Humbox 4.1

T

TonyLinden

kan iemand mij uitlegen hoe ik met Humbox mijn satteliet posities kan bewaren als ik een nieuwe settingslijst wil gebruiken. Dit om te verkomen dat ik elke keer al de sattelieten opnieuw moet zoeken en installeren.

Al vast bedankt en prettige feestdagen.

 
Kijk ook eens in het Humax ontvanger forum, daar is ook veel waardevolle informatie te vinden specifiek voor Humax ontvangers.

Humbox is niet zo moeilijk. Je hebt een pc, Humbox en een nullmodemkabel nodig (rs232 nullmodemkabel).

Je sluit de zaak op elkaar aan.

Humax staat uit op dat moment.

Je laadt de settingslijst in Humbox, sorteert ze eventueel in een volgorde die je zelf nog beter vind als dat ie al is, dat kun je eventueel ook weer wegsaven in een file zodat je die altijd bij de hand hebt.

Klik dan op "download to humax" dan zie je even vlug een dingens gaan lopen en dan komt er te staan "waiting for humax connection" of iets in die geest.

Dan druk je de Humax aan middels de powerknop achterop en de rest gaat vanzelf.

Netjes wachten tot op de Humax in het display -end- begint te knipperen, dan uitzetten, aanzetten en klaar is kees.

 
BT, hier een vraagje dat jij wel kunt beantwoorden denk ik.

Ik werk nog met een hele oude HumBox, versie 1.2. Werkt prima maar het downloaden vanaf je Humax naar de Laptop gaat ontzettend traag. Het duurt bij mij zowat 20 tot 25 minuten voordat hij alle gegevens binnen heeft gehaald. Het uploaden naar de Humax is in enkele seconden gepiept. Heeft dit iets te maken met mijn (oude) laptoppie of met HumBox. Kan ik hier (softwarematig) mischien nog iets aan doen. Of moet ik een ander programma gebruiken? De snelheid van downloaden staat al op maximaal.

Wat was het toch allemaal prettig met de DBox met DVBEdit........ snik....

Groeten

Lummel

 
Waarom zit er dan zoveel verschil tussen het uploaden en het downloaden. Dan zouden beide procedures toch lang moeten duren niet.

Indien dit toch de oplossing zou zijn, hoe schroef je deze omhoog. Ik heb al verteld dat in het tabje settings ik de snelheid op maximaal heb gezet....

Lummel

 
Je kan met SetEditOAK3 van Wolfgang Litzinger veel sneler dowloaden (ongeveer 4 min.)

 
Bij de compoortsettings van windows kun je hem nog opschroeven.

Dus bij de eigenschappen van deze computer, apparatenbeheer, en dan eigenschappen van de compoort de baudrate van 9600 naar 115200 zetten.

Maar het blijft toch zo dat het ophalen van de settingslijsten van de Humax naar pc langzamer gaat als het van de pc naar de Humax zetten.

Waarom dat is weet ik niet. Maar dat is met Humbox altijd wel het geval geweest.

 
Ik heb nog maar een paar dagen mijn Humax 5400, en ik ben gisteren ongeveer 5 uur bezig geweest met mijn labtop ( hij is niet eens zo oud ) om de setings up te loaden naar mijn receiver.

Van alles geprobeert, diverse snelheden, diverse programma's het hielp allemaal niks. Snelheid bij de Compoort alle advanced settings geprobeerd, maar niks nade nop.

Ik kreeg geloof ik steeds de UT error, en volgens de officiele Humax site was dat een timeout en ze zeiden dat je de pc moest rebooten, de humax uit en aan.

Nou het hielp allemaal niet.

Toen heb ik mijn receiver opgepakt en mee naar boven genomen naar mijn desktop, en binnen 5 minuten zat alles erin.

Ik weet niet of dit helpt, maar voor mij geen lepto meer.

Gr Wim

 
Ik gebruik humbox 4.1 en kan sinds kort geen settinglijst meer in de Humax 5400Z krijgen een DLL zorgt ervoor dat het programma crashed, weet iemand een prog die het nog wel doet?

Chris

 
Ik had vroeger exact hetzelfde probleem als jij, ook na de-installatie en her-installatie wilde hij niet meer.

Maar er is een goed alternatief, dat heet FormulaV3. Zeer geschikt om je lijsten in je Humax te krijgen. Ik ben hem al aan het opzoeken en zo gauw ik hem vind plaats ik hem in de downloadsectie erbij voor je.

 
Gepiept, staat er voor je in, beide versies Formula V3, rechtsboven op Downloads klikken, dan Humax en dan Utilities.

Have fun!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan