humax z uit de kast

M

makkys

de humax is nog maagdelijk er is nog niet mee gespeeld maar nu moet er een andere bootloader in waar zien ik dat welke erin moet en waar is deze te downloaden bvd

Wat zie je als je de humax opstart?
Als hij echt nog maagdelijk is en de handelaar heeft hem niet van een goede loader voorzien kun je ZONDER hardware NIETS!!!!!
Ook als je via sat een update gedaan hebt kan dit het geval zijn.

De Hardware die je in deze gavallen nodig hebt is en Z-board (printplaat die in tijdelijk in de humax geplaatst moet worden) .

Zet de gegevens die je ziet bij "menu" ---> "Installation" -->"OK" ----> "Status" ---> "OK" --> "STB Status" -->"OK"

Hier staat ook welke loader je hebt!!
Over het algemeen moet je van de loader AFBLIJVEN!!
Als je een verkeerde loader naar je humax stuurt is de kans groot dat hij helemaal niet meer werkt en via serieele poort ook niet zonder Hardware (Z-Board ) niet meer werkend te krijgen is.
Je bent gewaarschuwd!

ik heb een humax 5400z met de gegevens.
h/w version oak 1&11 2.1
s/w version zic 1.03.08
geratetreiber version zic 1.03.08
s/w laatste update 8 nov 2001
loader version 4-15-2-2
systeem id 0102.0600

dit zien ik als ik hem opstart

als ik de humax opstart komt in het beeld iets van la ra

Ziet er inderdaad naar uit dat hij nog de loader vanaf de fabriek heeft.
Deze loader accepteerd GEEN firmware of loader update via serieele poort.
Ook geloof ik dat sommige settings editors niet goed heermee werken.

Je zult dus op zoek moeten naar iemand met een Z-Board met loader H2.08 ( Denk dat deze voor je hardware bestemd is, iemand met een Z-board die hem gebruikt heeft zal het zeker weten ) En moet Deze loader in je humax geplaatst worden!
En het System id naar 0016.0600.

Vervolgens wordt het een normale Humax 5400 en kun je gewoon zelf HIC Firmwares plaatsen (ToH_HoT of origigineel natuurlijk).
De loader hoef je dan NOOIT meer te veranderen.

Vraag eens na bij de handelaar waar je de humax van hebt of deze met een Z-Board loader H208 kan plaatsen.

succes

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan