Humax probleem emu

S

santo999

Hallo mensen,

Ik ben ten einde raad.
Ben al uren bezig met het volgende.
Ik heb vandaag mijn Humax 5400Z voorzien van een nieuwe voeding en ben bezig gegaan met hem nieuw leven in te blazen.
Vooralsnog wil dat niet lukken.
De voeding werkt, daarna heb ik er de nieuwe firmware tux3.3 hot 5.7 ingezet en deze geupped met hot 5.8.
De settingslijst van pet erin gezet, pmc van tuurtje, laatste keys maar er gaat niets open.
Ik heb 4 sattelieten waarvan ik de open kanalen allemaal op mijn db500 kan ontvangen, maar op de Hummie nul.
De emu staat op card+emu, de keys zijn doorgekomen zoals ik kan zien onder parser maar er gebeurt niks.
Er staat me nog iets van bij dat ik een oude fun kaart moest gebruiken om de zaak te ontsteken maar ook dat helpt niet.
Kan het zijn dat de files op de funkaart ondertussen te oud zijn ?
En weet er iemand een plek waar ik nog nieuwe fun 5in1 files kan halen ?
6in1 files genoeg maar ik heb nog een oude fun kaart en moet daarvoor een 5in1 file hebben.
Ik doe iets verkeerd maar ik kom er niet uit.
Kan iemand me een hint geven ?

Heeeeeel erg bedankt.

Jawel, alle vrije kanalen maar ik krijg met de emu geen coderingen open.
De taq* en de t*s kanalen blijven zwart.

santo999 zei:
Jawel, alle vrije kanalen maar ik krijg met de emu geen coderingen open.
De taq* en de t*s kanalen blijven zwart.

Een oude fun kaart met oude file is geen probleem.

Wel heeft de kaart lezer van de humax mogelijk problemen met het zien van de kaart. Krijg je "card is accepted" als je de kaart plaatst of overschakeld naar cas6 (vervolgen wel weer terug naar CRD+EMU)?
Als je de rode toets gebruikt zie je dan TRY/CRD/EMU ?
Er zijn mensen die een plakker op de achterkant van de fun kaart plakken.

P.S. de chip moet naar boven.
Als je dan toch je fun kaart opnieuw beschrijft, kies als type F-kaart dan werkt de orf AU naar behoren.
6in1 files doen het prima in mijn oude fun2 kaart.

Groetjes Jan.

Er zijn verschillende progamma's waarmee je kunt oploaden.(Humy Edit is een aanrader)
Ook belangrijk: van waar haal je de emu, er zijn verschillende samenstellers.

De volgorde van uploaden is ook belangrijk, net zoals de stand-by knop van je remote control.

Wat wil/kun je ontvangen: MTV's met goede emu. Een aantal Franse kanalen op zowel Astra en Hotbird, + aantal transponders op satelliten die wel een zeer goed uitgerichte schotel nodig heeft.
De vraag is dan ook: wat probeer je te ontvangen, want niet alles kan met zo'n emu.
Goka

goka zei:
Er zijn verschillende progamma's waarmee je kunt oploaden.(Humy Edit is een aanrader)
Ook belangrijk: van waar haal je de emu, er zijn verschillende samenstellers.

De volgorde van uploaden is ook belangrijk, net zoals de stand-by knop van je remote control.

Wat wil/kun je ontvangen: MTV's met goede emu. Een aantal Franse kanalen op zowel Astra en Hotbird, + aantal transponders op satelliten die wel een zeer goed uitgerichte schotel nodig heeft.
De vraag is dan ook: wat probeer je te ontvangen, want niet alles kan met zo'n emu.
Goka

Nee hoor dit is niet belangrijk santo999 schrijft dat de keys goed in de humax staan dus het uploaden met het programma is gelukt!!

Verder schrijft hij dat hij de "TOH3.3_HoT5.8" firmware gebruikt en geen enkel gecodeerd kannaal open heeft.
Vandaar mijn vermoeden dat de humax de smart card niet goed ziet.

Met de firmware die hij er in heeft is ALLES wat op het moment te openen is ook open (dus vergelijkbaar met zijn DM500).

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan