Humax bevriest

D

D@mian

Hallo Sat liefhebbers.

Ik zit sinds kort met een probleempje.
mijn Humax 5400 bevriest sinds vandaag.
als ik hem aanzet..heb ik 3 sec beeld...daarna...niks meer.
oeps geen beeld of gecodeerd zegt tie dan...en soms zegt ook..oeps geen radio uitzending...

heb alles er nieuw opgezet..maar zonder resultaat.
nieuw kaartje gemaakt...ook niks geholpen

wie van de kenners herkent dit probleem en weet voor een oplossing...

zie elke reactie tegemoet.

tnx. D@mian

je schrijft een nieuw kaartje gemaakt welk en wat staat daar op?

staan je instellingen emu+k in humax goed, staat de key.bin erin, kun je controleren met het progje sammyhummy.

Heb alles er nieuw in gezet net...

nieuwe firmware
settings
hot 4 bin

heb ook even beeld op D+ enz..
dus key 's zitten er goed in.

maar heb alleen 3 sec beeld na het aanzetten...daarna niks meer.
ook niet als ik ga zappen.

radio nis wel goed.

laat alleen de FUNkaart erin en de ci modules eruit..

misschien eerst de orginele firmware en daarna de toh 3.3...

zie je wel een signaal sterkte als je de rode toets indrukt??
mischien verloopt de diseq motor?

heb over al bijna beeld op....en hou ik ook beeld....behalve op de astra en de hotbird...
het is heel vreemd, maar als ik in het menu zit...in sateliet pos...voor de pos...en ga zoeken.....op het grootste signaal zet ik hem dan vast....dan hoor ik stemmen van het kanaal..dus alles is goed...ga ik uit het menu....dan zie ik 2 sec bewegend beeld..en staat alles weer vast...en wordt het zwart...met de medeling...oeps...gecodeerd

rara hoe kan dit

heb nieuw kaartje gemaakt...van Satjack...6in1

moet werken..radio is goed...alleen het beeld bevriest..en wordt zwart...en dan..oeps...Josje

hoi
is een software probleem
heb je de fabrieks instelling in je humax gezet????
je praat over filmware,setting
probeer dat eens kijk dan of je zonder de software wel beeld hebt
gr dalton

heb net de orginele firmware erin gehad...vertaald door ivan.
zelfde probleem....nu weer de 3.3 2.01HoT erin..nog steeds het zelfde.

rara hoe kan dat nou

heb je geen lnb probleem
of in die richting ,heb je de humax bij een ander op de schotel kunnen proberen
gr dalton

Dalton...

na veel gestoei en gevloekt....heb ik weer beeld...en het bloijft ook beeld.
heb de orginele firmware vertaald door Crazy Ivan er 3x op gezet...en voila weer beeld.
wel had ik alle cam 's eruit gehaald....weet niet of dat helpt..maar ja je weet het nooit.

nu de 3.3 er weerin gezet...allemaal prima....
alleen nu blijft de bin4Hot file er niet in te komen...
al 20x geprobeerd.....ook die stond er wel in...maar krijg hem er nu niet meer in....

heb je misschien daar ook een oplossing voor...

hij staat op card+emu+s.....kaart erin.....laden maar....uit en aan zetten....maar nada...

verleden keer had ik hem op TaQ XX staan....toen de update erin...en voila gelijk beeld. maar nu...helemaal niks meer....

hoi
ik ben blij voor je kijk in mijn POSTING ,HOE BLAAS IK ALLES DE HUMAX IN staat onderaan in het forum daar geef ik de uitleg moet jou ook lukken
ik hoor van je
gr dalton

Dalton,

Heb alles op de Key.bin na erin kunnen krijgen....wat ik ook doe...die Key.bin wil er niet in.
maar blijf het proberen...en het zal wel weer lukken....eens...hahaha

het beeld bevriest als ik de Free Xtv cam erin doe....nu heb ik de free en de magic omgedraaid...verwisseld van slot...en alles is weer prima...

dus ik denk als im gelijk die freeXtv cam er uit had gehaald...ik overal vanaf was geweest...dan alles opnieuw te proggen en te flashen...
weer een wijze les.....

Dalton en de rest...hartelijk dank voor jullie hulp...waar zijn we toch zonder deze experts....

ten eerste een humax 5400 heeft moeite met 2 cams in het slot dan staat hij regelmatig vast .ten tweede als je de key bin niet geladen word kun je de settings van de dsr9500 veranderen de fastwrite op 0zetten en de writedelay op20 zetten die staan standaard op 1en 10.en dan kan je ook nog een lege fun kaart laden met enkel een flash file en dehumax op card en emu zetten dan werkt die enkel opde emu en zapt die sneller .sucses

Dank aan iedereen die mij er mee geholpen heeft.
de Humax doet het weer...

wat er precies gebeurt is weet ik niet....maar ben met proberen door gegaan...en de ene bin na de andere bin er in gezet...elke keer weer dezelfde bin uiteraad. na verschillende pogingen...met aan en uit zetten....van de 220 af...op stand by en dergelijken...lade ik eens de bin er weer in....
wachte een paar minuten.....toen sloot ik het progje af..
en voila...de bin zat erin.
heb er geen verklaring voor...maar gelukkig...het zit er weer in.
tnx aan alle duck vrienden en buddy 's

keep up the good work......

heb ik ook gehad 8 uur aan de gang geweest
het werkte maar ik wist niet hoe
de keer er op ging het weer goed
gr dalton

heb voor de gok...de humax weer een keer aan en uitgezet.....en raad eens????

emu weer weg...
toen heb ik de raad opgevolgd...
en heb in de settings.ini....de instellingen veranderd van DSR 9500

[SETTINGS]
DEFAULTPORT=1
FWCHECK=0
WRITEDELAY=20
FASTWRITE=2
VERIFY=0
READSPEED=4096
ZEROCOUNTCHECK=20
READTIMEOUT=1000

en de humax pakte hemin 1 keer....en gelijk beeld.

dus misschien ligt het hieraan...tnx voor de tip...het was zeker de moeite waard om te proberen.....

keep up the good work together...

ciau....

Blijft evenwel vaag hoor.........ik krijg bijv. de HoT er met 2 computers er niet in (1-PC en 1 Laptop).

Met de laptop van de buurman waar ik dezelfde zooi in heb gezet gaat alles probleemloos.

M.a.w.: het blijft een wetenschap!!

In ieder geval blij dat het weer bij je werkt.

hier nog even iets
als je compoort van je pc te snel staat dan
gaat het ook niet mijn humax werkt op 16bits staat hij op 32 de compoort.
dan kan ik het schudden dus die instelling is belangrijk
kijk even
gr dalton

Originally posted by grond
ten eerste een humax 5400 heeft moeite met 2 cams in het slot dan staat hij regelmatig vast .

Nou,ik heb jaren een humax 5400IRCI gehad met altijd 2 cams erin (een blackcam en een Aston1.05) maar heb daar nog nooit een probleem mee gehad hoor.

Gr,

Originally posted by patrick z
Nou,ik heb jaren een humax 5400IRCI gehad met altijd 2 cams erin (een blackcam en een Aston1.05) maar heb daar nog nooit een probleem mee gehad hoor.

Gr,
het beste is gewoon de originele firmware erin en daarna zet je gewoon de 3.3toh erin.dan is het opgelost.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan