Humax menu niet scherp

R

rjrob

Hallo

Ik vind het menu van mijn Humax 5400 op TV er niet goed scherp uit zien

Wat zou dat kunnen zijn,heeft dit te maken met de schotel uitrichting ??

ik hoor het wel

Rob

 
Hoi

Ik zou eens in het menu gaan en kijken in status-signal detection

maar het zou ook aan je TV kunnen liggen (fine tuning)want normaal gezien bij een slecht signaal krijg je blokken, een wazig zicht heb ik nog nooit van gehoord bij een Humax

 
Nou heb ik ook wel eens last van blokken,beelduitval

heeft het hier mee te maken

Rob

 
Wel om alles uit te sluiten zou ik eerst de schotel afstellen op max. ontvangst. let wel op bomen enz. bij het plaatsen van een schotel ook de lengte van de coax speelt een rol wat normaal is hoe langer de kabel hoe groter het verlies(wat miniem is)

 
ik denk eerder aan de scart kabel ofzo. het menu is voor zover ik weet niet afhankelijk van ontvangst sterkte (behalve de snelheid). staan de video instellingen wel goed of kijk je via rf tuner (coax doorlus) want dan zou ik eens proberen om via de rgb te kijken (scart)

 
heb je een juiste scartkabel? 1 waar alle pinnen gebruikt worden?

Dit kun je controleren dooe de scart connector open te maken of door het verschil tussen RGB of CVBS te vergelijken.

Als er geen verschil is tussen deze 2 dan gebruik je een scartkabel waarbij niet alle pinnen zijn doorverbonden!

 
De meeste tv's geven ook aan of ze RGB binnenkrijgen of niet, daar zou je ook eens naar kunnen kijken.

 
De menu's worden door de Humax zelf gegenereerd. De beeldscherpe moet dus optimaal zijn.

Het heeft niets met de ontvangst te maken. Zelfs als er helemaal geen schotel aangesloten is, moet je menu scherp zijn.

Ik zou de gebruikte kabels tussen de Humax en de TV maar eens controleren.

Maak voor de zekerheid geen UHF (antenne) verbinding, voor het geval de TV toch verkeerd staat. De antenne aansluiting levert een slechter beeld op.

Groeten,

Dirk

 
@dirk je hebt gelijk het menu moet scherp zijn tenminste als de tv goed is afgesteldof niks aan de tv scheelt.

maar Rjrob spreekt ook van last van blokken en beeld uitval.

Daarom is mijn gok de schotel slecht gericht of wat Vlovlo zei ,de scart of coax

niet??

 
@rjrob

Schakelt jou TV automatisch naar RGB (daar de mijne dit niet doet)

't kan zijn dat bij 't inschakelen je TV de AV1 pakt i.p.v. RGB, dit geeft bij mij ook een vervormt beeld.

Even naar RGB drukken is bij mijn de oplossing, maar ik heb dan ook 1 van de 1e breedbeeld toestellen :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan