humax laten repareren

M

Morris

De voeding van mijn humax is waarschijnlijk kapot. Het display wilt niet meer branden. Ik hoor alleen nog een zacht klik als ik de stroom inschakel maar verder geen teken van leven.

Helaas ben ik niet zo handig. Kent iemand een adresje waar ik hem in LIMBURG kan laten repareren, bijvoorkeur in de Regio Maastricht, Heerlen of Sittard?

Je kunt een nieuwe voeding kopen en hem er zilf inzetten. Dat is echt niet moeilijk. Als je een nieuwe koopt kun je zo zien wat je los moet schroeven.
Ik stuur je wel een pm met 1 of 2 adressen om te bestellen.

Math

Cool. Ik wacht erop. Kan allicht eens proberen.

bvd/thanx

---
pm ontvangen inmiddels. thnx

Mocht je het zelf niet willen of kunnen,kun je bij Wildschut in Maastricht terecht.

Appie

Ik vrees dat mijn voeding ook op zijn einde is.
Bij het aanzetten krijg ik nog te zien 2.08 ra en punt punt punt.
Daar blijft het bij. Wat kost een voeding plusminus en waar?
grtz
oskar

bedankt voor de info. Ik had het liever wat dichterbij, maar weet nu wat ze ongeveer kosten.
grtz
oskar

Originally posted by oskar

Bij het aanzetten krijg ik nog te zien 2.08 ra en punt punt punt.
grtz
oskar

Dit hoeft niet altijd een voedingsprobleem te zijn, komt nogal eens voor met de ToH3.3, heb het zelf ook gehad. Na het laden van de kanaalsettings d.m.v. de schakelaar aan de achterkant was het probleem verholpen.

Heb de voeding verleden jaar ook stuk gehad, dit was dan ook duidelijk zichtbaar aan een zwarte weerstand en bolle condensatoren.
60 euro voor een voeding + verzendkosten pffff. Een uurtje solderen ( ik ben niet zo handig).....met de juiste onderdelen voor ongeveer 9 euro en hij is weer als nieuw.

Een duidelijk schema voor de onderdelen kan ik eventueel via een PM opsturen.

Succes.

Citaat staat elders in Humax forum:

opnieuw firmware erop zetten, maar nu de originele dus Toh 3.3
hot 3.2 De NL versie geeft soms dit probleem

Toch het proberen waard
Grt. Jacob.

Op andere forums ben ik dat probleem ook tegengekomen en ga het dus morgen eerst proberen met de settings enzo.
bedankt voor support
grtz
oskar

Ik ben begonnen met een settingslijst en de humax startte weer op, dus dan zal de rest ook wel weer in orde komen hoop ik.
Zou er een foutje in de software ziten?
grtz
oskar

Er was dus niets kapot, het schijnt een softwarefoutje te zijn.
Na de fw settingslijst en keybin erin gezet te hebben, liep alles weer als vanouds. All functions working well again.
grtz
oskar

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan