ik wil mijn S-video signaal gebruiken van mijn Humax maar ik krijg een zwart/wit beeld of een beeld met wat vreemde kleur. Het beeld is wel scherp.

Ik heb een 21 polige scart en mijn TV staat op s-video in. De hummie staat op s-video uit. De zelfde scart in de DVD speler op s-video werkt wel OK.

Mijn zwager heeft hetzelfde probleem. Zwart wit op de s-video scart.
Op het internet heb ik ook enkele meldingen gezien hierover. Een van de verklaringen was dat het Chrominance signaal vd humax te zwak is. Deze persoon heeft een versterker in de hummie gebouwd. www.exit-exit.de/electron/humumbau.html

Daarnaast heeft mijn zwager wanneer de Hummi op RGB staat dat de TV zegt dat hij toch CVBS binnenkrijgt. De switch tussen RGB en Composiet gebeurt normaal door een spanning op pin 16.
Ik zal die spanning morgen eens opmeten. Ik zie nl niet het beeld ' flitsen als ik tussen CVBS en RGB switch. Bij mijn DVD speler zie ik dit flitsen overduidelijk.

Kortom, het lijkt dat de hummie (in ieder geval bij sommige Tv's) problemen heeft met het uitgangs sgnaal op de scart. Composiet (CVBS) is altijd goed maar S-video is bij sommigen zeker een probleem.

Omdat ik geen zin hem om in m'n Hummie te gaan solderen vroeg ik me af of er misschien andere oplossingen zijn voor dit probleem (behalve dan een andere TV kopen)?

bedankt,
Patrick

Mijn humax heeft geen probleem met rgb of cvbs , en als ik in het menu switch dan zie ik heel duidelijk het verschil op mijn breedbeeld .
Op cvbs zie ik duidelijk meer artifacts dan op rgb , en ook minder diepte lijkt het .
Het is wel zo dat mijn tv maar 1 scart heeft die rgb ondersteunt .
De andere 2 zet de tv op cvbs , of de humax nu op rgb staat of niet niet .
S-video heb ik nooit getest , omdat op de humax geen echte s-video connector zit , tenminste niet zon plugje als op mijn tv .

hoi..

ik heb ook een tijdje met die problemeen gezeten..
heb ook een breedbeeld tv gekocht drie maanden geleden..
als je humax 5400 irc op rbg sta.......dan krijg ik geen beeld op me tv.
immidels heb ik de tv ingeruilt ...dacht dat dat aan de tv lag....moiie niet.......me tv blijft die probleem vertonnen..
heb nieuwe scart kabels gekocht.....en de probleem is blijvend.

ik kijk alleen in de cvbs opstelling nu.....meer keuze heb ik niet....omdat met de rgb opstelling heb een scherm met vertical streppen.....
dat ligt namelijk aan de scart kabel aansluiting.
de 21 pinnen van de scartkabel moeten niet gevuld zijn zo is mij verteld.
ik kon geen scart kabels kopen die de pinnen niet gevuld.

mvg

sany

Ik heb intussen een reciever (marantz SR 5400) gekocht.
Hierop heb ik de S-video van de humax aangesloten en deze vervolgens naar de TV via S-video.

Ik heb nu wel goed beeld met S-video op de hummie.

Het lijkt er inderdaad op dat de hummie een te zwak s-video signaal geeft. Dit kan voor sommige TV's problemen geven.
Mijn receiver geeft extra info op de s-video uit (zoals volume en settings) dus er zit meer in dan alleen signaal doorschakelen. Waarschijnlijk ook toch ook een versterker.

Gr,
Patrick

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan