humax 5400 file???

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Wie kan mij vertellen welke files nu het beste werken met irdeto en betacrypt op 1 kaart?

Weet iemand ook al of er al files zijn net als irseco, maar dan met irdeto en viaccess?

Alvast bedankt

 
@sjonnie5,

Je kunt je beter de vraag stellen: welke files werken minder goed ? Ik heb al heel wat verschillende hexen geprobeerd (GW, Jup1, Jup2) en allemaal werken. Persoonlijk vind ik het mbv een Atmel het beste/snelste lopen.

Zeker ! De Irveto16a files van wederom Alfredo.

 
Gebruik zelf altijd GW, en heb nog wel eens problemen met het overschakelen tussen irdeto en betacrypt, vandaar mijn vraag welke het beste werken.

Heb deze irvito16A binnen, maar het is nog niet helemaal duidelijk.

Kan ik als ik alle gegevens ingeef dus bijv 8 irdeto/betacrypt providers en 8 viaccess providers op deze kaart kwijt?, en zo ja hoe geef je hier dan het onderscheidt in aan.

(heb nog niet zo heel lang irdeto, dus moet nog een hoop leren)

 
@sjonnie5,

Probeer de Beamer files eens...deze lopen wel OK.

Sorry, ik had je vraag niet goed gelezen. Met Irvito16a is het mogelijk om 16 Viaccess-providers te emuleren in de embedded Irdeto-CAM...dus geen combinatie Irdeto/Viaccess.

 
Gizmo, kun jij mij vertellen, welke file ik moet hebben, ik krijg met irbeam en irhex nog steeds weinig resultaat.

Ik heb een file redelijk werkend op stream na, maar probeer ik hier keys in te veranderen, werkt de hele file niet meer.

Alvast bedankt

 
@sjonnie5,

?

Wanneer je de meest recente Beamer files (22-07) gedownload hebt, even de readme.txt doornemen !, aanpassingen doorvoeren en vervolgens je GW aansteken.

 
Beste Sjon,

Zoals wel vaker op de boards gebeurd, dwaalt men na een aantal anrwoorden steeds verder weg van de gestelde vragen.

Jouw eerste vraag betrof het programmeren van een GW met Irdeto / Betacrypt.

Jouw ervaring is volkomen correct: of je nu Beamer, strsh of wat voor file dan ook gebruikt, het is onmogelijk om Premiere en Stream samen op een GW te zetten. Als je beiden wilt ontvangen, zal je dus 2 GW's moeten gebruiken.

Op een Atmel kaartje kunnen ze wel samen.

 
@klukje,

Afdwalen ??? Heeft Planet Hemp daar nu al z'n moeite voor gedaan ? Met de +CAM is het juist WEL mogelijk om alle Irdeto/Betacrypt providers op een kaart te krijgen. Op een GW, Atmel maakt niet uit...werkt perfect !

 
Lekker antwoord GIZMO! Als je even de moeite wilt nemen om de titel van deze tread te lezen, dan zie je, dat Sjonnie een Humax 5400 heeft.

NO WAY DUS PREMIERE EN STREAM SAMEN OP 1 PW.

 
Wat loop je nu te schreeuwen ? Wat denk je dat ik hier thuis heb staan dan ? Blijf jij maar lekker eigenwijs klukje met 2 verschillende waferkaarten dan stuur ik sjonnie5 wel de files waarbij PW & Stream op 1 GW open gaan mocht het bij hem nog niet gelukt zijn...

 
Tut,tut,tut, heren. Er is geen enkele reden elkaar zo op te n**ien. Gewoon goed lezen en es iets van elkaar aannemen;-)))

 
@ Klukje

Gizmo heeft inderdaad gelijk kan wel op een goldwafer in de humax heb het hier ook op mijn hummer, no problem !!

Ciao,

exDumber

 
Wel, vooruit dan, even precies doen wat Gizmo hier boven heeft vermeld>

Nieuwste Beamer file downloaden (22-07).

Dan de Readme.txt doornemen.

En daar staat het volgende vermeld:Humax IRCi5400:

- Change the card-type settings for all providers except Premiere World in IrEeprom.HEX

to 0-Card International using EepromEdit v2.8 before writing to the goldcard's eeprom.

- Premiere World and ORF will not clear on the Humax.

- Make sure thet you remove the card from the receiver before switching Humax receivers off and on.

Toch maar even deze file getest. Geen Premiere, en ook geen ORF.

Nieuwste files van alle bekende leveranciers getest. Strsh doet het nog het beste: wel ORF, zelfs ook Mediavision, maar geen Premiere. Wel Premiere als ik Stream er af haal.

Beste Gizmo, hier in mijn omgeving ken ik tientallen Hum5400 bezitters, die allen met 2 kaartjes voor irdeto rommelen.

Kennelijk is er dus (sinds kort) een file, die wel alles open gooit. Kennelijk ook, is dat in zeer beperkte kring bekend, want anders had men het hier vroeg of laat op het board gemeld. Ook op alle andere boards niets over dit onderwerp.

Dus wat let je om het een en ander als nog hier te melden? We zitten hier toch "SM"?

 
@klukje,

Let me echt helemaal niets maar het is werkelijk te eenvoudig om er te diep op in te KUNNEN gaan !

Het is niet iets wat in besloten kring bekend is want sinds de komst van de +CAM voor de Humax 5400 is in principe iedereen van het 'probleem' van 2 verschillende GW's voor Irdeto/Betacrypt af.

Het is inderdaad een kwestie zoals in de readme.txt staat: alle providers behalve PW op 0-card zetten (je houdt je toch zeker niet aan de identificatie van EEpromedit ?). Ik heb er werkelijk waar niets anders aan toe te voegen. Ik ben best bereid om je de aangepaste files te mailen maar (1) leer je niets mee en (2) dit moet je toch echt zelf kunnen. Ik ga ervan uit dat users met de 'SM' status geen problemen hebben om het één-en-ander uit te vogelen.

 
Juist gizmo :)

special member ben je niet voor niets..

wat ik de afgelopen paar dagen nu gelezen heb van, welke file dit en dat en hoe dit en dat..

Eerst proberen en doen,daarna komt de rest als dat nodig is..

Anders is er echt geen fun meer aan..

Enne nu met die + cam patch, doet bijna alle files het OK..

bij de weg >>

+CAM is humax embedded

Allcam is ci 4.6/4.7 se

 
Je neemt gewoon de file van Alfredo die zowel Secal als Irdeto doet op de interne cam, alles open, incl PW, irdeto C+Nl en alle spaanse en franse seca kanalen ...

Zo simpel is dat, en op een ordinaire GW.

Heb hem hier niet meer draaien, ik blijf de Aston gebruiken, maar een paar weken geleden werkte dat hier perfect.

CU

Red

 
heb ondertussen irdeto en pw op 1 GW werkend, dus alemaal bedankt voor jullie reacties.

Ik heb ook de irvito files werkend gekregen, dus nu bijna alles open.

Nu nog wachten op de nieuwe DS9 v502, en dan weer verder stoeien om te kijken of alles open te krijgen is met 1 kaart.

 
Ikzelf ging er ook altijd vanuit dat Stream en PW niet samen op een GW gingen. Nu heb ik zowat alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor mekaar. Alles werkt behalve PW. Kan er iemand me vertellen wat er fout gaat, ik doe namelijk exact wat er in de readme van irhex staat.

Bedankt

Ruff Rider

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan