Originally posted by chris Humbox 2.0, 3.0 werkt bij mij prima vanaf de PC en vanaf de laptop.
Wel beide Windows 95 besturingssyteem.
Waarom hogere versie's besturingssystemen plaatsen, deze nemen alleen maar ruimte, en geheugen in beslag, bovendien geven ze weinig ademruimte aan applicaties, wat toch wel het belangrijkste gebruiksdoeleind is van je PC, dit dient louter om je applicaties in een user-vriendelijke omgeving weer te geven.
Probeer maar, de meeste kleine applicaties zoals Humbox gaan daar vloeiend op draaien!
Waarom hogere versies ?
Als je een beetje rappe PC hebt is dat geen probleem, en op de hogere versies is meer support aanwezig, zijn meer features aanwezig, zijn er diverse bugs gefixed, en ga zo maar door. Ik wil hier niet al te technisch op in gaan, maar als je een beetje fatsoenlijk PC hebt (zeg vanaf een PII-300 met 64 MB) kun je het beste 98 SE draaien.
Ik zou mensen met een PC die aan bovengenoemde specs voldoet in ieder geval niet willen adviseren te gaan downgraden naar 95. (En al zeker niet naar 95 OSR A, wat toch wel de meest buggy versies van allemaal is...)
Maar goed, dit wordt enigzins off-topic, dus ik zal hier niet al te zeer op in gaan.
Gezien het feit dat er mensen met meerdere loaders zijn, iemand met een oudere (1.36) en een nieuwere dan ik (2.07, heb zelf 2.06) zal het niet loader afhankelijk zijn. Ik werk zelf met Windows ME, en een vriend van me doet het met 98 SE (Second Edition), en dat gaat ook goed, zal het ook niet aan het besturingssysteem liggen.
Controleer eens de settings van je Com-poort in apparaatbeheer, (Device manager) en stoei daar eens mee, het lijkt erop dat het een instelling is van de hardware van je PC, en dat de verschillende versies van Humbox daar misschien anders mee omgaan ?
Default instelling is als volgt :
Baud-rate : 9600
Databits : 8
Partity : none
Stopbits : 1
Flow Control : Xon/Xoff
Dit zijn de settings waar bij mij Humbox 3 mee functioneert.
Misschien ook eens proberen met een lagere baud-rate (binnen Humbox) om te kijken wat dit oplevert.