Humax, Irdeto / Seca vraag

C

cube

Hoi,

Ik heb het volgende probleem (nou ja probleem)....

Ik heb een Humax 5400 met een aston 1.05 CI. Als ik tele+ kijk met mijn S*ca kaartje gaat dat perfect, haal ik nu mijn seca kaartje eruit en stop er een ird*to kaartje in voor het zelfde boeket, dan heb ik wel gewoon beeld, maar mijn humax geeft een melding dat ik een kaart in mijn Aston module moet stoppen en op ok moet drukken.

Als ik op ok druk, kan ik gewoon blijven kijken (want er zit een werkende Ird*to , geen probleem. Maar wanneer ik naar een volgend kanaal zap, weer dezelfde melding....

Is dit normaal??? (Ik weet dat als je er een ird*to en een s*ca in stopt voor het zelfde boeket dat de interne ird*to voor gaat.) En als het normaal is, is het mogelijk om die melding ergens uit te zetten.....

Groetjes en alvast bedankt,

cube

 
Hi cube,

Of het normaal is durf ik niet te zeggen (alle Hummie's vertonen dit trouwens) maar je krijgt deze melding niet meer wanneer je de Aston CI in z'n geheel uit de Humax haalt (logisch). Trouwens er is geen optie aanwezig om deze melding uit te zetten.

 
Hoi theGIZMO,

Wow dat was een snelle reply! Dank je voor je antwoord. Als ze het allemaal hebben dan zal het wel zo horen :)

Ik had al in de manual zitten lezen en kon er niks over vinden, scheelt me weer een hoop onnodig zoek werk!

Groetjes en nogmaals bedankt,

cube

 
dit "probleem" komt mij ook bekend voor. als je op deze zender inschakelt met een lege aston gebeurt het niet. klopt ook wel na het opstarten kijk hij eerst voor irdeto als dat niet lukt dan seca. door nu weer terug te willen naar irdeto raak hij wat in de war.

 
Dit ligt niet aan de Humax maar aan de CI module. Je zal zien als je de Aston CI er uit trekt je deze mededeling niet meer krijgt. Tele+ zendt in Irdeto en Seca. Heb je naast Irdeto ook een Seca CI en je hebt een kaart in de Irdeto slot en geen kaart in de Seca CI, zal de Irdeto CAM gewoon decoderen en de Seca CI meldt op het scherm, dat deze het Seca signaal niet kan decoderen. Inderdaad druk op OK en je kan gewoon naar het Irdeto gedecodeerde signaal kijken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan