Humax 5400Z (report from Humax)

R

redneck eyeball

Ik heb net met Humax UK gebeld.

Ik wou van hen eens weten wat er precies waar was van alle geruchten over de nieuwe Humax 5400Z

- De productie van de 5400 is reeds stopgezet en de productie van de 5400Z is reeds begonnen.

- De loader is inderdaad anders en updates kunnen niet meer

seriëel ingeladen worden.

- De veranderingen zijn er gekomen onder druk van Irdeto.

- Ze beseffen zeer goed dat dit een doodsteek voor de verkoop zal betekenen.

- Ze hebben een vermoeden dat ook de nieuwe software zal gehacked worden ... maar meer wilden ze daar niet over kwijt.

- De nieuwe loader zou niet 'extremely protected' zijn ...

CU

Red

 
- De nieuwe loader zou niet 'extremely protected' zijn ...

Volgens Teebee met 2x 171byte key. Is toch lastig of zou er een achterdeurtje zijn... :)

 
Wat is nu met die nieuwe 5400Z zit daar nu wel of niet nog een intern dingens in en zoja, is dat dan seca, viaccess of toch nog irdeto of alphacrypt?

 
@Wizzaerd

Dat is wat ze bij Humax verteld hebben ... beveiligd, maar niet 'Exctremely' ... volgens hen was het te kraken ... maar wel iets moeilijker dan nu ...

@BT

Gewoon hetzelfde als nu, Irdeto.

 
Ik weet niet met wie je gesproken hebt bij humax (stuur eens een naam via PM) maar dat verhaal klopt niet helemaal.

De loader wel degelijk 'extremely protected' maar natuurlijk is alles te kraken. Het is slecht een zaak van heeeeeeel erg veel tijd en heeeeeeeeel erg veel moeite.

Ik denk niet dat iemand de moeite zal nemen een 2x 171 byte(!! niet bit) key te kraken als humax bij de volgende serie het algo zo weer kan veranderen en je dan vroelijk weer helemaal vooraan mag gaan beginnen.

Sommige mensen stellen zich dit allemaal iets te eenvoudig voor.

Van de humax 5400 zijn geen technische gegevens beschikbaar en voor de gebruikte processor is alleen is dissambler beschikbaar en geen assembler. D.w.z. dat je zonder de 5400 development tools nooit echt zaken kunt programmeren. Alleen maar patchen. Menu structuuur veranderen en menu functionaliteit toevoegen is gewoon een onbegonnen zaak.

Ook eventjes een encryptie algoritme met 2 keys van 171Bytes cracke"n is er niet bij. Helaas....

Cya!

TeeBee

 
@Teebee

Geen geheimen hoor ...

Ik heb op de site van Humax gekeken, onder contact us.

Daar het nummer in de UK genomen en gebeld.

Iemand van de sales gevraagd.

Uitgelegd dat ik op het net allerlei geruchten had gezien en

dat werd aangeraden om niet langer Humax te kopen.

Ik heb niet de naam genoteerd van de persoon met wie

ik heb gesproken ...

Hij vertelde me dat hij het ook heel jammer vond, maar dat

het maar een kwestie van tijd was voor de soft opnieuw

zou gekraakt worden. Hierop repliceerde ik dat ik had gehoord

dat de loader en firmware 'extremly protected' zou zijn, hij

antwoorde met 'protected yes, but not extremly' ...

Als je wil kan je hen zelf altijd eens bellen, onze Engelse

vrienden zouden niet liever hebben dan dat de soft opnieuw

zou gekraakt zijn, als je het vriendelijk vraagt zullen ze je

waarschijnlijk alles vertellen wat ze weten.

CU

Red

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan