humax 5400 wat is er mis mee

T

tano

Humax 5400 Geluid Probleem

Ik Heb 100% Beeld Perfect Beeld Dus Maar Het Geluid Is Niet Zo Goed Je Kan Wel Verstaan Wat Ze Zeggen Heb 3 Voedingen Gezet Het Zelfde Kan Dat Zijn Dat De Tuner Defect Is...

@Tano, heb je de scartkabel al eens gecontroleerd?

Staan ook de audio settings goed? Heb dat ook eens gehad bij een kennis en toen bleken de soundsettings in het gewone menu op standaard AC3 te staan.

Maar het kan dus ook de scartkabel zijn zoals freggel1 al aangaf, heb je in elk geval alvast twee tips om te proberen.

Hoi tano.

Welkom op het satellite FUN board !

Zo te zien weet je niet precies hoe het werkt op zo'n board, dus zal ik een beetje proberen het uit te leggen.

Zie het volgende als positieve kritiek a.u.b.

Ten eerste heb je een nieuw onderwerp gemaakt in een bestaand en actief onderwerp.

Dat is niet zo netjes naar degene toe die dat eerste onderwerp gestart is.

Zou je vraag aansluiten bij de vraag van de onderwerp starter, kun je dat wel doen maar niet als je een geheel andere vraag stelt.

Daarom heb ik die vraag daar verwijderd.

Wellicht had je per ongeluk op het knopje voor het plaatsen van het onderwerp gedrukt.

Maar als je binnen 2 minuten een antwoord op je eigen vraag geeft met de vraag of er iemand is die je ermee kan helpen, dan staat dat nogal ongeduldig.

Zoiets vergroot de kans op een snel antwoord zeer zeker niet, want de lezer zal denken dat je ongeduldig bent en dan misschien liever niet antwoorden.

Verder is je vraag heel lastig te lezen en dus ook lastig te begrijpen.

Je maakt er namelijk 1 (of 2) lange zinnen van, waarbij je elk woord met een hoofdletter start.

Dat leest dan (voor mij dan toch) alsof elk woord op zich staat.

Geen punten of nieuwe regels, en altijd een hoofdletter dus.

Ik moest daarom je vraag een keer of 5 lezen voor ik doorhad wat er nou precies staat.

Dit even voor de volgende keer dus ;)

Nu inhoudelijk op je vraag:

Het is heel onwaarschijnlijk dat het tunerblikje defect is, als je dat bedoelt.

Want voor die tuner maakt het niks uit wat 'ie eruit stuurt; 'tis allemaal digitaal.

Dat betekent dus dat er ook geen onderscheid tussen audio en video gemaakt word (zoals dat wel het geval is bij analoge tuners).

Verderop in je ontvanger word dat dan weer ontrafeld tot je juiste bij elkaar passende signalen voor beeld en geluid.

Als je bedoelt te vragen of de ontvanger (de humax 5400 als geheel dus) defect is, dan kan zoiets natuurlijk altijd.

Maar dan moet dat in principe wel op te lossen zijn.

Om verder op freggel's antwoord te gaan; heb je 'm aangesloten via de scart plug, of heeft die humax ook een coax aansluiting naar de tv (ik ken ze dus niet zo goed).

Probeer anders even een andere kabel (als dat gaat natuurlijk).

Je weet toch dat je met je humax afstandbediening ook het volume kunt instellen he ?

Hallo freggel1 ik heb nagekeken met scartkabels is ok. ik heb namens twee humaxen de ene is 100%. en de andere de geluid.. het geluid komt wel uit maar alleen niet zo duidelijk verstaanbaar.ik wissel ze ik hoor het vershil duidelijk dat er is mis mee zit.

maar wat Black Tiger zij dat wil ik eens proberen maar weet niet hoe ik dat moet doen die ac3 kanaal bij het menu Black Tiger ik wacht op jou antwoord dan ga ik het eens proberen groetjes allemaal leuk site hier pas ontmoet.

Dan valt er al 1 ding af.

Maar om naar die geluidsinstellingen te komen moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij?

Let wel ik heb zelf geen Humax, en ken ook totaal de Humax niet, maar er zit toch zeker wel een knop op de ab waar menu opstaat?

Via die knop kom je in al je instellingen, en daar kun je zien hoe het geluid ingesteld is.

Ik heb zelf ook geen Humax, maar er zit als het goed is inderdaad wel een menu knop op de Humax.

Dan krijg je zo'n paar opties, als het goed is dan voor instellingen of setup kiezen, ik weet niet uit mijn hoofd hoe dat precies heet bij de Humax.

Daarna kun je weer kiezen uit antenne setup en andere opties. Een van die andere opties is het. Helaas heb ik geen Humax bij de hand anders kon ik het je exact zeggen.

Jammer dat je onze site nu pas ontdekt hebt, we bestaan al zowat een jaartje of 9 a 10, maar toch bedankt voor het compliment dat je hem leuk vindt en ook uiteraard van harte welkom alhier!

Dan valt er al 1 ding af.
Maar om naar die geluidsinstellingen te komen moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij?

Let wel ik heb zelf geen Humax, en ken ook totaal de Humax niet, maar er zit toch zeker wel een knop op de ab waar menu opstaat?

Via die knop kom je in al je instellingen, en daar kun je zien hoe het geluid ingesteld is.
Knopje Menu -> Installation -> System Setting -> A/V Output Setting

Daar staan de beeld- en geluidsinstellingen.

Verandering hiervan geeft bij mij geen verschil in geluid via de scart.

Waarschijnlijk is er toch een ander probleem.

Met de groene knop op je AB kan je alleen maar verschillende talen of dolby instellen, indien aanwezig.

Om AC3 te kunnen doen doe je toch niet via scart maar via coaxiaal of optisch audio uit? Pas als je die aansluit krijg je de mogelijkheid om aan/uit te zetten in de menu's. Kan het niet meer voor je nakijken want vorige week is de mijne kapotgegaan na jarenlange dienst ...

Doe je inderdaad via coaxiale uitgang, maar in de 5400 kun je die ook aanzetten ook al is er niks op aangesloten. Althans wel in die waar ik toen mee geknutselt heb.:)

humax 5400z geen blauwe en rode balk

geen vd beide balken ontvangst

geen signal ------------

------------ geen van de beide

zet ik mijn humax terug alles goed

er is een defect voeding dat weet ik

heb er vier anderen erin gezet maar niets

nu wil ik weten wie hier mij kan helpen is de mk3 tuner erin defect

ik heb er namelijk die blauwe ledje binnenin een nieuwe gezet maar niks help dat

heb gebrob.met de http://www.humax-zone.net/index.php?page=sys_ident deze site

0016.0601 de in de humax gezet ook niets

is er iets vd tuner te laten werken is er iets wat ik kan vervangen

laat iets weten

op mail

serena11@scarlet.be

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan