Humax zonder season?

G

goto

Sinds kort is er het proggie HEE.EXE,deze kan de kaart beschrijven (eeprom) via de serieele verbinding tussen hummie 5400 en pc.

Is het daarom niet mogelijk de cardreader zo te benaderen zonder dat er een season aan te pas komt?

Volgens mij helaas niet.

Ten eerste moet je de Humax op een FTA kanaal zetten. anders heeft ie problemen met de keys die ingebruik zijn/moeten worden geupdate. Ten tweede wordt de Humax in een soort slaaptoestand gebracht op het moment dat je op HEE connect drukt (zie ook het display van de Humax [==]), druk je nadat de nieuwe keys geschreven zijn op disconnect dan komt ie weer tot leven. (Als het goed is tenminste) Misschien dat het wel mogelijk is na een aanpasssing van de firmware...

Grtz,

Was meer de gedachte om dit alles zonder kaart te laten funktioneren.

Hummie moet op fta kanaal omdat je met de eeprom bezig bent,zonder kaart is dit niet nodig.

De ontvanger geeft in die slaapstand wel beeld en mijn idee was dan dat een emule de funktie van de kaart overnam.

Tja,firmware aanpassen,dat is weer een heel ander verhaal en voor mij een onmogelijkheid.

Is er een emailadres bekend van het tux-team en staan deze mensen open voor suggesties?

Kaart emulator software is illegaal, daar zullen ze hun vingers niet aan branden. Om dit in te bouwen moet wel mogelijk zijn......maar het TOH team zal dit niet doen.

Zij hebben ook een board, je kan het proberen:

http://tuxonhumax.berlios.de/board/

Hallo,

HEE.exe maakt eigenlijjk gebruik van de flash van Mickey's 6in1. Eigenlijk doet de kaartlezer nu wat een programmer anders met de kaart zou doen.

Via vaste hardwareadressen worden nu de keys naar de kaart toe gestuurd. Kijk maar eens met een Com-logger programmaatje.

Om een externe emulator aan de seriele poort te hangen, daar is ie denk ik niet snel genoeg voor. Daarom moet je ook via een seasons-interface loggen, helaas. De oude Nokia (geloof ik) had een SCSI interface i.p.v. een seriele interface en daar kon/kun je wel mee loggen.

Overigens heeft harry20 gelijk: de TUX-jongens willen het woord "emu" (een "emoe" op z'n duits) alleen maar als plaatje van de uitgestorven vogel zien ;)

Groetjes,

:cool:

Bijna, de Nokia 9200/9500/9600 en dbox1 hebben een SCSI interface -en- een seriele interface.:)

Je kan met season en scsi loggen met dien verstande dat scsi loggen velen malen sneller is en dus meer resultaat geven kan en meer details.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan